Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Německem burácejí veterány

Od neděle do soboty probíhá na území Německa velká veteránská soutěž – 2000 km durch Deutschland, jakási obdoba našich 1000 mil československých nebo italské Mille Miglia. Jediné dva ročníky se také uskutečnily v první polovině 30. let.

Buick Eight Special

Buick Eight Special

Ford A

Ford A

Alvis Speed

Alvis Speed

Setra S9

Setra S9

Pausa v Hofu

Pausa v Hofu

Opel Super Six

Opel Super Six

Buick 8-66 S

Buick 8-66 S

Úterní etapa vedla z Norimberka přes Hof a Chemniz do Drážďan a měřila 373 kilometrů, což znamenalo, že po dojezdu do cíle měli účastníci za sebou už 1348 kilometrů, tedy pořádnou porci a více než polovinu z celkových 2280 kilometrů. Ve středu je čekal naopak odpočinkový den, neboť na programu byla pouze 119 km dlouhá etapa Saským Švýcarskem se startem a cílem v Drážďanech.
Provoz na některých úsecích byl poměrně hustý, takže řidiči historických vozidel museli mít pořádnou dávku trpělivosti. Zajímavá trať krásnou přírodou například v oblasti Fränkische Schweiz byla pro veterány přímo stvořená. S ní bohužel kontrastovaly také nezáživné úseky příhraniční oblasti bývalého východního Německa. Smyslem je však přiblížit „muzeum v pohybu“ co největšímu počtu diváků a porto vede i přes velká města. Kolem celé tratě postávají diváci, a kdo má čas, tak vytáhne svého veterána a doprovází alespoň kousek účastníky unikátní akce. Pořadatelé kolem otce myšlenky, nestárnoucího veteránisty Güntera Kröna, jsou opravdovými nadšenci a dokáži perfektně zorganizovat celou soutěž a operativně vyřešit každý problém. O tom svědčí třeba i perfektně zorganizovaná polední pausa s obědem v Hofu, na který měly posádky pouhou hodinu včetně případné prohlídky svého vozu. Všichni se stačili v klidu občerstvit a na minutu přesně pokračovat dál. Tady vítala účastníky trojice policistů v dobových uniformách, aby každému dali „do pasu“ razítko, jako za časů železné opony.
Zatím jízdu vzdalo jen několik málo posádek, jejichž automobily nevydržely náročnou trať, ale naproti tomu několik krásně zrenovovaných Fordů A z dvacátých a třicátých let, které jely jako za starých časů, pěkně svižně a do všech kontrol přijížděly v podstatě mezi prvními. V záplavě automobilových značek se objevila letos také Aero 30 roadster německého majitele z Dortmundu.
Designově zajímavých automobilem byl rozhodně čtyřlitrový osmiválec Buick Eight Special, jenž disponoval v roce 1938 výkonem 106 k nebo vzhledově podobný Ford V8 de Luxe Cabriolet.
Ve startovním poli budily pozornost také dva autobusy se šestiválcovými motory – Opel Blitz Panorama (2605 cm³, 70 k) vyrobený v roce 1959, nebo luxusní autokar Setra S9 (6130 cm³, 125 k) z roku 1959. Do něho by měl člověk hned chuť nastoupit a nechat se kochat krajinou.
Co by to bylo za soutěž, kdyby na ní chyběl Rolls Royce. K vidění byly dva modely Silver Cloud II a jeden III, jehož šestiválec o objemu 6,2 litru měl 200 k. Ve béžověhnědém zbarvení patřil bezpochyby k nejkrásnějším automobilů, ale neradi bychom někoho urazili, protože vesměs každý ze 170 automobilů byl pěkný a zajímavý, což platí i o těch nejmenších jako BMW Isetta nebo Glas Goggo TS 250.
V příštím roce se uskuteční již dvacátý ročník a přestože se šíří zpráva, že prý Günther Krön přenechá pořádání mladším, tak tomu moc nevěříme, a jsme si jisti, že v roce kulatého jubilea připraví velkolepou akci.

Jindřich Lasík, 26.7.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar