Nick Mason za volantem Auto Unionu
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, největší veteránské akci na světě, která se uskuteční již o tomto víkendu, bude historické oddělení Audi Tradition reprezentovat Nick Mason, bubeník slavné rokové skupiny Pink Floyd.
Nebude však startovat s lecjakým automobilem, ale s Auto Unionem typ C, největším klenotem v depozitáři Audi Tradition. Thomas Frank, vedoucí hist. oddělení k tomu říká: „Jsme víc než šťastni, že jsme pro naše vystoupení získali Nicka Masona“. Hráče na bicí ani nemuseli dlouho přemlouvat. „Sen se mi splnil, ani si nemohu pořádně uvědomit, jakého privilegia se mi dostalo“, říká šťastný Mason.
Pod kapotou se ukrývá mohutný šestilitrový šestnáctiválec o výkonu 520 k, který v 30. letech dosahoval rychlosti 340 km/h. Auto Union Typ C byl měřítkem pro všechny tehdejší závodní automobily, zvláště pak pro neméně slavné Stříbrné šípy Mercedes Benz.
Bernd Rosemeyer startoval s touto ikonou nejen v evropském a německém šampionátu, a v závodech do vrchu, ale na Auto Unionu si vlastně „udělal“ jméno, které enthusiasté automobilového sportu dodnes uchovávají v paměti. Před 70 roky s ním vyhrál také svůj poslední velký závod – Grand Prix Anglie. Na tomto voze slavili úspěchy také třeba Hans Sruck, Achille Varzi, Erns von Delius, nebo Rudolf Hasse.
Po druhé světové válce se staly závodní vozy, které zůstaly ve sportovním oddělení ve Zwickau, válečnou kořistí a byly nenávratně ztraceny. Proto se před lety Audi AG rozhodla tyto diamanty nechat znovu vyrobit přesně podle dokumentace u anglické firmy Crosthwaite&Gardiner.
Nick Mason si unikát vyzkoušel na zkušební dráze Audi a byl nadšen. „Absolutně fantastické“. Bubeník neměl s řízením jinak těžko ovladatelného automobilu nejmenší problémy. Jen pro zajímavost, Nick Mason má pro staré automobily slabost. Vlastní kolekci 35 závodních automobilů a sám absolvoval pětkrát závod 24 hodin Le Mans.
Jindřich Lasík, 20.6.2007
Pod kapotou se ukrývá mohutný šestilitrový šestnáctiválec o výkonu 520 k, který v 30. letech dosahoval rychlosti 340 km/h. Auto Union Typ C byl měřítkem pro všechny tehdejší závodní automobily, zvláště pak pro neméně slavné Stříbrné šípy Mercedes Benz.
Bernd Rosemeyer startoval s touto ikonou nejen v evropském a německém šampionátu, a v závodech do vrchu, ale na Auto Unionu si vlastně „udělal“ jméno, které enthusiasté automobilového sportu dodnes uchovávají v paměti. Před 70 roky s ním vyhrál také svůj poslední velký závod – Grand Prix Anglie. Na tomto voze slavili úspěchy také třeba Hans Sruck, Achille Varzi, Erns von Delius, nebo Rudolf Hasse.
Po druhé světové válce se staly závodní vozy, které zůstaly ve sportovním oddělení ve Zwickau, válečnou kořistí a byly nenávratně ztraceny. Proto se před lety Audi AG rozhodla tyto diamanty nechat znovu vyrobit přesně podle dokumentace u anglické firmy Crosthwaite&Gardiner.
Nick Mason si unikát vyzkoušel na zkušební dráze Audi a byl nadšen. „Absolutně fantastické“. Bubeník neměl s řízením jinak těžko ovladatelného automobilu nejmenší problémy. Jen pro zajímavost, Nick Mason má pro staré automobily slabost. Vlastní kolekci 35 závodních automobilů a sám absolvoval pětkrát závod 24 hodin Le Mans.
Jindřich Lasík, 20.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout