Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar - Bezpečná kola pro radost

Křivonoska - návart do doby hodně minulé

Na veteránskou akci do malebné přírody jižních Čech se sjíždějí majitelé historických automobilů a motocyklů už 48 let. Tím se řadí Křivonoska mezi nejstarší veteránské podniky v České republice a nikdy nezklame. Také letos se sjelo do stejnojmenného kempu na tři stovky veteránistů.

Pořadatelé pod vedeném prezidenta českobudějovického klubu připravili tentokrát trať severně od Hluboké nad Vltavou, prakticky podél Vltava. Z kempu se vyrazilo přes Chlumec, kolem Vorařského muzea v Purkarci, Jezdice k přehradě Hněvkovice a vedlejšími silničkami do Bechyně, kde byla přestávka. Jindy prázdné náměstí bylo obložené nejen veteránisty, ale i stovkami návštěvníků, kteří obdivovali krásu předválečných automobilů a motocyklů. Nikdo si nechtěl tu nádheru ujít.


Po občerstvení se účastníci vydali přes Týn nad Vltavou k muzeu v Pořežanech a přes Kostelec se vrátili opět k Vltavě a pak už zbývalo jen pár kilometrů do Hluboké nad Vltavou, kde byl cíl.


U příležitosti Křivonosky je vždy vydán program se seznamem přihlášených účastníků, za což si českobudějovičtí zaslouží pochvalu. Vydávání programů je dnes spíš už vzácností.
S číslem jedna se vydal na trať známý cestoval Petr Hošťálek na stroji Douglas, rok výroby 1914 a za ním následovali další veteránisté na strojích Triumph, Ariel, Rover, Campion, Terrot, Motobecane, Indian, BSA, Peugeot, Premier atd. Nechyběla ani paní Libuše Šulcová a její syn Vladímír, oba pochopitelně na „sajdkách“ BSA E 28, letos devadesát let starých.


V automobilech se vydal na trať s jedničkou Zdeněk Stuna s Buickem 10 roadster, sto deset let starým, za ním Jiří Kalista s Hudsonem 20 Tourer a domácí Jan Med s Laurin Klement DN6, rok výroby 1912. Malá změna nastala v rodině Geislerů, pan Michal startoval s Talbotem 15-20 z roku 1916, paní Věra si nakonec zvolila svůj oblíbený Maxwell. A syn Václav se vydal na téměř osmdesát kilometrů dlouhou trať na stroji Praga BC 350 z roku 1932. Divákům se líbila sportovní Praga Mignon veteránisty Pavla Procházky s nádherně provedeným patinovým lakem, stejným jako v roce 1916.


Mezi automobily českých značek Praga, Aero, Škoda, Walter, Tatra byly k vidění i zajímavé značky jako Minerva AF, Salmson Grand Sport, Riley, Studebaker, Ford A, Cadillac, Packard nebo nově zrenovovaný Peugeot 402 B z roku 1936.


I když ráno bylo ještě chladno, přes den ale teplo a sluníčko, jen v závěru se obloha trošku zatáhla, tak byli všichni spokojeni a je vidět, že mají pořadatelé dobré vztahy se Svatým Petrem. Řada veteránistů si zajistila účast v příštím ročníku už při vyhlášení cen.



J.Lasík 7.5.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar