Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění se změnami se vydařilo

Tradiční Podzimní Sosnění doznalo letos menších změn, které někteří účastníci přijali, jiní by raději zůstali u klasického formátu z minulých let. Většina z nich ale kvitovala, že se opět závodilo na kratším a techničtějším okruhu.

Největší změna spočívala v tom, že se jezdci sice přihlásili do jednotlivých vypsaných skupin, ale po měřeném tréninku byli rozděleni do skupin podle dosažených časů. To znamená od „Rychlý“ až po „Superrychlý“. Tak také startovali do první jízdy, do druhé byli ještě promícháni v dané skupině. Dřív se první jízda uskutečnila podle skupin, teprve ve druhé byli rozděleni podle časů.

Do závodu se přihlásilo o něco méně jezdců, v cestovních automobilech včetně pravidelnosti (7) to bylo 36 automobilů. A když někteří odstoupili pro technické problémy, tak třeba ve skupině závodilo jen pět jezdců. A to je bohužel málo.

Naopak v kategorii formulí startovalo najednou patnáct vozů a díky inteligenci jezdců při hromadném startu nedošlo až na jednu malou výjimku, k žádným kolizím. Obě jízdy ale měly stejný průběh. Na čele tradičně Kincl s MTX 1-03, za ním Jaroslav Rezek s monopostem Kondor Chmelík F3 a třetí Jan Profeld s MTX 1-01. V konkurenci převážně vozů Metalex si vedl výborně i Standa Profeld, který s Magdou F3 dojel dvakrát pátý. Jedinou ženou, která zůstává věrna formuli je Pavla Stránská Vovsová s MTX 1-01.


Závodní jízdy doplnila ještě demo-jízda, v níž se představily například MTX 1-06 s Václavem Kafkou za volantem. Tento automobil byl vloni dovezen z Francie. Zajímavostí byl Spider NSU Františka Votoupala. Nebo v roce 1962 postavený Citerák Wartburg Astra II Junior. Kéž by podobných automobilů tehdejší domácí výroby zavítalo v budoucnu na Sosnění ještě víc.


To platí také o voze Tatra Spider, s kterým kdysi závodil slovenský jezdec Mikuláš Koóš a v devadesátých letech jej ze zbytků zrenovoval František Bauer.


Jak je vidět z výsledků, skupiny většinou ovládli ti stejní jezdci, jen v „rychlý“ si pozice vyměnili Jan Bartoň st. se Škodou 130 LR a Milan Žíla se Škodou 100 a v „Superrychlý“, ale k tomu se ještě dostaneme. Další skupinu ovládl Pavel Kyncl se sériovým Audi Quattro. Ale velice dobře si vedla Anička Chmelařová s rychlým Mini. Dvakrát dojela druhá, zatímco její manžel Jiljí v jiné skupině dvakrát třetí.


Vyvrcholením Sosnění bývala vždy skupina závodních a výkonných sportovních automobilů. Namísto deseti dvanácti vozů, tentokrát startovalo v první jízdě jen šets jezdců. Do předposlední zatáčky bojovali o vítězství Michal Štangl s Jaguarem XJS na prvním místě, a za ním Leoš Prokopec s MINI. Ale pak Štangl zastavil pro poruchu a do druhé jízdy už nenastoupil. V druhé si vedl nejlépe Otakar Brousek, rovněž s Mini, který v závěru předjel Lubomíra Plačka s krásným Porsche Lotec. Na Sosnění si přijel zazávodit také Jan Šipka s originálním Fiatem 124 Abarth, který se nikdy neokouká.



Podzimní Sosnění se vydařilo, s organizací byli všichni spokojeni, se systémem závodu se nikomu nezavděčíte. Třeba se pořadatelé vrátí k původnímu sytému. Anebo, pokud by se pořádalo Jarní i Podzimní Sosnění, tak by se mohlo závodit ve stejných skupinách, počítat všechny výsledky a na závěr vyhlásit vítěze. Možná, že by řada jezdců našla další motivaci, proč Sosnění jezdit.


Pravidelnost

1.jízda


1.Jan Horálek Westfield
2.Miloslav Maun Porsche 968
3.Michal Šrámek Fiat X1/9


2.jízda

1.Jan Horálek Westfield
2.Miloslav Maun Porsche 968
3.Jan Sedláček BMW E30


Rychlý

1.jízda

1.Jan Bartoň st. Škoda 130 LR
2.Milan Žíla Škoda 100
3.Tomáš Gerle Mini


2.jízda

1. Milan Žíla Škoda 100
2.Jan Bartoň st. Škoda 130 LR
3.Tomáš Gerle Mini



Rychlejší

1.jízda

1.Radek Kyncl Audi Quattro
2.Anna Chmelařová Mini
3.Hans Joswig Citroën SM

2.jízda

1.Radek Kyncl Audi Quattro
2.Anna Chmelařová Mini
3.Adam Brousek Mini



Nejrychlejší


1.jízda + 2.jízda

1.Ladislav Procházka Škoda 120
2.Aneta Prokopcová Mini
3.Chmelař Jiljí Mini


Superrychlý

1.jízda

1.Leoš Prokopec Mini
2.David Brousek Mini
3.Vojta Krupka Ford Capri

2.jízda

1.David Brousek Mini
2.Lubomír Plaček Lotec Porsche
3.Vojtěch Krupka Ford Capri

Formule


1+ 2.jízda
Radek Kincl MTX 1-03
2.Jaroslav Rezek Kondor F3
3.Jan Profeld MTX 1-01



JL 29.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar