Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Klenoty a rarity na Classic Days Dyck

Součastí Classic Days na zámku Dyck, nedaleko Düsseldorfu, byl také Concours d ´Elegance, jako součást akcí FIVA A. Tady odborná jury posuzovala stav zhruba stovky automobilů rozdělených do několika kategorií. Musíme říct, že měla opravdu hodně těžkou práci, protože zajímavých automobilů bylo k vidění víc než dost.

Zvláštností byly čtyři automobily „True sleeping beauties, prezentované publiku v původní nerestaurované podobě, tedy ve stavu, v jakém je jejich majitelé našli. Jedním z nich byl Rolls Royce Phantom I v nelakovaném originálním stavu z roku 1925, druhýma Bugatti Typ 64 Prototype z roku 1939. Další dva kusy Mercedes SL 300 a Jaguar MK I zastupovaly poválečné období.
Třináct automobilů se představilo v kategorii studií a prototypů, které byly v minulosti představeny veřejnosti na nejrůznějších autosalonech. Ve třicátých a čtyřicátých letech jej vytvořily firmy jako například Vanvoren, Vesters&Neirinck, Chapron, Graber, Authenrieth nebo Pennock. Největší pozornost na sebe poutaly italské automobily – Fiat/Colli Topolino (1936), Fiat 2300 S Michelotti (1966), Alfa Romeo Aerodinamica Spider 6C Jano (1934), dále třeba Bugatti Typ 64 Preprototype (1939), Adler Typ 10 Stromlinie (1939) nebo Panhard Levassor Dynavia (1948). V tomto případě se jednalo o opravdové rarity, které nejsou k vidění každý den.
Kategorie Coachbuilding Classics představila tři desítky automobilů, asi těch nejkrásnějších, které zámecký park hostil. Jednalo se hlavně o značky Rolls Royce, Horch, Bugatti, Bentley, Delahaye, které oblékly firmy Labourdette, Flewitt, Aravis Letourneeu, Chapron, Graber, Pinifarina a další karosáři.
V poslední kategorii Nostalgic Journey, určenou pro vozy z let 1900 až 1970, jsme objevili také jednoho zástupce českého automobilového průmyslu – Tatru 75 Bohemia z roku 1935. Vůbec nejstarším automobilem Concours d ´Elegance – jednoválcový Darracq objemu pouhých 785 cm³ a výkonu 6,5 k měl v rodném listě uveden rok 1900, druhý nejstarší De Dion Bouton byl o čtyři roky mladší a třetí La Zebre A pocházel z roku 1909. Protože se do této kategorie mohly přihlásit automobily do roku 1970, tak nejmladším byl VW Karmann Ghia 1600 L Coupe (1969). Z těch mladších zůstal osamocený, protože druhý nejmladší Triumph Dolomite Roadster se zrodil v roce 1938.
Když to shrneme, tak v Councours d ´Elegance měly největší zastoupení značky Bugatti, Bentley a Rolls Royyce po sedmi kusech. Není divu, protože Bentley Motors slavil 90 let svého založení a Bugatti pak rovných 100 let. Další legendární závodní a sportovní modely mohli návštěvníci spatřit ještě při jízdách pravidelnosti na závodní trati při Racing Legends.
Počet historických automobilů, které se zúčastnily čtvrtého ročníku Classic Days se odhadoval na pět tisíc, a tak nebylo v silách všechny si prohlédnout. K zajímavé akci se ještě vrátíme v příštích dnech.


Jindřich Lasík, 4.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar