Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mecsek Rally - Štajf se Zelinkou pátí

Páté místo v absolutním pořadí, prvenství ve třídě C3 a především vytoužené vítězství v kategorii 2, tedy závodních vozů s homologací do roku 1975 bez rozdílu kubatury, to je celková bilance účasti týmu ACCR Racing21 s posádkou Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka na 54. Mecsek Rallye v Maďarsku.

Dvoudenní soutěž maďarského šampionátu, započítávaná také do klasifikace FIA European Historic Rally Championship 2021, měla velmi zajímavý průběh. Více než třem desítkám startovních posádek s historickými vozy připravili pořadatelé 11 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 155 km. A zatímco během seznamovacích jízd sužovaly jezdce a navigátory ve vozech tropické teploty přesahující 40 °C, první dva páteční měřené úseky se jely na mokru za vydatného deště. Teprve zbylých devět sobotních rychlostních zkoušek se jelo za slunečného počasí.

Posádka Vojtěch Štajf – Vladimír Zelinka s vozem Opel Kadett C GT/E 16V, směřovala od začátku své cíle na vítězství nejen své třídy C3, ale hlavně na triumf v kategorii 2, spojený s patřičným bodovým ohodnocením do evropského šampionátu. Již od první rychlostní zkoušky se Štajf se Zelinkou skvěle zhostili vedoucí role ve zmíněné kategorii, a to díky dosahovaným časům okolo pátého místa absolutního pořadí. Právě tato dílčí umístění české reprezentační posádky v jednotlivých měřených úsecích vzbuzovala velký obdiv v kontextu souboje vozu se zadním pohonem a dvoulitrovým čtyřválcem proti mnohem výkonnějším silným Porsche a soutěžním speciálům s pohonem všech kol.

Vojtěch Štajf zvyšoval průběžně své závodní tempo a důkazem toho bylo mimo jiné dosažení 2. místa absolutního pořadí na předposlední desáté rychlostní zkoušce. Týmem skvěle připravený vůz Opel Kadett C GT/E ukázal ve velmi náročných podmínkách svoji vysokou spolehlivost a Štajf se Zelinkou se tak mohli na cílové rampě v maďarské Pécsi radovat nejen z pátého místa absolutního pořadí klasifikace Mistrovství Evropy historických vozů, ale hlavně ze dvou pohárů za vítězství ve třídě i celé kategorii.

„Samozřejmě máme z dosaženého výsledku velkou radost. Výrazně se tu střídalo počasí z pátku na sobotu, ale my jsme se snažili neponechat nic náhodě a od prvních metrů jsme šli do soutěže naplno, i za vydatného lijáku. V průběhu soboty jsme pak stále zrychlovali, navíc soupeř před námi se nevyvaroval chyby, a to nás v závěru posunulo na chvíli dokonce na absolutně čtvrté místo. O toto umístění jsme po velkém boji s výkonným Audi Quattro přišli až v poslední erzetě, nicméně rozdílem pouhé jedné a půl sekundy,“ zhodnotil náročnou soutěž Vojtěch Štajf a dodal: „I v tak těžkých podmínkách jsme si mohli dovolit tlačit na pilu, a to hlavně díky pneumatikám Pirelli P7 Corsa Classic v nejtvrdší směsi D3. Pro vysoké teploty vzduchu to byla skutečně ideální volba. Zlepšila se i naše souhra s Vláďou v autě, i když musím přiznat, že jsme měli jednu krizovku spojenou s rozpisem. Byla to ale moje chyba při najíždění, kdy jsem ne úplně správně vyhodnotil daný usek tratě pro jízdu s historikem. Všechno ale dobře dopadlo, prostě stále se učím. Můžeme se tedy radovat z dalšího bodového zisku do klasifikace evropského šampionátu.“


1.Zippo – PicenoAudi Quattro1:35.10,4
2.Wagner – ZaunerPorsche 911+1.41,6
3.Da Zanche – NobiliPorsche 911+2.07.5
4.Silvasti – PietilainenAudi Quattro+2.51,4
5.Štajf – ZelinkaOpel Kadett+2.59,9




PR 29.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar