Okolo Elišky se jezdí na přesnost
O akci Okolo Elišky jsme hodně slyšeli, ale nikdy nám nevyšel čas přijet se k manželům Úředníčkovým do Jizerských hor podívat. Letos náhoda chtěla a závod veteránů byl o týden přeložen, zrovna na termín sousední soutěž Za krtečkem do Jizerských hor.
[*!2] Díky jednomu ze starousedlíků, s kterým jsme se dali během jízd do hovoru, jsme se dozvěděli, proč se říká Okolo Elišky. Trasa totiž vede kolem penzionu U Elišky, patřící paní Elišce, která se také přišla podívat. Do Josefova dolu dorazilo 33 automobilů a pětadvacet motocyklů. Jejich posádky nebo řidiči musí projet jeden a půl kilometrovou trasu třikrát, pokud možno ve stejném čase.
Startuje se od nádraží, respektive od pily a pokračuje se směrem na Hujerův kout, u Lesní brány se začnou stáčet na Antonínov a pak sjedou ostrým vracákem do cíle u železničního přejezdu. Silnice se na dobu jízd zavře, a protože se startuje ve dvojicích, tak je za chvíli hotovo.
Lahůdkou každého veteránského podniku jsou předválečné automobily, a tak diváci viděli několik Tater 57, Pragu Baby a Pragu Alfa. Krásný pohled byl na Buick Special z roku 1941 nebo Chrysler New Yorker, vyrobený ve stejném roce. Nejstarším automobilem Renault AX, slavící letos 110. narozeniny přijel pan Jan Egidy z Kutné Hory.
Z novějších značek poutal zájem diváků britský sportovní automobil Marcos Martina z počátku osmdesátých let.
Elišku letos vynechal jablonecký Miroslav Krejsa, který dal přednost silničním závodům motocykl v Brně.
V automobilech si vedl nejlépe Ondřej Havlín se Škodou 120. Pro zajímavost můžete porovnat, jak přesně dokázal jet: 3:09.609 – 3:09.702 – 3:09.192. Zřejmě měl kvalitního spolujezdce. Druhou příčku obsadili manželé Miroslav a Zuzana Poláčkovi s Wartburgem 311.
Kategorii motocyklů obohatily čtyři předválečné motocykly Harley Davidsson a tři kousky ze sedmdesátých a osmdesátých let. Tolik legendárních motocyklů uvidíte na jednom místě jen málokdy. Pro první místo si dojel Jaroslav Douša s Yamahou 550 z roku 1983. Tři jízdy zajel za: 2:50.451 – 2:50.463 – 2.50.348. Druhý skončil Daniel Fiefer s Harleyem Davidson VL 1200 z roku 1931.
Jak bylo vidět o pěknou a jednoduchou veteránskou akce včetně soutěžení na pravidelnost je stále zájem. Letos se konal už sedmnáctý ročník.
JL 23.7.2020
Startuje se od nádraží, respektive od pily a pokračuje se směrem na Hujerův kout, u Lesní brány se začnou stáčet na Antonínov a pak sjedou ostrým vracákem do cíle u železničního přejezdu. Silnice se na dobu jízd zavře, a protože se startuje ve dvojicích, tak je za chvíli hotovo.
Lahůdkou každého veteránského podniku jsou předválečné automobily, a tak diváci viděli několik Tater 57, Pragu Baby a Pragu Alfa. Krásný pohled byl na Buick Special z roku 1941 nebo Chrysler New Yorker, vyrobený ve stejném roce. Nejstarším automobilem Renault AX, slavící letos 110. narozeniny přijel pan Jan Egidy z Kutné Hory.
Z novějších značek poutal zájem diváků britský sportovní automobil Marcos Martina z počátku osmdesátých let.
Elišku letos vynechal jablonecký Miroslav Krejsa, který dal přednost silničním závodům motocykl v Brně.
V automobilech si vedl nejlépe Ondřej Havlín se Škodou 120. Pro zajímavost můžete porovnat, jak přesně dokázal jet: 3:09.609 – 3:09.702 – 3:09.192. Zřejmě měl kvalitního spolujezdce. Druhou příčku obsadili manželé Miroslav a Zuzana Poláčkovi s Wartburgem 311.
Kategorii motocyklů obohatily čtyři předválečné motocykly Harley Davidsson a tři kousky ze sedmdesátých a osmdesátých let. Tolik legendárních motocyklů uvidíte na jednom místě jen málokdy. Pro první místo si dojel Jaroslav Douša s Yamahou 550 z roku 1983. Tři jízdy zajel za: 2:50.451 – 2:50.463 – 2.50.348. Druhý skončil Daniel Fiefer s Harleyem Davidson VL 1200 z roku 1931.
Jak bylo vidět o pěknou a jednoduchou veteránskou akce včetně soutěžení na pravidelnost je stále zájem. Letos se konal už sedmnáctý ročník.
JL 23.7.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout