Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění - vydařená akce pro historiky

Pěkné podzimní teplé počasí přilákalo v sobotu na Autodrom Sosnová u České lípy sedm desítek majitelů historických automobilů a formulí k tradičnímu Podzimnímu Sosnění. Diváci, kteří se přišli podívat, viděli zajímavé souboje v šesti kategoriích včetně monopostů.

Divácky přitažlivé formule přilákaly tentokrát rekordní počet čtrnácti startujících, které doplnila ještě buggy MTX, jejíž majitel si přál startovat právě tady. Ze zdravotních důvodů se omluvil pouze Zdeněk Křivohlavý, ale v depu samozřejmě nemohl chybět. S původními F3 Wartburg startovali Zdeněk Buchar, Jaroslav Rezek, Rudolf Böhm a s Magdou pak ještě Stanislav Profeld.

Obě jízdy vyhrál Radek Kyncl s jediným monopostem MTX 1-03 v závodě, ovšem ve druhé jízdě se na něj dotáhl Jaroslav Rezek s Gbelec F3 a kdo ví, jak by závod dopadl, kdyby byl o jedno dvě kola delší.

V první jízdě se po hodinách v první zatáčce propadla startovním polem Katka Trojanová, ale ztrátu se jí už dohnat nepodařilo. Na druhém místě projel cílem Jaroslav Rezek před velice pěkně jedoucím mladým Janem Profeldem. Vyrovnanou jízdou si čtvrtou příčku s přehledem držela Pavla Stránská Vovsová před svým otcem Jirkou Vovsem, jenž se s MTX 1-01 vrátil po letech na závodní trať. A čistou stopou dokazoval, že závodit se nezapomíná. Za ním dorazil do cíle Tomáš Pavlík, jeden z hlavních pořadatelů Podzimního Sosnění.

Po dopoledním tréninku se závodí nejdříve po skupinách tak, jak se jezdci do závodu přihlásili. Do druhých jízd jsou pak rozděleni podle dosažených časů od nejpomalejších až po nejrychlejší. A tak jsou všechny skupiny velice vyrovnané.
Prakticky ve všech ostatních skupinách, kromě pravidelnosti, se na trati odehrávaly zajímavé souboje, ale musíme říct, že tentokrát velice ohleduplné a v duchu fair-play. Ve skupině 2 si vedl nejlépe Martin Jakušev s pěkným VW Brouk, který si poradil s osmiválcovým MG V Tomáše Kušky.

Ve skupině tři bojovali o druhé místo prakticky celých deset kol Otakar Krupka s Fordem Capri před Kamilem Grygarem s Austinem Mini 1275 GT, když vedl s náskokem Jiří Zdražil s Mini. V závěru mu však vypověděl službu a z vítězství se mohl radovat Otakar Krupka.

V kategorii „škodovek“ doplněné jedním Fiatem 124 jezdili celých deset kol za sebou bývalý soutěžák Jiří Bistiak se Škodou 120 před Jakubem Reissem se Škodou 130 LR a v takovém pořadí také projeli cílem.

Bezpochyby nejzajímavější bývá skupina nejsilnějších automobilů, kterou vyhrál Jan Reiss se Škodou 130 RS, mimo jiné účastník Edda Cupu, před Ondřejem Zdražilem s Renaultem 5 GT Turbo a Martinem Slezákem s BMW 2002.
V prestižním závodě Race, tedy nejrychlejších jezdců po tréninku, se prosadil opět jan Reiss se Škodou 130 RS před Jiřím Bistiakem a Martinem Slezákem s BMW 2002.



Formule – 1.závod
1.Radek KynclMTX 1-03
1.Jaroslav RezekGbelec F3
2.Jan ProfeldMTX 1-01
3.Pavla Stránská VovsováMTX 1-01




Formule – 2.závod
1.Radek KynclMTX 1-03
1.Jaroslav RezekGbelec F3
2.Kateřina TrojanováMTX 1-01
3.Jan ProfeldMTX 1-01




Skupina 2
1. Martin JakuševVW brouk 1303
2. Tomáš KuškaMG B V8
3. Roman BenešBMW 1600 Ti




Skupina 3
1. Otakar KrupkaFord Capri
2. Kamyl GrygarAustin Mini 1275 GT
3. Tomáš SeibertAustin Mini




Skupina 4
1. Jiří BistiakŠkoda 120 S
2. Jakub ReissŠkoda 130 LR
3. Tomáš JuhaňákŠkoda 110 R




Skupina 5
1. Jan ReissŠkoda 130 RS
2. Ondřej ZdražilRenault 5 GT Turbo
3. Martin SlezákBMW 2002 Ti




Skupina Enthusiast
1. Petr BrousekAustin Mini
2. Jan ŠvestkaŠkoda Rapid 130
3. Zdeněk BucharŠkoda 1000 MB




Skupina Sport
1. Petr SprávkaŠkoda 130 RS
2. Jaroslav JaškoPorsche 924
3. Adam Brousek Austin Mini




Skupina Super Sport
1. Hans JoswigCitroën SM
2. Michal KopeckýFiat 124
3. Michal Štangl Jaguar XJ6




Skupina Race
1. Jan ReissŠkoda 130 RS
2. Jiří BistiakŠkoda 120 S
3. Martin SlezákBMW 2002 Ti




Závod " a la Le Mans"
1. Onďřej PavlišFord Escort Mk2
2. Martin VoráčAustin Mini 1275
3. Barbora Bucharová Škoda 120




Pravidelnost
1. Petr Prochazka Triumph Spitfire 1500rozdíl 00-00,06
2. Vojtěch Broukal MG B Gtrozdíl 00-04,99
3. Vladimír Kubeš Austin Healey Sprite Mk IIrozdíl 00-11,86




J.Lasík 5.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar