Ploutvobraní v JK Classic Muzeu bylo Na Pohodu
Poslední letošní akcí muzea historických amerických automobilů JK Classic v Lužné u Rakovníka bylo Ploutvobraní, ale samotné muzeum je otevřené ještě o víkendech do konce října, a také ve čtvrtek 28. září.
Bohužel Ploutvobraní, aneb sraz historických automobilů, ovlivnilo deštivé a chladné počasí, což se projevilo i na účasti historických amerik. Na sraz jich dorazilo asi patnáct, které doplnily automobily jiných značek jako například Tatra 503 i 613, Volha, Triumph, Lloyd, Škoda Octavia, Mini, VW Broukem a další automobily. Ale ne všichni majitelé se odpoledne vydali na spanilou jízdu.
A udělali chybu. Trasa vedla velice pěknou krajinou na takřka neznámý zámek Steknik u Žatce, který je považován za nejvýznamnější rokokovou stavbu v Čechách a přezdívá se mu Rokoko v moři chmelnic.
Po příjezdu do zámecké zahrady všichni zúčastnění, hned pochopili, proč tomu tak je. A na všechny, kteří dojeli až na Steknik, vysvitlo za odměnu i sluníčko. Ostatní mohou opravdu jen litovat.
I přes nepřízeň počasí a houbařské žně, dorazilo do Lužné hodně návštěvníků, kteří si mohli prohlédnout tři haly s krásnými amerikami a také si poslechnout QR Band. K dispozici byly i stánky s občerstvením a stylová restaurace, kde si lze zakoupit i dvě velice vkusné turistické vizitky. Ani pohled na překrásné trucky Kenworth nebo Mack se nikdy neokouká.
Ještě se zastavme u vozu Lloyd LP 600 z roku 1956. Nejde sice o ameriku, ale v naší republice o poměrně zřídka se vyskytující automobil. Vyráběla jej v druhé polovině padesátých let německá firma Borgward Lloyd v Brémách se vzduchem chlazeným čtyřdobým dvouválcem objemu 592 cm³ a výkonu 19 k. Zajímavostí bylo otevírání kufru, nikoliv však zvenku, ale pouze přes opěradla zadních sedadel.
Z amerických automobilů, které dorazily na sraz, zmiňme například Pontiac GTO Coupe s vidlicovým osmiválcem 6,4 litru (škoda, že nejel jízdu), krásný Ford Torino fastback z roku 1968, Chevrolet Camaro Targa (1979), Chevrolet Stingray Cabrio (1964) a zřejmě nesilnější vůz sraz Cadillac s V8 objemu 8,2 litru.
Den na pohodu se v JK Classic muzeu a už se těšíme na jarní otvírání sezony. Můžeme jen doporučit.
J.Lasík 17.9.2017
A udělali chybu. Trasa vedla velice pěknou krajinou na takřka neznámý zámek Steknik u Žatce, který je považován za nejvýznamnější rokokovou stavbu v Čechách a přezdívá se mu Rokoko v moři chmelnic.
Po příjezdu do zámecké zahrady všichni zúčastnění, hned pochopili, proč tomu tak je. A na všechny, kteří dojeli až na Steknik, vysvitlo za odměnu i sluníčko. Ostatní mohou opravdu jen litovat.
I přes nepřízeň počasí a houbařské žně, dorazilo do Lužné hodně návštěvníků, kteří si mohli prohlédnout tři haly s krásnými amerikami a také si poslechnout QR Band. K dispozici byly i stánky s občerstvením a stylová restaurace, kde si lze zakoupit i dvě velice vkusné turistické vizitky. Ani pohled na překrásné trucky Kenworth nebo Mack se nikdy neokouká.
Ještě se zastavme u vozu Lloyd LP 600 z roku 1956. Nejde sice o ameriku, ale v naší republice o poměrně zřídka se vyskytující automobil. Vyráběla jej v druhé polovině padesátých let německá firma Borgward Lloyd v Brémách se vzduchem chlazeným čtyřdobým dvouválcem objemu 592 cm³ a výkonu 19 k. Zajímavostí bylo otevírání kufru, nikoliv však zvenku, ale pouze přes opěradla zadních sedadel.
Z amerických automobilů, které dorazily na sraz, zmiňme například Pontiac GTO Coupe s vidlicovým osmiválcem 6,4 litru (škoda, že nejel jízdu), krásný Ford Torino fastback z roku 1968, Chevrolet Camaro Targa (1979), Chevrolet Stingray Cabrio (1964) a zřejmě nesilnější vůz sraz Cadillac s V8 objemu 8,2 litru.
Den na pohodu se v JK Classic muzeu a už se těšíme na jarní otvírání sezony. Můžeme jen doporučit.
J.Lasík 17.9.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout