Kokořínsko žilo veterány
Malebné prostředí kokořínských údolí, skal, rybníků, roubených stavení je jako stvořené pro jízdy v historických automobilech nebo na motocyklech. To si před pěti lety uvědomili pořadatelé a na zámku Lobeč, pár kilometrů od Mšena, uspořádali Veteránské rojení.
Pořídit snímek některého z automobilů vyžadovalo často pořádnou dávku trpělivosti, neboť od doby kdy lze digitál pořídit za pár tisícovek, fotografuje kde kdo. Bohužel často bez ohledu na ostatní.
Veteránské rojení však už nejsou jen britské sportovní vozy Triumph nejrůznějších typových řad od TR3 až po TR6 nebo Spifire, MG, Jaguar nebo Austin Healey, ale přijet může prakticky každý. Z ostatních" evropských a českých značek se nejvíce líbila například pěkně zrestaurovaná Praga Piccolo Typ P (1926), Škoda 442 (1930) nebo Citroën C4 kabriolet ze stejného roku výroby. Ty také patřily společně s Bentleyem 4 ¼ Litre v originálním stavu z roku 1938 a Jaguarem 3 ½ Litre k nejstarším kouskům.
Vedle nich poutaly pozornost i sportovní automobily novějšího data výroby, především pak supersportovní Eagless z roku 1977, velice podobný Fordu GT40, jediný vůz této značky v Čechách nebo Fiat 124 Abarth nebo 124 Spider.
Do dob totality nás vrátila třeba Škoda „stejšn" v modrobílých barvách VB nebo černá Volha či Wartburg 311.
Prostě, kdo letos do Lobče zavítal, určitě nelitoval. Automobily si mohl v klidu prohlédnout nejen v zámku, ale také při jízdě pravidelnosti Kokořínského dolu nebo po bývalých rychlostních zkouškách Rallye škoda pod hradem Kokořín či závodu do vrchu z Ráje do Mšena. Navíc přálo i počasí, takže všichni mohli být spokojeni.
Jindřich Lasík, 12.6.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout