Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kokořínsko plné krásných automobilů

Letos poprvé museli pořadatelé Veteránského rojení odmítat zájemce o účast, protože jejich počet převyšoval možnosti zámeckého dvora v Lobči v Mšena. Kdo nebyl přihlášen předem, tak měl prakticky smůlu, ale opravdu to nešlo jinak.

Od ranních hodin se do Lobče sjížděli veteránisté ze všech koutů Čech a Moravy, ale také ze Slovenska a Polska. Jakmile jste prošli zámeckou bránou, tak jste se octli uprostřed veteránské ráje. Hlavní osobnost celé akce Tomáš Pavlík a jeho paní Zuzana společně s kamarády z Czech Classic Car Clubu se snažili nic neponechat náhodě. Už systém parkování veteránů byl promyšlený a pokud to jeden šlo, tak dávali k sobě vozy, které charakterem patřily k sobě. Největší prostor zaujímala britská klasika – MG, Triumph a Austin Healey, hned vedle stály unikáty jako Dutton (replika Lotusu Seven) nebo Marlin (1978), o kousek dál Mini včetně tříkolky Reliant Rialto (1982) Mr.Beana. Nechyběly pochopitelně Jaguary a vrcholem byly tři vozy Rolls Royce. Několik typů Porsche nebo socialistický koutek s Gazem, Ladou Niva, Tatrou 603, Volhou, Škodou 1201 a Škodou 1000 MB nám připomněl naštěstí dobu dávno minulou. Italským sportovním automobilům vévodily Fiaty a Alfa Romeo, v břízkách se utábořili členové VW Bus klubu. Lobeč nikdy nebývala parketou automobilů z počátků motorismu, ale občas se nějaký ten hodně starý kousek objevil. Letos to byl třeba De Dion Bouton z roku 1909, Ford A nebo překrásná Praga Alfa (1930) či Jaguar Mk Stanislava a Markéty Profeldových.
Žádné velké novinky se bohužel neobjevily, zpestřením byly však určitě dva automobily polských veteránistů, kteří přijeli s Toyotou Celica s rokem výroby 1977 nebo o sedm let starším třílitrovým Triumphem Stang.
Název akce – veteránské rojení nejlépe vystihovala orientační jízda po úzkých silničkách Kokořínska se zajížďkou do Dubé a Doks. Pořadatelé trochu zaexperimentovali a na trať posílali posádky od startu střídavě doprava i doleva, aby se vzájemně potkávaly. Občas si někdo odskočil i mimo stanovenou trať, takže Rojení se vším všudy, navíc za účasti rekordních 150 automobilů a asi čtyř desítek motocyklů.
Po dojezdu se už dvůr přeci jen trochu uvolnil (kolem poledne byl plný k prasknutí), neboť někteří z jízdy odjedou rovnou domů, a tak sem mohl zajet i luxusní historický automobil Škoda 706 RTO, jenž odvezl do Mšena všechny zájemce na Víkend s párou. Super nápad, jen tak dál.
Pro příští rok by to asi chtělo nějakou selekci automobilů, ale jak účast vlastně omezit – rokem výroby, jen pro sportovní automobily nebo pouze jako sraz britských automobilů. Nebude to jednoduché, protože pořadatelům by jen těžko odmítali pravidelné účastníky. Jako je třeba Jindřich Hoření s krásným Wartburgem 311.
Jak známe Tomáše Pavlíka, tak určitě na něco přijde. Jinak by asi nezbývalo nic jiného, než něco zbourat….


Jindřich Lasík, 15.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar