Loukotě a pára
Pořadatelé Loukotí a řemenů se snaží vždy akci obohatit o kulturní nebo technické zážitky. Ať to byl v minulosti třeba zámek Hrubý Rohozec, Rebelské zvony v Rovensku pod Troskami nebo naopak letecké muzeum v Mladé Boleslavi, návštěva jičínského letiště, podobných „atrakcí“ bylo nespočet.
Letos, už pojedenácté stáli před otázkou, co teď? Volba padla na prohlídku malého železničního muzea v Turnově, které obhospodařuje Klub přátel železnic Českého ráje. Ten víkend bylo právě otevřeno. „Návštěva dalších marodů tentokrát nakaženými párou byla na světě“ říká Jan Zápotocký, jeden hlavních organizátorů.
Jenže podívat se jen lokomotivy, to není přeci to pravé ořechové. A tak ještě vymysleli jízdu parním vlakem z Turnova do Železného Brodu, a nasát tu opojnou vůni páry, kterou nejen my, ale i většina účastníků Loukotí ještě dobře pamatujeme. Trocha nostalgie přeci nikdy neuškodí.
Vlak táhla parní lokomotiva řady 423.0, přezdívaná Velký bejček), typická pro lokálkové trati. Byla konstruována a vyráběna v létech 1921 až 1946 v několika odlišných sériích v celkovém počtu 231 ks a stala se v době parní trakce symbolem a legendou našich lokálek. Je symbolem parního provozu i na těch nejzapadlejších nádražích našich lokálek.
A protože zvláštní vlak pokračoval do Semil, tak se veteránisté vrátili do Turnova vagonem taženým lokotraktorem.
A co příští rok? „Jakou techniku si přiblížit a poznat? Jízdu na oslu s šátkem na hlavě? Snad nebude příští rok ještě tak zle. Tak co třeba výlet do Krkonoš na vysokém kole? No jo, jako bych Vás slyšel. Tak tedy vymyslíme něco jiného“, říká Jan Zápotocký.
JL 24.7.2017
Jenže podívat se jen lokomotivy, to není přeci to pravé ořechové. A tak ještě vymysleli jízdu parním vlakem z Turnova do Železného Brodu, a nasát tu opojnou vůni páry, kterou nejen my, ale i většina účastníků Loukotí ještě dobře pamatujeme. Trocha nostalgie přeci nikdy neuškodí.
Vlak táhla parní lokomotiva řady 423.0, přezdívaná Velký bejček), typická pro lokálkové trati. Byla konstruována a vyráběna v létech 1921 až 1946 v několika odlišných sériích v celkovém počtu 231 ks a stala se v době parní trakce symbolem a legendou našich lokálek. Je symbolem parního provozu i na těch nejzapadlejších nádražích našich lokálek.
A protože zvláštní vlak pokračoval do Semil, tak se veteránisté vrátili do Turnova vagonem taženým lokotraktorem.
A co příští rok? „Jakou techniku si přiblížit a poznat? Jízdu na oslu s šátkem na hlavě? Snad nebude příští rok ještě tak zle. Tak co třeba výlet do Krkonoš na vysokém kole? No jo, jako bych Vás slyšel. Tak tedy vymyslíme něco jiného“, říká Jan Zápotocký.
JL 24.7.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout