Komorní akce na Grossglockneru
Už po páté si dali v novodobé historii dostaveníčko na vysokohorské silnici Grossglockner hochalpenstrasse majitelé historických automobilů, aby pokořili nejdelší závod do vrchu. Na takřka 15 kilometrech je čeká 92 zatáček a 14 „vracáků“.
Zatímco uplynulé čtyři ročníky byly určeny převážně pro předválečné sportovní automobily, ale i novější vozy se na trati ukázaly, tak letos dostali přednost majitelé automobilů z let 1950 až 75, ale i předválečné stroje byly vítány.
Startovní pole ale tvořily necelé tři desítky automobilů, což bylo pro mnohé diváky velké zklamání. V minulých letech jsme tady vídali na osmdesát až sto automobilů. Letos ale nešlo jen o závody, ale pro účastníky byl připraven bohatý doprovodný program, především pak přírodovědný a volnočasový.
Startovní pole bylo pestré, předválečnou éru zastupovaly například Bentley, Alvis, Lagonda, mladší éru pak Porsche, Mercedes Benz, Triumph, a hlavně překrásné Ferrari Dino.
A tak byly tři závodní jízdy odjety během chvilky. V první jízdě projedou soutěžící trať v určitém čase, který musí pak v následujících dvou jízdách potvrdit stejným časem. Start je ve výšce 1100 metrů nad mořem, cíl pak pod Fuscher Törl ve 2500 metrech.
Oproti loňsku, kdy takřka celou trať po oba dny zahalila mlha, tak letos panovala nad horským masivem Grossglockneru nádherné počasí. Lepší si ani nemohl nikdo přát. A tak není divu, že si mnozí účastníci udělali se svými veterány vyjížďku až k Franz Josef Höhe.
Jen jsme litovali, že automobilů nebylo více, protože za rok, kdy bude uspořádána opět velká akce pro předválečné stroje, takové počasí nemusí být.
Startovní pole ale tvořily necelé tři desítky automobilů, což bylo pro mnohé diváky velké zklamání. V minulých letech jsme tady vídali na osmdesát až sto automobilů. Letos ale nešlo jen o závody, ale pro účastníky byl připraven bohatý doprovodný program, především pak přírodovědný a volnočasový.
Startovní pole bylo pestré, předválečnou éru zastupovaly například Bentley, Alvis, Lagonda, mladší éru pak Porsche, Mercedes Benz, Triumph, a hlavně překrásné Ferrari Dino.
A tak byly tři závodní jízdy odjety během chvilky. V první jízdě projedou soutěžící trať v určitém čase, který musí pak v následujících dvou jízdách potvrdit stejným časem. Start je ve výšce 1100 metrů nad mořem, cíl pak pod Fuscher Törl ve 2500 metrech.
Oproti loňsku, kdy takřka celou trať po oba dny zahalila mlha, tak letos panovala nad horským masivem Grossglockneru nádherné počasí. Lepší si ani nemohl nikdo přát. A tak není divu, že si mnozí účastníci udělali se svými veterány vyjížďku až k Franz Josef Höhe.
Jen jsme litovali, že automobilů nebylo více, protože za rok, kdy bude uspořádána opět velká akce pro předválečné stroje, takové počasí nemusí být.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout







