Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Království automobilů v libereckém technickém muzeu

Technické muzeum Liberec otevírá v sobotu 7. dubna pro veřejnost další expozici a názvem Království automobilů. A to právem. Tentokráte si přijdou na své skuteční automobiloví labužníci, patnáct automobilů od roku výroby 1906 až do roku 1987 zavede návštěvníky do pomyslných nejvyšších pater automobilového luxusu.

„Technické muzeum Liberec přivítalo nabídku sběratele automobilů pana Slavomíra Hadraby.“ Říká ředitel Technického muzea Liberec Ing. Jiří Němeček CSc. „Díky němu můžeme veřejnosti ukázat opravdové skvosty, které široko daleko žádné jiné muzeum návštěvníkům neukazuje. Expozice už bude opravdu muzejní. Bude v ní kousek silnice, a také červený koberec, který k takto významným vozům patří, tak dobová dílna.“


Slavnostního otevření se zúčastnil mj, i liberecký primátor Tibor Batthyány , a jak jsme se dozvěděli zastupitelstvo města je revitalizaci bývalého areálu LVT velice příznivě nakloněno, a to je jedině dobře. Ještě letos by měla být otevřena další hala, tentokrát s expozicí železničních vozidel a kolejové dopravy.

Manželé Slavomír a Hana Hadrabovi o sobě říkají, že si prostě jen udělali radost. „Říkali jsme si, že by byla škoda, tahle naše krásná auta nechat jen pro potěšení nás dvou někde v garáži a tak rozhodování vystavit naše auta v muzeu nebylo zase až tak těžké.“ Vypráví sběratel Slávek Hadraba. Na otázku, co mají jeho auta společného, překvapivě odpovídá, že: „Všechna auta byla ve své době tím nejlepším, co se dalo koupit a všechna ta auta mají alespoň trošku červený lak.“ dodává s úsměvem. A všechna jsou pojízdná a během roku budete moci některá z nich obdivovat na různých srazech,

Hned pět automobilů značky Rolls Royce, jeden dokonce patřil šlechtické rodině na blízkém východě, respektive syrskému princi. Jedná se o model Silver Dawn z roku 1930 se šestiválcem 4,2 litru a zároveň první Rolls Royce s ocelovou karosérií. Ještě starší je model 40/50 Phantom I (1925), jenž v sobě ukrývá šestiválec 7,7 litru. Každá karosérie je vlastně unikátem, neboť je zhotovovalo pět karosářských firem podle individuálních požadavků. Nejstarší vozem De Dion Bouton z roku 1906, který pohání jednoválec objemu 748 cm³. Firma vyráběla nejen automobily, ale také dodávala motory dalším výrobcům. O čtyři roky mladší je Maxwell AA s dvouválcem 1,6 litru. Českou produkci zastupuje Praga Piccollo z roku 1929. Zajímavostí je roadster Schmallbach, který sice vypadá jako sportovní vůz ze čtyřicátých let, vyrobený byl ale až v letech sedmdesátých. To všechno a mnohem více bude od soboty k vidění v Technickém muzeu Liberec.

„Ještě letos představíme expozici pro fanoušky železnice a pak se budeme moci věnovat úpravám výstav v úplně prvním pavilonu, který jsme veřejnosti otevřeli před čtyřmi lety.“ Říká ředitel muzea Jiří Němeček na dotaz, co v areálu Technického muzea přibyde jako další.


Technické muzeum Liberec vzniklo teprve v září roku 2014 jako soukromá iniciativa stejnojmenného spolku. Sídlí v areálu Libereckého výstaviště LVT a otevřeno má kromě pondělka vždy od 10:00 do 17:00 h. Rozhodně stojí za návštěvu, dnes jsou v provozu už tři pavilony. Pokaždé ale možná uvidíte jiné exponáty, protože výstavy se obměňují.



PR + JL 6.4.2018




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar