Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kutnohorská rallye nabídla pohled do minulosti

Po dvou letech se opět mohla uskutečnit Veteran Rally Kutná Hora, jejíž dvanáctý ročník opět nezklamal. Do závodu se mohou přihlásit pouze majitelé historických vozidel, vyrobená do roku 1940.

Akce je určena pro čtyřicet předválečnýcvh automobilů, pečlivě vybraných odborníku. O jejich výběru a účasti v tomto závodě rozhoduje Národní technické muzeum, které hodnotí dobrý technický stav a originální vzhled. Záštitu nese Národní technické muzeum.


Soutěž sice kolidovala se soutěží 1000 mil československých, a tak se někteří nemohli zúčastnit, ale pohled do seznamu přihlášených to nikterak neovlivnilo. V sobotu dopoledne i v neděli dopoledne čekaly na posádky čtyři jízdy pravidelnosti na Kaňk, které vlastně rozhodovaly o výsledku. Sobotní odpoledne vyplnila spanilá jízda na zámek Kačina.



Nejstarším automobilem byl Buick model 10 Roadster vyrobený v roce 1908. O tři roky mladší byl nádherný De Dion Bouton 14CS2 a z roku 1913 pocházel Ford T.



Renovátor a veteránský nadšenec pan Václav Macháček potěšil diváky hned třemi skvosty – Škoda-Laurin Klement (1927), Cadillac Sears 55 (/1927) a Cadillac Victoria (1927). Při té příležitosti dodejme, že paní Marcela Macháčková obsadila s českým vozem druhé místo. Pouhou jednu desetinu bodu za Miroslavem Zárubou s Peugeotem 201.Ti zvládli jízdy s nejmenším časovým rozdílem.



Vraťme se k automobilům, které představovaly porovnání českých značek ze zahraničními. Z domácích automobilů stojí určitě za zmínku Tatra 75 nebo Tatra 30, řízená Zdeňkem Češpivou st, mnohonásobným úspěšným účastníkem motocyklové Šestidenní. Značku Škoda reprezentovaly model 422 a Rapid. Mezi nejelegantnější automobil patřil určitě britský Triumph Dolomite Saloon, vyrobený v roce 1936. Jedná se o nejstarší ze sedmi dochovaných automobilů s karosérií Saloon. Vůz pohání dvoulitrový šestiválec s výkonem 72 k.



Na závěr jsme si nechali Bentley Special Rodster z roku 1937. Jedná se o přestavbu provedenou podle originálu šestiválce objemu 4 ¼ litru, s nímž závodil Woolf Barnato.



JL 19.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar