Karlovarská Rallye - zdařilá akce s pěti P
Na mezinárodní Karlovarskou Veteran Rally nás upozornil pan ing. Jiří Franc, prezident AKHV, že prý má jít o vydařenou akci, která má své místo několik let i v kalendáři FIVA B. Tak jsme si řekli, proč nevyrazit někam, kde jsme ještě nebyli. A měl pravdu.
Početné a velice pestré startovní pole téměř stovky historických automobilů a motocyklů, pěkně zvolená trať, tištěný program s popisem tratě a seznamem přihlášených, přátelská atmosféra a na minutu dodržovaný časový harmonogram, což se na některých akcích hned tak nevidí. K pohodě přispělo i pěkné počasí a vtipně zvolené testy, tedy žádné dodržování jízdního průměru. Soutěži velel a nad hladkým průběhem dohlížel Petr Kukrecht a v pořadatelském sboru jsme viděli i manžele Zdeňka a Alenou Toušovi, které během roku potkáváme na mnoha veteránských akcích třeba se Škodou Popular Monte Carlo nebo s Borgwardem Isabella.
Start byl u kláštera v Teplé a první etapa vedla překrásnou krajinou přes Otročín, Brť, Krásné Údolí, Hlinky do Ostrova nad Ohří. Ale ještě než sem posádky dorazily, tak se zastavily na malé občerstvení v Selském dvoře ve Stanovicích. Odpolední trasa zavedla účastníky do Lázní Jáchymov, Novou Roli a Chodov a skončila v Karlových Varech. Vzhledem k tomu, že motocyklisté i automobilisté startovali v půlminutových intervalech, tak soutěž dlouhá zhruba sto třicet kilometrů měla spád a diváci kolem tratě se rozhodně nenudili.
Zvláště, když viděli pěknou přehlídku tří desítek automobilových značek z let 1910 až do počátku sedmdesátých let. Nejmladším automobilech byla pak soutěžní Škoda 130 RS z roku 1977. Vůz, s nímž jel Ivan Nepraš připomínala atmosféru našich automobilových rallye. V barvách Chemopetrolu Litvínov s těmito vozy velice úspěšně startovali například Václav Arazim (s Mitsubishi Lancer jezdí na špici dodnes), Zdeněk Pipota, Miroslav Husák nebo Petr Müller.
Účast zpestřilo několik německých veteránistů se zajímavými automobily, a to ještě někteří přihlášení bohužel nedorazili.
Snad nejvíce pozornosti budilo startovní číslo, které patřilo Werneru Kuchlerovi a jeho bílému Buicku 10 Runabout z roku 1910. Shodou okolností i druhým nejstarším automobilem byl Buick, o osm let mladší Touring E Phaeton ing. Josefa Mrázka. Konec dvacátých let reprezentovaly dva vozy Rolls Royce – jednak známý otevřený model Boat Tail s člunovitou karosérií pana Petra Michálka, ale také typ HP20 Alberta Pance. Zajímavých automobilů ať předválečného nebo poválečného období bylo tentokrát víc než dost. Třeba letos sedmdesátiletá aerodynamická Škoda Rapid 1500 OHV. Údajně bylo vyrobeno deset kusů a měly se dochovat snad jen tři. My jsme však vždy viděli jen vůz Františka Čečila, bývalého úspěšného reprezentanta v evropském šampionátu historických automobilů.
Určitě jsme výletu na Karlovarskou Veteran Rallye nelitovali a můžeme ji doporučit všem, kteří tady ještě nebyli, a to jak majitelům veteránů, tak i pořadatelům. Možná by někteří uvítali ještě pár kilometrů navíc, třeba v neděli, kdy byl na programu ještě výlet na zámek Kynžvart.
J.Lasík, 2.8.2010
Start byl u kláštera v Teplé a první etapa vedla překrásnou krajinou přes Otročín, Brť, Krásné Údolí, Hlinky do Ostrova nad Ohří. Ale ještě než sem posádky dorazily, tak se zastavily na malé občerstvení v Selském dvoře ve Stanovicích. Odpolední trasa zavedla účastníky do Lázní Jáchymov, Novou Roli a Chodov a skončila v Karlových Varech. Vzhledem k tomu, že motocyklisté i automobilisté startovali v půlminutových intervalech, tak soutěž dlouhá zhruba sto třicet kilometrů měla spád a diváci kolem tratě se rozhodně nenudili.
Zvláště, když viděli pěknou přehlídku tří desítek automobilových značek z let 1910 až do počátku sedmdesátých let. Nejmladším automobilech byla pak soutěžní Škoda 130 RS z roku 1977. Vůz, s nímž jel Ivan Nepraš připomínala atmosféru našich automobilových rallye. V barvách Chemopetrolu Litvínov s těmito vozy velice úspěšně startovali například Václav Arazim (s Mitsubishi Lancer jezdí na špici dodnes), Zdeněk Pipota, Miroslav Husák nebo Petr Müller.
Účast zpestřilo několik německých veteránistů se zajímavými automobily, a to ještě někteří přihlášení bohužel nedorazili.
Snad nejvíce pozornosti budilo startovní číslo, které patřilo Werneru Kuchlerovi a jeho bílému Buicku 10 Runabout z roku 1910. Shodou okolností i druhým nejstarším automobilem byl Buick, o osm let mladší Touring E Phaeton ing. Josefa Mrázka. Konec dvacátých let reprezentovaly dva vozy Rolls Royce – jednak známý otevřený model Boat Tail s člunovitou karosérií pana Petra Michálka, ale také typ HP20 Alberta Pance. Zajímavých automobilů ať předválečného nebo poválečného období bylo tentokrát víc než dost. Třeba letos sedmdesátiletá aerodynamická Škoda Rapid 1500 OHV. Údajně bylo vyrobeno deset kusů a měly se dochovat snad jen tři. My jsme však vždy viděli jen vůz Františka Čečila, bývalého úspěšného reprezentanta v evropském šampionátu historických automobilů.
Určitě jsme výletu na Karlovarskou Veteran Rallye nelitovali a můžeme ji doporučit všem, kteří tady ještě nebyli, a to jak majitelům veteránů, tak i pořadatelům. Možná by někteří uvítali ještě pár kilometrů navíc, třeba v neděli, kdy byl na programu ještě výlet na zámek Kynžvart.
J.Lasík, 2.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















