Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Podzimní Sosnění - pěkné závody historiků

Už sedmnáctý ročník veteránského Sosnění, tentokrát podzimní, přilákalo na autodrom do Sosnové šest desítek závodníků, na které čekaly dvě tréninkové a dvě závodní jízdy po osmi kolech. Kdo absolvoval všechno, ten najezdil více kilometrů než při kdejakém závodě do vrchu.

T.Ubl

T.Ubl

R.Kincl

R.Kincl

K.Trojanová

K.Trojanová

Jiří a Pavla Vovsovi

Jiří a Pavla Vovsovi

Jan a Standa Profeldovi

Jan a Standa Profeldovi

M.Maun

M.Maun

J.a J.Pešánovi ml. a st., O.Zdražil

J.a J.Pešánovi ml. a st., O.Zdražil

J.Šimonek

J.Šimonek

P.Moravec

P.Moravec

J.Rejka

J.Rejka

B.Štefan

B.Štefan

M.Lodr

M.Lodr

Navíc se vydařilo i počasí, předpověď s deštěm naštěstí nevyšla, a vysvitlo i sluníčko. Průběh závodu běžel bez problémů a ve čtyři hodiny byl konec po 24 jízdách. Startovní pole bylo hodně pestré, od závodních speciálů až po sériové automobily. V kategorií formulí startovaly bohužel jen dva monoposty F3, Standa Profeld s Magdou a Rudolf Böhm s F3 Wartburg Čermák, zbytek tvořily MTX 1-01 a tradiční Radek Kincl s MTX 1-03. Škoda, že nemá více soupeřů se srovnatelnými automobily, a tak po startu vyjede jako první, jede vlastně vlastní závod. O první místo se bojuje až za ním. Oba závody vyhrála Katka Trojanová, když v druhé jízdě musela o prvenství bojovat s Jiřím Vovsem, kterého předjela až v polovině závodu. Za Vovsem dojel v druhé jízdě Jan Profeld, v první si pořadí oba jezdci vyměnili. Jan Profeld udělal od prvního závodu s formulí velký jezdecká pokrok, i když sám přiznává, že jízda není ještě zdaleka bez chyb.

Pořadatelé Czech Classic car Clubu kromě formulí vypisují ještě pět skupin, do kterých se jezdci přihlašují sami, podle toho jaký mají automobil nebo nač si troufají. První skupinu tvoří tzv.jízda pravidelnosti, další čtyři už startují hromadně.

Nejzajímavější bývá pochopitelně skupina 5, v níž startují převážně výkonné automobily nebo okruhové speciály. Závod vyhrál Ondřej Zdražil s Renaultem 5 GT před zkušeným Jiljí Chmelařem s Mini Cooperem. Jaroslav Rejka se silným dvanáctiválcovým Jaguarem XJS dojel až čtvrtý, ale chuť si spravil v kategorii „Nejrychlejších“, kde zvítězil před Vojtěchem Krupkou s Fordem Capri, vítěz skupiny 3. Ale to mu nestačilo a ještě přidal vítězství v závodě Le mans, kdy jezdci musí ke svým automobilům doběhnout, zapnout pásy a odstartovat. I když byl v jednu chvíli příliš rychlí, tak se stačil vrátit na trať a o čtyři desetiny projet cíle před Michalem Štanglem s Jaguarem XJ40.

Po odjetí jednotlivých skupiny vytvoří pořadatelé pořadí od nejpomalejšího jezdce po nejrychlejší, a rozdělí je do skupin – „Rychlí“, „Rychlejší“, „Nejrychlejší“ a „Super rychlí“.
Poslední závod dne, tzv. „Super rychlí“, byl stejně jako v kategorii 4, tvořené výhradně škodovkami, záležitostí syna a otce Pešanových se Škodou 110 a Škodou 100. Ovšem tyto vozy mají se svými sériovými bratry společný jen název, neboť se jedná o speciály, postavené více méně jen pro Sosnění. V závodě se za nimi umístil Vladimír Rychlovský s pěknou Škodou 130 R5. V finále pak porazili Ondřeje Zdražilu s R 5 G a Jiljí Chmelaře.

Sosnění mělo letos i své premiéry. Teprve druhý závod, po Edda Cupu ve Vrchlabí absolvoval Pavel Moravec se Škodou 120, jinak mechanik v týmu Audi DTM u Matiase Ekströma. V kategorii škodovek sváděl pěkný souboj o třetí místo se zámeckým pánem Jaromírem Šimonkem se Škodou Rapid. Pak došlo k drobnému kontaktu mezi oběma jezdci, po němž Šimonek udělal hodiny, a Moravec ze závodu odstoupil. Jak to bývá, kolizi si oba jezdci a jejich přátelé vysvětlili každý po svém. My jsme ji neviděli, tak nemůžeme soudit. Ale to už k závodění patří, a škody na vozech byly prakticky zanedbatelné, O tom svědčí i fakt, že Jaromír Šimonek pak vyhrál ještě kategorii „Rychlejších“.

Premiéru s Mini Copperem 1275 GT, který postavil „miníkář“ Martin Voráč, měl Bronislav Štefan, který obsadil čtvrtou příčku jen o jednu sekundu od třetí. Miníků nejrůznějších úprav přijelo na podzim do Sosnové dvanáct a musíme přiznat, že jsou divácky asi nejzajímavějšími.

Nyní si musíme počkat, kdy se všichni a mnozí další sejdeme na Sosnění. Pořadatelé mají v plánu vypsat ještě zvláštní kategorii předváděcích jízd pro zajímavé závodní historické automobily.


Pravidelnost –skupina 1

1.Tomáš Gerle Mini
2.Jaroslava Gerleová Mini
3.Petr Procházka Triumph GT 6


Skupina 2

1.Miroslav Maun Porsche 944
2.Martin Jakušev VW Brouk
3.Aleš Roubal TVR 21


Skupina 3

1.Vojtěch Krupka Ford Capri
2.Jan Černý Rover Mini
3.Tomáš Ubl Mini 130é


Skupina 4

1.Jaroslav Pešán ml. Š 110
2.Jaroslav Pešán st. Š 100
3.Vladimír Rychlovský Š 130 RS


Skupina 5

1.Ondřej Zdražil Renault 5 GT
2.Jiljí Chmelař Mini Cooper
3.Milan Vrba Austin Mini


Formule 3 - 1.Jízda

1.Kateřina Trojanová
2.Jan Profeld
3.Jiří Voves


Formule 3 – 2.jízda

1.Kateřina Trojanová
2. Jiří Voves
3.Jan Profeld


Rychlí

1.Marcel Thoma BMW e21
2.Pavel Kolář Š 110 RC
3.Milan Žíla Š 100


Rychlejší

1.Jaromír Šimonek Škoda Rapid
2.Miroslav Maun Porsche 944
3.Martin Jakušev VW Brouk


Nejrychlejší

1.Jaroslav Rejka Jaguar XJS
2.Vojtěch Krupka Ford Capri
3.Milan Vrba Austin Mini


Super rychlí

1.Jaroslav Pešán ml. Š 110
2.Jaroslav Pešán st. Š 100
3.Ondřej Zdražil GT 5R


Le mans

1.Jaroslav Rejka Jaguar XJS
2.Michal Štangl Jaguar XJ40
3.Jan Černý Rover Mini



J.Lasík 2.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar