Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Na Slánský okruh přijelo dvě ste vozidel

Silniční závody motocyklů mají u nás velkou tradici už od doby předválečné a prakticky do sedmdesátých let se pořádaly v nejrůznějších lokalitách, v oblibě byly především městské okruhy. Zároveň s motocykly startovaly často i automobily. A výjimkou nebylo ani město Slaný.

Pamětníci ještě pamatují tři ročníky v letech 1952 až 1954, přičemž ten první vyhrál František Šťastný na Nortonu a druhý Oldřich Kába s Jawou 250. Historii závodu si mohli připomenout i návštěvníci letošního setkání veteránů u příležitosti Slánského okruhu. Na náměstí byly totiž promítány dokumentární záběry ve velice slušné kvalitě.

V roce 2010 obnovili tradici Slánského okruhu místní veteránisté, pochopitelně už zcela zcela jiné podobě, a to jako orientační jízdu pro historické automobily a motocykly, rozdělené podle roku výroby do tří kategorií – 1945, 1966 a 1983. V každé byli pak odměněni tři nejúspěšnější účastníci plus vojenská vozidla.

Vlastní zhruba padesát kilometrů dlouhá jízda je hodně atypická a ještě jsme se s něčím podobným nesetkali. Posádky dostanou před startem mapku s průjezdními kontrolami a jak se nim dostanou je úplně jedno. Žádná trasa není stanovena, jak bývá zvykem všude jinde. Potom nemáte šanci nafotit všechna vozidla v jízdě, a tak jsme některá viděli jen na slánském náměstí. Kladenská policie totiž veteránskou akci „hází“ do jednoho pytle s klasickou rallye moderních automobilů. Údajně, aby se nevytvářely kolony…

Náměstí ve Slaném se od ranních hodin postupně zaplňovalo automobily nejrůznějšího data výroby od předválečných až do počátku osmdesátých let a startovní listina (bohužel nemáme k dispozici) byla velice pestrá. Mezi nejzajímavější patřil určitě americký Franklin nebo Plymouth, dále například německý Borgward, britský Triumph Herold.

Přijel i autobus ŠL11 nebo cisterna Praga 2-148 s délkou soupravy takřka třináct metrů a s hmotností přes 18 tun. Objem cisterny je 23 litrů a byla vyrobena v roce 1981. Kromě osobních automobilů a motocyklů byla vystavena i vojenská technika a nádherné traktory.



J.Lasík 22.7.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar