Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mikulášská jízda Prahou - pohoda před Vánocemi

Definitivní tečku za veteránskou sezonou udělal druhý ročník Mikulášské jízdy veteránů Prahou 6, která se uskutečnila pod patronací Auto Muzea Štangl a šestého pražského obvodu. Po loňské premiéře se letošní ročník přilákal ještě více účastníků.

Hlavní organizátor Josef Hensl (na snímku u vozu Bugatti 44)už od rána běhal jako „fretka“, aby vše klapalo tak jak má, ale večer, po vyhlášení vítězů, si mohl zhluboka oddechnout, neboť až na pár drobností (za které však nemohl) bylo všechno OK. Všichni byli spokojeni a slíbili, že se tady sejdou už na jaře při Jarní Štangl rallye.
Nejde o žádnou soutěž, pohár získají všichni zúčastnění, ale hlavně se dobře pobavit s přáteli a naposledy provětrat své miláčky před zimní přestávkou.
Sešla se tady nejen pestrá přehlídka automobilů – 35 kousků a 1 motocykl BMW, ale také zajímavých lidí, kteří patří neodmyslitelně k veteránskému hnutí u nás. Začněme u duchovního otce akce – pana Josefa Štangla, který řídil osobně jeden z Mercedesů nejrůznějších typů, které se na Mikulášskou sjely. Dále nemohl chybět Maestro Václav Zapadlík, z Uherského Hradiště dorazil Vláďa Novák, jeden z našich nejlepších renovátorů a znalců přes vozy Hispano Suiza. Na svém motocyklu BMW také pořádně vymrzl, a jak přiznal nejlépe mu bylo v tunelu, kde se aspoň trochu ohřál. S dalšími Mercedesy jeli sběratel veteránů Petr Skuhravý nebo lékař olympioniků a předseda Mercedes klubu MUDr. Jaroslav Větvička. Za minutu dvanáct stihl start i kutnohorský Jan Egidy s vozem Rolls Royce. Nádherný unikát – Škodu Popular Monte Carlo přivezla ing. Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny Škoda Auto. Zapomenout nesmíme ani na Jirku Rambouska, dalšího se zlatýma českými ručičkami, který tentokrát předvedl Ferrari Dino ze sbírky Josefa Štangla. Pana Evžena Majoroše, který byl právě v zahraničí, zastoupil odborník přes motoristickou historii ing. Miroslav Kotlařík s Mercedesem Benz 330d Adenauer, kterému je letos přesně padesát let. A tak bychom mohli pokračovat.
A automobily z dvacátých let zastupovaly mj. Škoda 110 – Laurin Klement, Cadillac La Salle, Hudson, Bugatti 44 nebo Wikov, z třicátých let jmenujme třeba Renault Monaquattre, Škodu Popular Monte Carlo, Rolls Royce 20-25, Ford V8.
Od Muzea Auto Štangl se kolona nejdříve vydala na Vítězné náměstí, kde byla více než hodinová přestávka v rámci vánoční akce na Praze 6. Tady majitelé některých automobilů povozili malé děti po náměstí. Poté se jelo přes Hanspaulku na Hradčanské náměstí, kde historické automobily budily značnou pozornost zvláště u zahraničních turistů. Pak Chotkovými sady, přes Malostranské náměstí, Pařížskou na Staroměstské náměstí a Letenským tunelem zpět k muzeu, kde bylo zakončení vydařené akce.
Snad nejlépe vystihují atmosféru podobných akcí slova pana Jana Egidy – „vůz používám k projížďkám na léčení hlubokých depresí, protože i pár kilometrů za volanetm téhle lokomotivy mi přidá hodně na sebevědomí“ (pozn. Jde o Rolls Royce 20/25 z roku 1935).

Jindřich Lasík, 8.12.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar