Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Rohlena poprvé s Fordem a hned skvěle

Před deseti roky vymyslel Stanislav Šelmát jednodenní akci s názvem Podbrdské setkání legend, Bohužel nás před čtyřmi roky předčasně opustil, ale soutěž žije dál. Mezitím dostala přezdívku ze vrat do vrat. Vysvětlení je jednoduché.

Start i cíl dvou zkoušek, které se jedou třikrát jedním směrem a pak obráceně je v penzionu Zahrádka v Sedlišti. Cekem 44 kilometrů.
Na startu se mezi 77 posádkami objevil také Martin Rohlena, který až dosud jezdil se Škodou 130 LR. Tentokrát usedl poprvé do Fordu Escort společně s Tomášem Adamovským.


„Syn Martin Rohlena měl jet s Jirkou Moravcem, ale den před odjezdem jej postihla větrná událost...polámané stromy, dlouhodobé výpadky proudu i škody na firmě, odtrhaná fotovoltaika na střechách apod. Zvažovali jsme jestli za těchto okolností vůbec na Podbrdskou rally s Fordem Escort jet. Náhradního spolujezdce měl sice narychlo zajištěného, ale až v pátek ráno v šest hodin písknul, že tedy pojedeme zkusit nový měkčí podvozek na původně vrchařském autě. Hlavně si přál, aby bylo sucho.


Dle předpovědi počasí by tak i mělo být. Toho jsem využil a místo dvou závodních mokrých pneu jsem do auta nacpal mojí "skládačku" s tím, že se alespoň podívám na houby a za ptáky do Brdských lesů. Servisní zázemí se stanem a možností přespání v servisních dodávce nám nabídli přátelé z STS Olovnice (Dušek, Dohnal atd..) I tak jsme byli v tažné Škodě Kodiaq narvaní až po střechu.
Za Rožmitálem pod Třemšínem, při přejezdu Brd, se docela rozpršelo a mlhavé oslizlé počasí trvalo až dlouho do páteční noci. To Martinovi na klidu moc nepřidalo.


Ale sobotní ráno už bylo bez deště a trať pomalu osychala. Martin si postupně nový vůz osahával a časy, které zajížděl nakonec stačily na nečekané první místo ve skupině H5 a dokonce i na třetí absolutně, protože první dva vozy VIP (Jan Sýkora s Fiestou R5 a Filip Hebr s Porsche GT3) se do soutěže legend nezapočítávaly.


Takže na to, že jsme ani nechtěli jet se to docela povedlo. Ještě nás čekala 300 km noční cesta zpět, protože jsme Kodiaqa museli včas vrátit. Druhý den byl Martin rozlámaný jako po brigádě v kamenolomu, oproti „eLéru“ je prý jízda s výkonným Eskortem dřina,“ zapsal Jirka Rohlena.


Pozn.red.
My dodáváme, že od prvního Matěje Švelcha se Škodou Fabia jim chybělo třináct sekund a od druhého Lukáše Daňka se Škodou 130 LR jej dělilo devět sekund.




JR 8,10,2025
Foto Jirka Rohlena

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar