Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Když veterány jedou veselskými blaty, pak při Selském baroku

Jubilejní desátý ročník soutěže s přiléhavým názvem Selské baroko přilákal rekordní počet účastníků. V sobotu se jich na náměstí ve Veselí nad Lužnicí sjelo na dvě stovky.

Pokud si spojíte pojem Selské baroko s typickou venkovskou architekturou jižních Čech, děláte správně. Jízda historických vozidel, pořádaná Českým Veteran Klubem AČR, si toto pojmenování nevypůjčila jen tak. Trasa všech dosavadních deseti ročníků byla vytýčena vždy tak, aby posádky projížděly právě touto oblasti, tedy vesničkami rozsetými kolem měst Veselí nad Lužnicí a Soběslav, jejichž typickým znakem je svébytný stavební sloh lidové architektury z 19. století.


Desátý ročník odstartoval již pošesté v řadě z veselského náměstí T. G. Masaryka (úvodní čtyři ročníky byly situovány do Soběslavi), kde od brzkého dopoledne probíhal kulturní program, jímž pořadatelé vítali postupně najíždějící posádky a také nemalé množství přihlížejících diváků. Podle oficiálního programu byl start stanoven až na jedenáctou hodinu, a tak měli všichni dostatek času na zhlédnutí všech zúčastněných vozidel. A nebylo jich málo. Zatímco v předchozích letech osciloval jejich počet mezi 100 až 150, letošní jubilejní ročník jich přilákal rekordních 192.


Nejblíže k startovní bráně stály historické motocykly a nejstarší automobily, mladší automobilové ročníky zaujaly místo v horní části náměstí. Soutěžilo se v šesti kategoriích: A1 (automobily s datem výroby do roku 1945), A2 (1946-1970) a A3 (1971-1991), stejným způsobem se rozdělily motocykly do kategorií M1, M2 a M3.


O pomyslný titul nejstaršího stroje ve startovním poli se podělily hned tři z nich, Citroën B 14 G Mirka Hrobského, B.S.A. E28 Libuše Šulcové a Čechie-Böhmerland 600 Vlastimila Koutka (všechny z roku 1928).


Předstartovní proceduru pojali letos pořadatelé velkoryse. Před jedenáctou hodinou byly vyhlášeny výsledky tradiční Soutěže elegance, v níž o nejzajímavějších vozidlech společně rozhodovaly hlasy návštěvníků i posádek. Pak následovalo překvapení, které nachystali dobrovolní hasiči z Mažic. Projevili se totiž i jako zdatní ochotníci, když přímo na startovní čáře sehráli hospodskou scénku s hašteřícími se hosty, během níž hospoda vzplála. Následoval příjezd historické ruční stříkačky tažené dvěma mohutnými valachy a úspěšné uhašení hořících kulis.


Pak už se na trať v celkové délce 77 kilometrů vydaly soutěžící posádky. Během jízdy směrem na Soběslav, přes Želeč, Hlavatce, Klečaty, Komárov, Zálší, Mazelov a Dynín s cílem v Bošilci bylo připraveno sedm kontrolních stanovišť, na nichž se plnily bodované úkoly, jedna tajná průjezdní kontrola a jeden samokontrolní bod. Soutěžilo se nejen o pořadí ve výše zmiňovaných kategoriích, vyhodnocena byla také soutěž dámských posádek, vyhlášena byla speciální cena předsedy klubu a samostatné pořadí měly policejní, hasičské a vojenské sbory. A protože byla jízda zařazena do Mistrovství České republiky v orientačních soutěžích – Poháru historických vozidel Asociace Veteran Car Clubů AČR, nasbíralo vždy deset nejlepších v každé kategorii body do tohoto národního šampionátu.



Marcel Gause 16. 8. 2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar