Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Podzimní Sosnění nabídlo zajímavé závody

V sobotu se na autodromu v Sosnové sešli majitelé historických automobilů, aby si ještě letos naposledy zazávodili. Tentokrát byla trať lehce pozměně, což takřka všichni přivítali pozitivně. Jen asi pan Jiljí Chmelař nebude na změny vzpomínat v dobrém.

Několikanásobný mistr republiky si se svým rychlým Mini Copperem přál moc vyhrát a tomu odpovídala už první tréninková kola. Jenže pak trochu pozapomněl na drobné úpravy trati, nechal se unést rychlostí a skončil v bariéře z pneumatik. Tím pro něho závody skončily a přidělal si hodně práce přes zimu. Už v tréninku bylo odpadlíků víc než dost, ale vesměs pro technické potíže.

Kromě cestovních a sportovních automobilů startují pravidelně i formule, zpočátku to byly ef-trojky a MTX 1-01, pak nim přibyl MTX 1-03 (Formule Easter), tentokrát měly premiéru ještě formule Škoda z roku 1980. Naproti tomu ubyly formule 3 – Zdeněk Křivohlavý měl natažené svaly v ruce, Jaroslav Rezek usedl do Formule Škoda, Rudolf Böhm měl technické problémy. Někteří nepřijeli vůbec, a tak si proti novějším monopostům zazávodil jen Karel Mencl a Standa Profeld, než jej vyřadila drobná havárie. Do formule MTX 1-01 usedla poprvé Katka Trojanová, a protože jí motor vyladil její životní partner Jaroslav Vančík, tak to bylo na rychlosti jen znát. Na výkonnějšího „eastera“ Radka Kincla sice nestačila, ale druhé místo měla v obou závodech jistá. V prvním dojel třetí Jaroslav Rezek, když v posledním kole předjel Pavlu Vovsovou, která jeho útokům odolávala několik kol. V druhém závodě se Jaroslav Rezek sám připravil jezdeckou chybou o zelený věnec, který vybojovala Pavla Vovsová.

Na formuli MTX si také závod od závodu zvyklá Tomáš Pavlík, mimochodem jeden z hlavních pořadatelů Rojení a velice pěknou jízdu předváděl i osmnáctiletý Jan Profeld (ve startovní listině bohužel uveden jako Markéta Profeldová), který tak vystřídal Mamku Markétu. Premiéra při ukázkové jízdě na klatovském okruhu mu sice nevyšla, ale nyní si vedl s přehledem a dost možná, že „formulkářům“ vyrůstá další soupeř.


Cestovní automobily byly rozděleny do pěti skupiny, přičemž v první rozhodovala pravidelnost, zatímco v ostatních se jednalo o regulérní závody na devět kol. V kategorii 5, v níž by měla startovat nejrychlejší auta, kraloval Pavel Maier s Fordem Escort RS2000, ale ve výsledkové listině byste ho hledali marně. S Fordem byl přihlášen Oldřich Rus, který také střídavě jezdil v tréninku, ale pak pro zdravotní potíže přenechal volant Pavlu Maierovi. Zvítězil suverénně před Jindřichem Pluhařem s VW Golf a Oldřichem Háskem s BMW 325 i. Atrakcí byl start Němce Hanse Joswiga s Citroënem SM. Pavel Maier obsadil pak ještě druhé místo v závodě Ultimate, v němž startují vždy první dva nejrychlejší jezdci ze všech skupin. O první místo jej připravila asi jen zlomená řadicí páka, ale tím nechceme snižovat výkon Leoše Hradila se Škodou 1000 MB, který jehoi technického problému využil na sto procent.


To už měl ale Hradil za sebou vítězství ve skupině 4 před Michalem Kopeckým, který jako jediný startuje mezi škodovkami s Fiatem 124 a třetí dojel Petr Buchar se Škodou 105.
Ve skupině 3 odstartoval nejlépe Ladislav Hubálek s BMW 323i, ale hned v prvním kole musel vzdát, čímž se na vedoucí pozici dostal Jaromír Hausner s Porsche 924, po celých devět kol sledovaný Otakarem Krupkou s pěkným Fordem Capri. Třetí dojel Radek Vrba s BMW E30. U vozů BMW E30 a podobných modelů bychom se chtěli zastavit. Zdá se nám, že rokem 1985 už právě dvakrát na Rojení nepatří, a kdo ví, jestli uváděný rok odpovídá pravdě. O vzruch se postaral Tomáš Strnad s MG V8, jenž se o stupně vítězů připravil vlastními chybami. Jinak jeho vůz patří mezi nejrychlejší a možná by měl spíš startovat ve skupině 5.

Asi nejatraktivnější jízdu na Rojení předváděl Jaroslav Rejka, který nechal svůj „ostrý“ Jaguar v garáži a přijel s cestovním modelem XJ12. Na pohled pro závodění na okruhu nevhodný, a spíš bychom si uměli představit někde na veteránském srazu. Dojel druhý, jen 2,5 sekundy za Milanem Žílou se Škodou 100.

Ještě dodejme, že v pravidelnosti si vedl nejlépe Petr Říha s Alfou Romeo Alfetta, jehož rozdíl ve dvou jízdách byl 00.01,489, zatímco druhá Kristýna Bistiaková se Škodou 100 měla 00:04,226.

Podzimní Rojení se vydařilo, sluníčko sice nesvítilo, ale naštěstí ani nesprchlo, i diváci přišli, a tak si jen přát, aby k Jarnímu Sosnění našli cestu i další majitelé zajímavých závodních automobilů, případně aby akce nekolidovala s jiným podnikem. A přání? Aby jezdci hlásili změny za volantem. Jde sice o amatérský závod, ale trochu pořádku by neškodilo.


J.Lasík 13.10.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar