Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mezinárodní Rallye Křivonoska s rekordní účastí

O start na Rallye Křivonoska je každoročně velký zájem, „vyprodáno“ bývá dlouho dopředu. Zhruba tak kolem osmdesáti procenty se v kempu nedaleko Hluboké nad Vltavou setkávají prakticky ti samí majitelé historických automobilů a motocyklů. Jak by také ne, když jde o kultovní akci.

Trocha čísel. Soutěž je určena pro automobily a motocykly vyrobené do roku 1945 včetně, letos to znamenalo 121 automobilů a 141 motocyklů. Pouze členové pořádajícího českobudějovického veteran klubu se mohou zúčastnit s mladšími vozidly, což představovalo dalších 13 automobilů a 15 motocyklů.Když to všechno sečteme, tak dostaneme rekordní účast v celé historii. Křivonoska se o budoucnost nemusí obávat.


Pořadatel vypsal poprvé samostatnou kategorii pro Užitková vozidla do celkové hmotnosti 6 t. Do této kategorie spadají motocykly s postranním užitkovým vozíkem, automobily s užitkovou nástavbou, vozidla hasičská, sanitní, vojenská, nákladní a autobusy.

Na Křivonosku se pravidelně sjíždějí i zahraniční veteránisté, převážně z Rakouska nebo Německa, a to celé rodiny. Letos byla v převaze rodina Hofstadlerů s třemi motocykly a jedním Fordem A. Se stejným počtem motocyklů dorazili i Hettegerovi.


Samozřejmě nesměla scházet ani další speciální kategorie pro motocykly poháněné řemenem, a to bez rozdílu druhu, zdvihového objemu a roku výroby, zavedená již před lety veteránským nestorem Petrem Hošťálkem. Ten letos startoval na stroji Douglas z roku 1914. Nejstarším strojem byl Terrot s motorem Zedel, vyrobený v roce 1908.

Po startu prvního stroje z kempu Křivonoska, tradičně naplánovaného na půl jedenáctou, tak zbývalo přibližně 45 minut, než dorazí k našemu stanovišti, což se i potvrdilo. Plnění třetího soutěžního úkolu v horní části elektrárenského parkoviště, které spočívalo v odhadu zastavení vozidla v předepsané vzdálenosti od překážky, symbolicky zahájil Rakušan Thomas Knoblauch, jehož Buick Model 10 z roku 1908 vezl coby nejstarší vozidlo startovní číslo 1.


V pravidelných intervalech následovali další soutěžící s krásnými automobily a motocykly. Ze zahraničních značek měly největší zastoupení automobily Dodge v nejrůznějším provedení. Letos se na trati objevilo hned pět. Dále tu byly Fordy typu T a A po čtyřech exemplářích, stejně jako vozů Buick.

V převaze jsou pochopitelně automobily Tatra, Praga, Aero, ale oku diváků, kteří lemují celou trať, neuniknou ano vozy Lagonda, Alvis, Senechal, Salmson, De Soto, Lincoln a Bentley atd.
Vyjmenovávat všechny motocyklové značky snad ani nejde, určitě jich byly opět více než čtyři desítky.

První etapa vedla z Křivonosky přes Chlumec, Purkarec a Litoradlice na parkovišti před JE Temelín a po krátké přestávce se pokračovalo do Týna nad Vltavou, který byl pro letošní ročník zvolen za etapové město a současně jako cíl první části soutěže.

Druhá etapa odstartovala z vltavotýnského náměstí ve 14.30 h a po průjezdu obcemi Netěchovice, Nuzice, Hodonice, Březnice, Čenkov u Bechyně, Smilovice, Dolní Kněžeklady, Tuchonice, Pořežany, Kostelec a Poněšice dorazily posádky na náměstí ČSLA v Hluboké nad Vltavou, kde soutěžní dvouetapová jízda v celkové délce 80 km končila.


Absolutním vítězem se stal Michal Hušák na stroji Indian, o bod více nasbíral Jiří Vlach s BMW 327 cabriolet z roku 1937. Se třemi body skončil bronzový Viktor Jungkind s Tatrou 11.

Kompletní výsledky najdete na www.veterancarclubcb.cz



Marcel
Gause + JL 15.5,2025
Foto Daniel Folprecht, M.Gause

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar