Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění si jezdci užili

Podzimní Sosnění na autodromu v Sosnové nabídlo velice slušnou podívanou na závody historických závodních a sportovních automobilů. K tomu přispělo i pěkné počasí a hladký průběh všech jízd. Tím ale nechceme říct, že není co zlepšovat.

První Sosnění se uskutečnilo už v roce 2008, mezitím se změnila hranice pro historické automobily a závody se zrychlily. Majitelé automobilů si sami vyberou skupinu, v níž chtějí startovat, ale pak se stává, že občas jedou proti sobě nesouměřitelné automobily. Letos jezdci absolvovali vždy obě jízdy ve stejné kategorii, aby se mohly počítat všechny čtyři jízdy, to znamená dvě z jara a dvě z podzimu. Pořadatelé se domnívali, že tím přilákají více jezdců, ale bohužel se tak nestalo. Mnozí jezdci z jara teď nepřijeli a naopak. Ještě dodejme, že v druhé jízdě startovalo první šest jezdců z jízdy první v obráceném pořadí.

Závody tradičně zahajovala pravidelnost, v níž byl nejúspěšnější Michal Kopecký se zajímavým automobilem Datsun 100, který patří spíš k raritám na veteránských akcích. Skvěle si vedla i Natálie Gerleová s Mini na druhém místě.

Pak už přišly na řadu závody s hromadným startem. Ve skupině 2vyhrál první jízdu Martin Páník, a protože v druhé dojel třetí, tak si odvezl pohár za celkové vítězství. V druhé jízdě byl nejrychlejší Petr Sedláček s BMW.

Skupinu 3 ovládly vozy Caterham a Westfiled, jejichž jezdci Dušan Klein a Jan Horálek si rozdělili první dvě místa a všem ostatním ujeli. O třetí místo sváděli nádherný souboj „miníkáři“ Václav Havrda a Leoš Prokopec. Právě jejich souboj byl ozdobou Sosnění.

Skupina 4 je určena pro vozy Škoda a Lada. Bohužel třeba otec a syn Bartoňové se s vozy Škoda 130 LR přihlásili do skupiny 5. Ale na dráze se v závodě prakticky neobjevili. Pěknou Škodu 130 RS přivezl Petr Bořke, který si čtvrtým a prvním místem zajistil celkové stříbro. Před ním se umístil pouze Ladislav Procházka se Škodou 120 LS.

Ve skupině nejrychlejších automobilů zcela nepochopitelně startoval Aero Minor, jehož řidič připravil ostatním nejednu horkou chvilku při předjíždění o kolo. Jen zázrakem se nic nestalo. Pravda jde sice o závodní automobil, ale zcela jiné kategorie než Ford Capri, BMW E30, Jaguar nebo Mini. Krásná podávaná byla na jízdu Vojty Krupky, který sváděl krásné souboje s vozy BMW E30. Ty by ale spíš patřily mezi drifty. Jednu jízdu vyhrál, v druhé dojel třetí a odnesl si tak pohár za celkové prvenství. Michal Štangl s přemotorovaným Jaguarem se tentokrát neprosadil.


Třináct formulí se vešlo do jedné skupiny, i když poměrně nesourodé. Formule 3 Gbelec Wartburg byla vyrobená v roce 1966, zatímco MTX 1-06B v roce 1983. Přesto zkušený Jaroslav Rezek s „ef-trojkou“ všem stačí, jak dokazují dvě druhá místa. Jednou za Karlem Čermákem s MTX 1-06, podruhé za Radkem Kinclem s MTX 1-03. Čermák startující z poslední řady, když nestihl zajet na své postavení na startovním roštu v prvním kole otřel formuli o svodidlo. Celkovým vítězem se stal Radek Kincl, který získal i Pohár za prvenství v Laureta Cupu před. Karlem Čermákem a Radkem Nečasem. Příjemným překvapením byl Martin Schwarz, syn Jana Schwarze, který nás bohužel nečekaně opustil. Formuli MTX 1-01 si vyzkoušel jen na letišti a opravdové zkušenosti sbíral až při tréninku. Obsadil slušné osmé a páté místo. Jedinou žena byl Pavla Stránská, která si vyrovnanými výkony vyjela pátou příčku.



Škoda, že se mezi jezdci najdou někteří, kteří jedou jako by neměli zpětná zrcátka anebo nechtějí vidět a na přátelské upozornění reagují slovy, která tady nelze ani publikovat…Závody veteránů byly vždy doménou gentlemanů.


Pravidelnost

1.Kopecký Michal Datsun 100
2.Gerleová Natalie Mini
3.Dvořák Martin Chevrolet Caprice


Skupina 2

1.Páník Martin Mini (1 + 3)
2.Sedláček Petr BMW E28 (4.+ 1)
3.Žíla Milan Škoda 100 (2+4)


Skupina 3

1.Horálek Jan Westfield (2 + 1)
2.Klein Dušan Caterham (1 +2)
3.Havrda Václav Mini (4 + 3)


Skupina 4

1.Proházka Ladislav Š120 LS (1 + 3)
2.Bořke Petr Š 130 RS (4 + 1)
3.Buchar Petr Š 120 (2 + 4)


Skupina 5

1.Krupka Vojtěch Ford Capri (1 + 3)
2.Vlček Lukáš BMW E30 (3 + 1)
3.Krupka Ladislav BMW E30 (2 + 4)


Formule

1.Kincl Radek MW 1-03 (2 + 1)
3.Rezek Jaroslav Gbelec F3 (2 +2)
3.Nečas Radek MTX 1-01(3 + 3)

Pozn. V závorkách je umístění v první a druhé jízdě



JL 26.9.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar