Klassikwelt Bodensee - můžeme jen doporučit
Jeden kamarád z Německa mi kdysi řekl – jeď se podívat na veteránský veletrh k Bodamskému jezeru, to je něco. Na Techno Classica Essen jsme už byli, na Retro Classic ve Stuttgartu také, tak jsme si řekli, proč nejet jednou zase někam jinam.
O Klassikwelt Bodensee jsme sice leccos už četli, viděli pár obrázků, jinak nic víc. Přivítalo nás moderní výstaviště na kraji Fridrichshavenu, hned v sousedství menšího letiště, kde každou chvíli startovala a přistávala vzducholoď Zeppelin, což se také nevidí každý den.
Každá z jedenácti hal byla členěna tematicky, v jedné byly dokonce letadla a několik lodí, jedna byla věnována elektromobilům a jedna dokonce sloužila jako závodní depo. Ptáte se proč? Venku byla totiž postavená závodní trať pro ukázkové jízdy závodních automobilů a motocyklů z nejrůznějších časových period. Návštěvníci tak viděli přímo v akci z tribun třeba předválečné závodní automobily. Zážitkem byla jízda dvojnásobného mistra Německa Haralda Demutha s Audi Quattro. Ale to není všechno, na obloze bylo možné sledovat akrobatická vystoupení nebo přelety historických letadel.
V každé hale bylo k vidění hodně zajímavých automobilů, velkou pozornost věnovala veletrhu i firma Opel, která přivezla hned několik exponátů ze svých sbírek včetně modelu Opel Darracq nebo raketového monstra. Nechat se vidělo i francouzské muzeum v Mulhouse, které vystavilo hned pět modelů Bugatti včetně unikátního typu 32 Tank z roku 1923. V samostatné expozici nejstarších vozidel jste nemohli přehlédnout třeba devět a půl litrový Brasier Grand Prix z roku 1908, Bentley Speed Six (1934) nebo osmiválcový Cadillac 341 A (1928), ani všechna vozidla vyjmenovat nelze. A co teprve výstava parních automobilů značky Stanley, dovezených za tím účelem přímo z Anglie. A tak bychom mohli pokračovat, snad bude čas se k některým zajímavým kouskům vrátit.
Musíme přiznat, že Klassikwelt Bodenwelt nás mile překvapil, nebylo tady sice tolik automobilů jako v Essenu nebo Stuttgartu, ale zato jejich složení bylo určitě mnohem pestřejší a nebyly naskládány „jako slanečci“ jeden vedle druhého. Spíš bychom jen konstatovali – kvalita převýšila kvantitu. Návštěva se určitě vyplatila a můžeme ji každému doporučit. Za jeden den budete mít co dělat, abyste všechno stihli.
J.Lasík, 18.6.2010
Každá z jedenácti hal byla členěna tematicky, v jedné byly dokonce letadla a několik lodí, jedna byla věnována elektromobilům a jedna dokonce sloužila jako závodní depo. Ptáte se proč? Venku byla totiž postavená závodní trať pro ukázkové jízdy závodních automobilů a motocyklů z nejrůznějších časových period. Návštěvníci tak viděli přímo v akci z tribun třeba předválečné závodní automobily. Zážitkem byla jízda dvojnásobného mistra Německa Haralda Demutha s Audi Quattro. Ale to není všechno, na obloze bylo možné sledovat akrobatická vystoupení nebo přelety historických letadel.
V každé hale bylo k vidění hodně zajímavých automobilů, velkou pozornost věnovala veletrhu i firma Opel, která přivezla hned několik exponátů ze svých sbírek včetně modelu Opel Darracq nebo raketového monstra. Nechat se vidělo i francouzské muzeum v Mulhouse, které vystavilo hned pět modelů Bugatti včetně unikátního typu 32 Tank z roku 1923. V samostatné expozici nejstarších vozidel jste nemohli přehlédnout třeba devět a půl litrový Brasier Grand Prix z roku 1908, Bentley Speed Six (1934) nebo osmiválcový Cadillac 341 A (1928), ani všechna vozidla vyjmenovat nelze. A co teprve výstava parních automobilů značky Stanley, dovezených za tím účelem přímo z Anglie. A tak bychom mohli pokračovat, snad bude čas se k některým zajímavým kouskům vrátit.
Musíme přiznat, že Klassikwelt Bodenwelt nás mile překvapil, nebylo tady sice tolik automobilů jako v Essenu nebo Stuttgartu, ale zato jejich složení bylo určitě mnohem pestřejší a nebyly naskládány „jako slanečci“ jeden vedle druhého. Spíš bychom jen konstatovali – kvalita převýšila kvantitu. Návštěva se určitě vyplatila a můžeme ji každému doporučit. Za jeden den budete mít co dělat, abyste všechno stihli.
J.Lasík, 18.6.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout