Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Legendy s automobily DTM

První červnový víkend Concours d Elegance na zámku Loučeň, a hned o týden Legendy v pražských Bohnicích. Dvě výstavy v jednom týdnu, ale každá svým pojetím jiná. Concours zaměřená výhradně na veterány, Legendy pak na automobily všeho druhu i motocykly.

nAlfa Romeo 155 TI V6, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth a Mercedes-Benz 190E Evo II. Kvarteto špičkových vozů z nejlepší doby německého mistrovství cestovních vozů DTM. Originální kusy, které pilotovali jezdci jako Alessandro Nannini, Joachim Winkelhock nebo Klaus Ludwig, se představí na motoristické show LEGENDY.

DTM - Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft, tedy Německý šampionát cestovních vozů. Elitní série závodů s třicetiletou tradicí patří ke špičce motorsportu, několikrát zavítala i na brněnský Masarykův okruh. Ten, kdo loni na LEGENDÁCH obdivoval nádhernou Alfu Romeo 155 TI V6 nebo homologační Sierru Cosworth, si letos přijde na své. Do Bohnic se totiž chystají další závodní originály DTM ze soukromé sbírky Jiřího Jírovce z firmy Invelt, donátora motoristické slavnosti LEGENDY.

První hvězdou expozice vozů DTM je Alfa Romeo 155 V6 TI ve válečném zbarvení Martini. Konkrétní exponát pilotoval italský jezdec Alessandro Nannini. Celkově vozy Alfa Romeo 155 triumfovaly v 38 závodech DTM v první polovině 90. let minulého století, přičemž v roce 1993 Nicola Larini dokázal vyzrát na německou nadvládu a Alfu vynést na titul. Vůz poháněl atmosférický V6 o výkonu 360 k, což při hmotnosti lehce nad tunu znamenalo maximální rychlost 300 km/h.

Naprostou klasiku „auta z plakátu“ představuje BMW M3 E30, které se vystaví jak v produkční, tak závodní verzi DTM, která dokázala šampionát opanovat v roce 1987. Ve sbírce figuruje unikátní kus po britském Stevu Soperovi, závodícího za tým BMW Finance v sezónách 1989 a 1991. O pohon zadních kol se zde staral čtyřválec S14 vybičovaný na 330 k, což stačilo 940 kg lehkému kupé na maximum 281 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,3 sekund. Stafáž závodní „em-trojce“ bude dělat homologační M3 Sport Evolution v jedinečném stavu rovnému novému vozu.

Neméně zajímavý kus se skrývá pod označením Ford Sierra Cosworth DTM, který pilotoval specialista na vytrvalostní závody a dvojnásobný vítěz 24hodinovky na Nürburgringu, Joachim Winkelhock. Přeplňovaný čtyřválec s 320 k pak Klause Ludwiga v sezóně 1988 dovezl až na titul DTM.

Černým koněm expozice vozů DTM na LEGENDÁCH se stane nenápadný, ale o to úchvatnější Mercedes-Benz 190E 2.5-16V Evo II, s nímž Klaus Ludwig vyhrál šampionát DTM v roce 1992. Černo-šedému závodnímu originálu s mistrovskou jmenovkou na okně bude sekundovat černý sériový homologační kus 190E Evo II s šestnáctiventilovým čtyřválcem 2,5 litru o výkonu 321 k



JL 14.4.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar