Oceněné klenoty
Druhý ročník přehlídky automobilové a motocyklové nádhery v pražském Golf Clubu Hostivař se v sobotu 22. června setkal s velkým zájmem účastníků i veřejnosti. Více než stovku historických automobilů a motocyklů obdivovaly tisíce návštěvníků.
Golf Club Hostivař opět uvítal krásné historické automobily a motocykly. V unikátním spojení s přírodním prostředím byla k vidění vozidla reprezentující obdivuhodnou produkci domácích značek, tak těch slavných ale dnes už i zapomenutých z celého světa.
Do soutěže se v devíti třídách, které hodnotila odborná porota, zapojilo 54 čtyřkolových a 20 dvou- či tříkolových klenotů vyrobených v rozmezí let 1905 až 1983. Speciální porota mezi automobily vybírala i vítěze v hodnocení elegance ve třech třídách. Všechna přihlášená vozidla ukázala vynikající schopnosti a zručnost těch, kteří je udržují v provozu a připravili je tak, aby návštěvníci mohli obdivovat nejen krásu jejich vzhledu, ale i kouzlo zvuku jejich motorů.
Návštěvníci se nenechali odradit ani krátkou přeháňkou a vyčkali až na vyvrcholení celé akce v podobě velké promenády vozidel na červeném koberci spojené s předáváním cen těm nejlepším. V hodnocení podle očekávání se ziskem tří cen, včetně absolutních prvenství v hodnocení odborné poroty i v hodnocení elegance, dominoval unikátní vůz Lagonda V12 DHC z roku 1939, který zde ve světové premiéře představil František Kudela. Potlesk a uznání si zde ale zasloužili opravdu všichni.
Ocenění
TŘÍDOVÉ CENY (CLASS AWARD) - CENY UDĚLOVANÉ ODBORNOU POROTOU
Automobily:
Antique Trophy - automobil vyrobený do 31. 12. 1918: Lorraine Dietrich VVM/CI, 1907 (Pavel Beran)
Prewar Trophy - předválečný automobil vyrobený po 31. 12. 1918: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
Postwar Trophy - poválečný automobil: Triumph 1800, 1947 (Mike a Martina Foremanovi)
Czech Trophy - český automobil: Praga Mignon, 1927 (Petr Sazima)
Preservation Trophy - nejzachovalejší automobil v původním stavu: Tatra 52 cabrio Sodomka, 1933 (Jiří Veleba)
CELKOVÝ VÍTĚZNÝ AUTOMOBIL (BEST OF SHOW) - Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
Motocykly:
Prewar Trophy - předválečný motocykl: Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)
Postwar Trophy - poválečný motocykl: MV Agusta 175, 1955 (Jiří Staněk)
Czech Trophy - český motocykl: Praga BD, 1932 (Zdeněk Svoboda)
Preservation Trophy - nejzachovalejší motocykl v původním stavu: Indian Power Plus, 1921 (František Souček)
CELKOVÝ VÍTĚZNÝ MOTOCYKL (BEST OF SHOW): Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)
CENY ELEGANCE - CENY UDĚLOVANÉ POROTOU ELEGANCE
Porota uděluje tři ceny elegance:
1. nejelegantnější cestovní automobil: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
2. nejelegantnější sportovní automobil: Zbrojovka Z4, 1934 (Robert Kubelka)
3. nejelegantnější filmový automobil: Adler, 1939 (Jaroslav Šebek)
III. SPECIÁLNÍ CENY
Ceny udělované sponzory, médii a veřejností
1. Cena Golf Hostivař: Aston Martin DB2 MK4, 1959 (Engine)
2. Cena ČSOB: Audi UW Front, 1933 (George Pandeyan)
3. Cena médií: Jaguar E-type, 1966 (Lubomír Novotný)
4. Cena veřejnosti - automobil: Citroen DS 21, 1972 (Petr Kottan)
5. Cena veřejnosti - motocykl: Praga BD 500, 1932 (Ludvík Cimburek)
JL 26.6.2019
Do soutěže se v devíti třídách, které hodnotila odborná porota, zapojilo 54 čtyřkolových a 20 dvou- či tříkolových klenotů vyrobených v rozmezí let 1905 až 1983. Speciální porota mezi automobily vybírala i vítěze v hodnocení elegance ve třech třídách. Všechna přihlášená vozidla ukázala vynikající schopnosti a zručnost těch, kteří je udržují v provozu a připravili je tak, aby návštěvníci mohli obdivovat nejen krásu jejich vzhledu, ale i kouzlo zvuku jejich motorů.
Návštěvníci se nenechali odradit ani krátkou přeháňkou a vyčkali až na vyvrcholení celé akce v podobě velké promenády vozidel na červeném koberci spojené s předáváním cen těm nejlepším. V hodnocení podle očekávání se ziskem tří cen, včetně absolutních prvenství v hodnocení odborné poroty i v hodnocení elegance, dominoval unikátní vůz Lagonda V12 DHC z roku 1939, který zde ve světové premiéře představil František Kudela. Potlesk a uznání si zde ale zasloužili opravdu všichni.
Ocenění
TŘÍDOVÉ CENY (CLASS AWARD) - CENY UDĚLOVANÉ ODBORNOU POROTOU
Automobily:
Antique Trophy - automobil vyrobený do 31. 12. 1918: Lorraine Dietrich VVM/CI, 1907 (Pavel Beran)
Prewar Trophy - předválečný automobil vyrobený po 31. 12. 1918: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
Postwar Trophy - poválečný automobil: Triumph 1800, 1947 (Mike a Martina Foremanovi)
Czech Trophy - český automobil: Praga Mignon, 1927 (Petr Sazima)
Preservation Trophy - nejzachovalejší automobil v původním stavu: Tatra 52 cabrio Sodomka, 1933 (Jiří Veleba)
CELKOVÝ VÍTĚZNÝ AUTOMOBIL (BEST OF SHOW) - Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
Motocykly:
Prewar Trophy - předválečný motocykl: Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)
Postwar Trophy - poválečný motocykl: MV Agusta 175, 1955 (Jiří Staněk)
Czech Trophy - český motocykl: Praga BD, 1932 (Zdeněk Svoboda)
Preservation Trophy - nejzachovalejší motocykl v původním stavu: Indian Power Plus, 1921 (František Souček)
CELKOVÝ VÍTĚZNÝ MOTOCYKL (BEST OF SHOW): Ariel Square Four, 1931 (Petr Brábník)
CENY ELEGANCE - CENY UDĚLOVANÉ POROTOU ELEGANCE
Porota uděluje tři ceny elegance:
1. nejelegantnější cestovní automobil: Lagonda V12 DHC, 1939 (František Kudela)
2. nejelegantnější sportovní automobil: Zbrojovka Z4, 1934 (Robert Kubelka)
3. nejelegantnější filmový automobil: Adler, 1939 (Jaroslav Šebek)
III. SPECIÁLNÍ CENY
Ceny udělované sponzory, médii a veřejností
1. Cena Golf Hostivař: Aston Martin DB2 MK4, 1959 (Engine)
2. Cena ČSOB: Audi UW Front, 1933 (George Pandeyan)
3. Cena médií: Jaguar E-type, 1966 (Lubomír Novotný)
4. Cena veřejnosti - automobil: Citroen DS 21, 1972 (Petr Kottan)
5. Cena veřejnosti - motocykl: Praga BD 500, 1932 (Ludvík Cimburek)
JL 26.6.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout