Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění přineslo pěkné závody

V neděli se uskutečnil na autodromu v Sosnové další ročník Veteránského Sosnění za účasti čtyř desítek cestovních automobilů nejrůznějších kategorií, které doplnil rekordní počet sedmnácti formulí a také třináct vozů seriálu Grand Prix.

Jde o jediný závod historických automobilů u nás, v němž se opravdu závodí s hromadným startem. Výjimku tvoří pouze pravidelnost.

Automobily jsou rozděleny do skupin, v první jízdě se startuje podle dosažených tréninkových časů, v druhé je pořadí prvních tří (formule prvních 5) na startu obrácené. Diváci, kteří mají vstup zdarma viděli mnoho zajímavých soubojů během šesti kolech, na které byla každá jízda vypsána. Tentokrát se závodilo na delší variantě okruhu.

Ve skupině tři sváděli krásný souboj Václav Havrda s rychlým Mini (1969) a Jindřich Baštář s BMW E30 (1987), který vyhrál první jízdu, v druhé si pořadí obrátili. Součet časů z obou jízd vynesl na první místo Jindřicha Baštáře.


V kategorii škodovek doplněné jednou Ladou se opět představil Jiří Bistiak se Škodou 130 LR, který bojoval o každý centimetr s Pavlem Moravcem se Škodou 120 L. První jízdu si připsal Bistiak, když hned po stratu dostal Pavel Moravec „šťouchanec“ od Václava Halouna se Škodou 130 LR. V druhé jízdě exeloval Moravec s náskokem více než sedmi sekund. Třetí místo v rozjížďkách i celkové si odvezl Václav Haloun, loňský vítěz. Škoda, že se neobjevil Pavel Jiras, který s Halounem předvedl nádherný závod.


Bohužel do nejsilnější skupiny závodních automobilů nastoupilo pouze pět jezdců, a to ještě Jiljí Chmelař z první jízdy hned po startu odstoupil. V první jízdě předvedli nádherný souboj Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth a Ondřej Zdražil s Fordem Escort Mk2. Vyhrál Šipka, jen těsně před Zdražilem, který nedokončil ani trénink. Ale pak „vstal jeho Ford z popela“ a druhou jízdu s převahou vyhrál. K velkému náskoku třiceti sekund mu trochu dopomohl souboj Michala Štangla s obrovitým Jaguarem a Jana Šipky. Tito dva také udělali letošní Sosnění. Často to byl souboj kolo na kolo.


Jak jsme se už zmínili, nejvíce přihlášek dorazilo do kategorie Formulí – rekordních sedmnáct. Do závodu bohužel nenastoupil nakonec Standa Profeld pro poruchu Magdy a ani Jan Cyterák s krásným monopostem Astra 1-750 z roku 1950. Vzhledem k tomu, že mohou startovat nejrůznější formule od F3 z padesátých let až po MTX 1-06 z roku 1984, tak by bylo možná dobré vyhlásit dvoje výsledky – novější a starší formule. Jezdci s klasickými MTX 1-01 ani s F3 jsou prakticky bez šance. Podle předpokladu, dvě jízdy vyhrál Karel Čermák s MTX 1-06 před Radkem Kinclem s MTX 1-03. Jednou dojel třetí Jan Profeld s Fordem Faster, podruhé Pavel Kalina.


Zpestřením podzimního Sosnění byly jízdy pravidelnosti posledního závodu seriálu Grand Prix. Tady se představily sportovní a závodní vozy jak předválečné, z nichž nejstarší byly Bugatti 37 (1927), Z18 (1927), britský Wolseley Hornet (1932) nebo i monopost Cisitalia D46 (1946) Z mladších ročníků byl krásný pohled na Jaguar C-Type (1951), s nímž Jan Čížek společně s Mirkem Krejsou brázdí evropské okruhy. Výsledky najdete v tabulce. Škoda, že účastníků nebylo o něco více, aby mohly být vypsány dvě jízdy.

Jedinou vadou na kráse bylo nedostatečné občerstvení, s kterým ale neměli pořadatelé nic společného. Výběr naprosto nedostatečný, v poledne došly klobásy a o točené limonádě nebo pivu si mohli návštěvníci nechat jen zdát.


Skupina 2

1.Milan Žíla, Škoda 100, 1-1
2.Patrik Nečas, VAZ 2101, 4-2
3.Jiří Hladík, MTX Buggy, 3-3


Skupina 3

1.Jindřich Baštař, BMW E30, 1-2
2.Václav Havrda, Mini, 2-1
3. Robert Poschl, BMW e30, 3-3


Skupina 4

1.Pavel Moravec, Škoda 120 L, 2-1
2.Jiří Bistiak, Škoda 130 LR, 1-2
3.Václav Haloun, Škoda 130 LR, 3-3


Skupina 5

1.Ondřej Zdražil, Ford Escort, 2-1
2.Jan Šipka, Fiat 124 Abarth, 1-3
3.Michal Štangl, Jaguar XJR, 3-2


Formule

1.Karel Čermák, MTX, 1-06, 1-1
2.Radek Kindl, MTX 1-02, 2-2
3.Pavel Kalina, MTX 1.06, 4-3


Grand Prix - pravidelnost

1.Milan Okáč, Z18 1-2
2.Jaroslav Větvička, Aero Minor, 2-3
3.Tomáě Kalkus Jaguar E-type, 5-1

Čísla ve výsledcích značí umístění v rozjížďkách



Pravidelnost -1.měřená jízda

1.Libor Vykusa, Peugeot 205
2.Čestmít Zítka, Lada 1600
3.Jan Hurt, BMW E23



Pravidelnost – 2.jízda

1.Jan Velebný, Škoda Favorit
2.Ondřej Pavlík, Škoda Favorit
3.Libor Vykusa, Peugeot 205



JL 23.9.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar