Loukotě a řemeny v Českém ráji již o víkendu
Během roku se u nás pořádá mnoho veteránských akcí, srazů, soutěží a výstav, ale jen jedna je svým způsobem ojedinělá, a to nejen v ČR, ale i za hranicemi. Nese název Loukotě a řemeny a vymysleli ji před čtyřmi roky jičínští veteránisté a letos se koná ve dnech 6. až 8.srpna.
Rok od roku přibývá účastníků, což svědčí o vzrůstající oblibě veteránského podniku, který je určen pro automobily do roku 1918 a řemenové motocykly. Jen málokde v zahraničí jezdí tak staré automobily a motocykly současně, a právě tím jsou Loukotě a řemeny zvláštní.
Letos se pořádání ujali ve větší míře pánové Michal Geisler a Jan Zápotocký, a hned se to projevilo. Všechny hlavní informace, včetně trasy a časového rozvrhu najdete na www.veteranemceskymrajem.cz To v minulých letech nikdy nebylo a každou informaci jsme museli těžko shánět. K samotné akci připravují ještě brožuru v podobném duchu, jako už pro červnovou soutěž Veteranem Českým rájem. Z takové „práce“, na jakou jsme běžně zvyklí ze zahraničí, máme opravdu radost a jičínské veteránisty chválíme již předem a držíme jim palce, aby jim elán vydržel.
Předběžný seznam startujících čítá osmnáct automobilů a 22 motocyklistů, tedy cellem 24 různých značek, z nichž dnes existují jen Renault, Peugeot, Chevrolet a Ford, ostatní většinou záhy zanikly. Nejstarším automobilem bude Renault IV, s nímž se jeho majitele Michal Pomahač vrací na místo činu po roční pause. Společně s ním přijedou na Loukotě i další dva členové Chouzavského spolku motocyklistů – Jaroslav Čermák se strojem Bilyrd Kuing (1919) a Mirek Prokůpek s Terrotem (1922).
Vraťme se ještě k automobilům. Z roku 1906 pocházejí hned dva unikáty – De Masmey pana Petra Michálka a Peugeot rakouského sběratele Gottfrieda Pilze. Rodina Geislerů soutěž ovšem pomáhá nejen pořádat, ale také je uvidíme za volantem či řidítky hned tří vozidel. Paní Věra pojede s Maxwellem, pan Michal s motocyklem Bradbury a dcera Lucka s Triumphem.
Nejstarším jednostopým strojem budou motocykly Excelsior, který se však asi jízdy nezúčastní, na rozdíl od půllitru Triumph pana Petra Hůlky. Tři Holanďané obohatí Loukotě jedním Douglasem a dvěma Triumphy a chybět nebude ani známý nadšenec Petr Hošťálek.
Loukotě a řemeny začínají páteční večerní jízdou jičínskými ulicemi a pokračuje v sobotu od 10.30 hodin. Trasa povede nejkrásnějšími zákoutími Českého ráje, to znamená kolem Trosek a rybníku Vidlák na zámek Hrubá Skála, dále přes Kost, Vesec a Sobotku. Nedělní část je už kratší, začíná v 9.30 hodin a vede přes Blata, Střevač na letiště ve Vokšicích.
J.Lasík, 4.8.2010
Letos se pořádání ujali ve větší míře pánové Michal Geisler a Jan Zápotocký, a hned se to projevilo. Všechny hlavní informace, včetně trasy a časového rozvrhu najdete na www.veteranemceskymrajem.cz To v minulých letech nikdy nebylo a každou informaci jsme museli těžko shánět. K samotné akci připravují ještě brožuru v podobném duchu, jako už pro červnovou soutěž Veteranem Českým rájem. Z takové „práce“, na jakou jsme běžně zvyklí ze zahraničí, máme opravdu radost a jičínské veteránisty chválíme již předem a držíme jim palce, aby jim elán vydržel.
Předběžný seznam startujících čítá osmnáct automobilů a 22 motocyklistů, tedy cellem 24 různých značek, z nichž dnes existují jen Renault, Peugeot, Chevrolet a Ford, ostatní většinou záhy zanikly. Nejstarším automobilem bude Renault IV, s nímž se jeho majitele Michal Pomahač vrací na místo činu po roční pause. Společně s ním přijedou na Loukotě i další dva členové Chouzavského spolku motocyklistů – Jaroslav Čermák se strojem Bilyrd Kuing (1919) a Mirek Prokůpek s Terrotem (1922).
Vraťme se ještě k automobilům. Z roku 1906 pocházejí hned dva unikáty – De Masmey pana Petra Michálka a Peugeot rakouského sběratele Gottfrieda Pilze. Rodina Geislerů soutěž ovšem pomáhá nejen pořádat, ale také je uvidíme za volantem či řidítky hned tří vozidel. Paní Věra pojede s Maxwellem, pan Michal s motocyklem Bradbury a dcera Lucka s Triumphem.
Nejstarším jednostopým strojem budou motocykly Excelsior, který se však asi jízdy nezúčastní, na rozdíl od půllitru Triumph pana Petra Hůlky. Tři Holanďané obohatí Loukotě jedním Douglasem a dvěma Triumphy a chybět nebude ani známý nadšenec Petr Hošťálek.
Loukotě a řemeny začínají páteční večerní jízdou jičínskými ulicemi a pokračuje v sobotu od 10.30 hodin. Trasa povede nejkrásnějšími zákoutími Českého ráje, to znamená kolem Trosek a rybníku Vidlák na zámek Hrubá Skála, dále přes Kost, Vesec a Sobotku. Nedělní část je už kratší, začíná v 9.30 hodin a vede přes Blata, Střevač na letiště ve Vokšicích.
| 1 | Michal Pomahač | CZ | Renault VI | 1905 | A |
| 2 | Petr Michálek | CZ | De Masmay AM | 1906 | A |
| 3 | Gottfried Pilz | A | Peugeot | 1906 | A |
| 4 | Peter Sirp | D | Huguelet | 1907 | A |
| 5 | Jiří Kalista | CZ | Hudson 20 Touring | 1910 | A |
| 6 | Věra Geislerová | CZ | Maxwell 1910 | 1910 | A |
| 7 | bude asi jen vystaven | CZ | Excelsior | 1910 | MC |
| 8 | Petr Hůlka | CZ | Triumph 500 | 1910 | MC |
| 9 | Milan Baše | CZ | Ford T | 1911 | A |
| 10 | Pavol Skála | SK | EMF | 1912 | A |
| 11 | Pavel Beran | CZ | Chenard Walcker | 1912 | A |
| 12 | Pavel Beran jr. | CZ | Ford T | 1912 | A |
| 13 | ? | A | Ford T | 1913 | A |
| 14 | Michal Geisler | CZ | Bradbury | 1913 | MC |
| 15 | Ronald Branse | NL | Douglas | 1913 | MC |
| 16 | Henk Schuttrups | NL | Triumph | 1913 | MC |
| 17 | Joop Gerdes | NL | Triumph | 1914 | MC |
| 18 | Jan Zápotocký | CZ | Renault EK | 1914 | A |
| 19 | Petr Egidy | CZ | Freze | 1814 | A |
| 20 | František Krejčík | CZ | Ford T | 1914 | A |
| 21 | Rudolf Žalud | CZ | Belsize | 1914 | A |
| 22 | Michal Horčička | CZ | Triumph | 1916 | MC |
| 23 | Radek Procházka | CZ | Chevrolet 490 | 1916 | A |
| 24 | Josef Nový | CZ | The Sun | 1916 | MC |
| 25 | Josef Pátík | CZ | Maxwell | 1917 | A |
| 26 | Karel Škoda | CZ | Ford T | 1919 | A |
| 27 | Pavel Polman | CZ | Rudge Multi | 1919 | MC |
| 28 | Jaroslav Čermák | CZ | Bilyard King | 1919 | MC |
| 29 | Jaroslav Klouda | CZ | Douglas | 1919 | MC |
| 30 | Pavel Rozkovec | CZ | Douglas | 1920 | MC |
| 31 | Václav Novák | CZ | Clyno | 1920 | MC |
| 32 | Lucie Geislerová | CZ | Triumph | 1921 | MC |
| 33 | Vratislav Horčička | CZ | Douglas | 1922 | MC |
| 34 | Miroslav Prokůpek | CZ | Terrot | 1922 | MC |
| 35 | Vladislav Kučera | CZ | San Sou Pap | 1923 | MC |
| 36 | Petr Hošťálek | CZ | NSU | 1923 | MC |
| 37 | Pavel Čech | CZ | Terrot L | 1924 | MC |
| 38 | Tomáš Rolenec | CZ | NSU | 1926 | MC |
| 39 | Karel Míka | CZ | DKW | 1926 | MC |
| 40 | David Mikoláš | CZ | NSU | 1928 | MC |
J.Lasík, 4.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















