Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jubilejní Královehradecká rallye se vydařila

Tak jsme si připsali další pěknou veteránskou akci, kterou jsme navštívili poprvé a přestože jsme byli jen v pátek, tak se nám zamlouvala. Máme na mysli Královehradeckou veterán rallye a její jubilejní dvacátý ročník.

Na čtyři desítky majitelů převážně předválečných automobilů, až asi na tři výjimky, se sjelo do hotelu Studánka uprostřed lesů nedaleko Rychnova nad Kněžnou. Odtud v pátek a v sobotu vyjížděli na dvě různé etapy, každá s délkou kolem stovky kilometrů.



Páteční etapu bychom mohli klidně označit jako horskou, sobotní pak oddychovou. První zastávku měli veteránisté na zámku Potštejn, odkud pokračovali na České Libchavy a tady začínaly ty pravé silničky. Minuli Žampach s krásných arboretem, aby se zastavili na oběd spojený s návštěvou muzea řemesel v Letohradě. A dále kolem přehrady Pastviny až do Klášterce nad Ohří a pomalu se začalo stoupat do Orlických hor přes Bartošovice. U kostela sv.Jana Nepomuckého si dali malé občerstvení a vzhůru k Neratovu. Kdo chtěl, mohl se podívat do zdejšího unikátního kostela s prosklenou střechou.



A pak přišel zlatý hřeb etapy. Nejdříve podél polské hranice a pak vzhůru ke Komářímu vrchu se svými 992 metry nad mořem. Od parkoviště Mezivrší následoval několikakilometrový prudký sjezd až do Rokytnice v Orlických horách. Tady jsme si uvědomili, jak kvalitní jsou stále i více než sto let staré automobily. Cíl byl opět u Studánky a druhý den směr Hradec Králové, nejdříve severně od silnice číslo jedenáct, po obědě naopak jižně přes Borohrádek.



Už pohled do seznamu přihlášených automobilů sliboval pěknou podívanou, i když nás už dnes asi jen těžko může něco překvapit. Ale pohled na některé automobily jako je třeba dvanáctiválcová Lagonda Saloon De Ville v původním stavu z roku 1939 nebo šestiválcový Walter Super 6 z roku 1930 Petra Volfa. To je prostě balzám na duši jako další český šestiválec Praga Mignon.



Nejstarším automobilem byl opět, stejně jako před týdnem v Přelouči, Buick Model 10 z roku 1908, s nímž celou soutěž absolvoval Zdeněk Stuna. O deset let mladší byl Chevrolet série 490. Se vzácným kabrioletem Ford A z roku 1930 přijel Zdeněk Touš z Karlových Varů. Mimochodem jeden z hlavních pořadatelů Karlovarské Veteran Rallye. Nechyběly různé modely tatřiček od modelu 12 z roku 1931 až po šestikolovou Tatru 26/30 z roku 1928 nebo šestimístnou Tatru 75 z roku 1936.



Královehradecká veteran rallye je vyloženě soutěží na pohodu, při níž zapomenete na starosti všedního dne. A dostanete se do míst, často krásných a zajímavých, kam byste se třeba nikdy nepodívali. Škoda, že jsme nemohli zůstat i v sobotu. Snad za rok.


Pochvalu určitě zaslouží i organizace s přesně a jasně vypracovaným itinerářem, doplněným mapkou. Na důležitých místech byly směrové šipky, že snad nikdo nemohl bloudit.





JL 5.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar