Podzimní Sosnění nabídlo krásné zážitky
Za krásného podzimního počasí se na autodromu v Sosnové uskutečnil další ročník populárního Podzimního Sosnění, spojený s prvním ročníkem srazu automobilů a motocyklů se značkou MTX. Celá akce pořádaná několika členy Czech Classic Car Clubu se vydařila a diváci, kteří dorazili v hojném počtu, viděli zajímavé automobily i souboje na trati.
Úvod pravidelně obstarává jízda pravidelnosti, určená pro ty, kteří nechtějí závodit, ale rádi se svižně povozí. Nejlépe si vedl Jan Horálek (kdysi jsme jej viděli v Sosnové s Ford RS200) s vozem Westfield. Překvapením bylo druhé místo teprve šestnáctiletého Ondry Pavlíka se Škodou 136 Rapid, pro kterého bylo Sosnění úplně prvním startem. S tímto vozem jsme vídali jeho dědečka pana Jaromíra Šimonka. Bohužel se na závod díval už shora a jistě měl radost ze svého vnuka.
Poté následovala 3.skupina, v níž jsme viděli krásný souboj Lubomíra Plačka s Porsche Lotec 911 a Jiljí Chmelaře s nově postaveným Austinem Cooperem. Miníka dokončil několikanásobný mistr republiky v závodech do vrchu pár dní před Sosněním. Jedná se o přesnou kopii jeho třináctistovky z první poloviny sedmdesátých let.
Čtvrtá skupina je vždy věnována škodovkách, tentokrát byla obsazená pouze sedmi automobily, což je určitě škoda. Od startu vyjel nejlépe Pavel Moravec, bývalý mechanik týmů Opel a Audi Abt německého šampionátu DTM. Ale po dvou kolech jej předjel zkušený bývalý soutěžák Jiří Bistiak se Škodou 130 LR a v takovém pořadí projeli cílem.
Ani pátá skupina nebyl zrovna plně obsazena, chyběli někteří pravidelní účastníci jako například Šipka nebo Šarocha apod. S rychlým BMW E30 zvítězil Vojtěch Krupka, mj. zaměstnanec Škoda muzea. Nedávno mně vozil se Škodou 1100 OHC a byl to zážitek. Na druhém a třetím místě dojeli tradiční účastníci Michal Štangl s Jaguarem XJS a Hans Joswig s Citroënem SM.
Naopak nejvíce jezdců se sešlo v kategorii Formule, na start se postavilo třináct to ještě někteří dali přednost pouze demo jízdám. Dokud se na startu neobjeví další monoposty MTX 1-03 s kvalitním jezdcem, tak má první místo předplacené Radek Kincl, který vyhrál obě jízdy. Pokaždé před Janem Profeldem s Fordem Faster. V první jízdě dojela třetí Pavla Stránská – Vovsová, která mezitím přivedla na svět druhého syna. V druhé podlehla až v závěru Jaroslavu Rezkovi s formulí 3 Kbelec. První jízdu dokončila čtvrtá Veronika Krejsová s MTX 2-01, s nímž jezdil Jiří Moskal a později Miroslav Krejsa. Před dvěma roky objevil vůz v Německu a přivezl zpátky do Čech, ovšem už nikoliv s původním motorem Lada, ale Škoda. Veronice, která absolvovala teprve třetí závod určitě prospěla účast na okruhu Panonia v Maďarsku. V druhé jízdě se po chybě propadla výsledkovou listinou.
Po těchto jízdách jsou účastníci rozděleni podle tréninkových časů od nejpomalejších po nejrychlejších do skupin RACE, SPORT a ULTIMATE.
Pěkný závod přinesla skupina nejrychlejších Ultimate, v níž od startu vedl Jiří Bistiak sledovaný Michalem Štanglem. Na třetím místě jedoucí Pavel Moravec se škodovkou nechal za sebou Lubomíra Plačka s Porsche a Vojtěcha Kroupu s BMW. Právě tito dva ale svedli nádherný souboj až do cíle.
Jízda pravidelnosti
3. skupina
4. skupina
5. skupina
formule 1. jízda
formule 1.jízda
Klubový závod „a la Le Mans“
skupina RACE
skupina SPORT
skupina ULTIMATE
JL 29.9.2021
Poté následovala 3.skupina, v níž jsme viděli krásný souboj Lubomíra Plačka s Porsche Lotec 911 a Jiljí Chmelaře s nově postaveným Austinem Cooperem. Miníka dokončil několikanásobný mistr republiky v závodech do vrchu pár dní před Sosněním. Jedná se o přesnou kopii jeho třináctistovky z první poloviny sedmdesátých let.
Čtvrtá skupina je vždy věnována škodovkách, tentokrát byla obsazená pouze sedmi automobily, což je určitě škoda. Od startu vyjel nejlépe Pavel Moravec, bývalý mechanik týmů Opel a Audi Abt německého šampionátu DTM. Ale po dvou kolech jej předjel zkušený bývalý soutěžák Jiří Bistiak se Škodou 130 LR a v takovém pořadí projeli cílem.
Ani pátá skupina nebyl zrovna plně obsazena, chyběli někteří pravidelní účastníci jako například Šipka nebo Šarocha apod. S rychlým BMW E30 zvítězil Vojtěch Krupka, mj. zaměstnanec Škoda muzea. Nedávno mně vozil se Škodou 1100 OHC a byl to zážitek. Na druhém a třetím místě dojeli tradiční účastníci Michal Štangl s Jaguarem XJS a Hans Joswig s Citroënem SM.
Naopak nejvíce jezdců se sešlo v kategorii Formule, na start se postavilo třináct to ještě někteří dali přednost pouze demo jízdám. Dokud se na startu neobjeví další monoposty MTX 1-03 s kvalitním jezdcem, tak má první místo předplacené Radek Kincl, který vyhrál obě jízdy. Pokaždé před Janem Profeldem s Fordem Faster. V první jízdě dojela třetí Pavla Stránská – Vovsová, která mezitím přivedla na svět druhého syna. V druhé podlehla až v závěru Jaroslavu Rezkovi s formulí 3 Kbelec. První jízdu dokončila čtvrtá Veronika Krejsová s MTX 2-01, s nímž jezdil Jiří Moskal a později Miroslav Krejsa. Před dvěma roky objevil vůz v Německu a přivezl zpátky do Čech, ovšem už nikoliv s původním motorem Lada, ale Škoda. Veronice, která absolvovala teprve třetí závod určitě prospěla účast na okruhu Panonia v Maďarsku. V druhé jízdě se po chybě propadla výsledkovou listinou.
Po těchto jízdách jsou účastníci rozděleni podle tréninkových časů od nejpomalejších po nejrychlejších do skupin RACE, SPORT a ULTIMATE.
Pěkný závod přinesla skupina nejrychlejších Ultimate, v níž od startu vedl Jiří Bistiak sledovaný Michalem Štanglem. Na třetím místě jedoucí Pavel Moravec se škodovkou nechal za sebou Lubomíra Plačka s Porsche a Vojtěcha Kroupu s BMW. Právě tito dva ale svedli nádherný souboj až do cíle.
Jízda pravidelnosti
1.Jan Horálek | Westfield (1980) |
2.Ondřej Pavlík | Škoda 136 Rapid (1980) |
3.Bronislav Štefan | Austin Mini 1275 GT (1973) |
3. skupina
1.Lubomír Plaček | Porsche - Lotec 911 (1974) |
2.Jiljí Chmelař | BMC Austin Cooper (1964) |
3.Ondřej Zdražil | BMW 1602 (1974) |
4. skupina
1.Jiří Bistiak | Škoda 130 LR (1980) |
2.Pavel Moravec | Škoda 105 L (1979) |
3.Jan Burda ml. | Škoda 110 R (1974) |
5. skupina
1.Vojtěch Krupka | BMW E30 (1985) |
2.Michal Štangl | Jaguar XJR 3.6 (1985) |
3.Hans Joswig | Citroen SM (1970) |
formule 1. jízda
1.Radek Kincl | MTX 1-03 (1974) |
2.Jan Profeld | Ford Faster (1984) |
3.Pavla Stránská | MTX 1-01 (1971) |
formule 1.jízda
1.Radek Kincl | MTX 1-03 (1974) |
2.Jan Profeld | Ford Faster (1984) |
3.Jan Rezek | F3 Kbelec |
Klubový závod „a la Le Mans“
1.Milan Žíla | Škoda 100 (1968) |
2.Martin Kot | BMW 320 (1980) |
3.Jaromír Hausner | Porsche 924 Strosek (1979) |
skupina RACE
1.Jan Burda ml. | Škoda 110 R (1974) |
2.Ondřej Zdražil | BMW 1602 (1974) |
3.Otakar Krupka | Ford Escort RS 2000 (1971) |
skupina SPORT
1.Jaromír Hausner | Porsche 924 Strosek (1979) |
2.Martin Kot | BMW 320 (1980) |
3.Petr Polcr | Škoda Rapid 130 (1980) |
skupina ULTIMATE
1.Jiří Bistiak | Škoda 130 LR (1980) |
2.Michal Štangl | Jaguar XJR 3.6 (1985) |
3.Pavel Moravec | Škoda 105 L (1979) |
JL 29.9.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout