Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jubilejní Královehradecká rallye se vydařila

Tak jsme si připsali další pěknou veteránskou akci, kterou jsme navštívili poprvé a přestože jsme byli jen v pátek, tak se nám zamlouvala. Máme na mysli Královehradeckou veterán rallye a její jubilejní dvacátý ročník.

Na čtyři desítky majitelů převážně předválečných automobilů, až asi na tři výjimky, se sjelo do hotelu Studánka uprostřed lesů nedaleko Rychnova nad Kněžnou. Odtud v pátek a v sobotu vyjížděli na dvě různé etapy, každá s délkou kolem stovky kilometrů.



Páteční etapu bychom mohli klidně označit jako horskou, sobotní pak oddychovou. První zastávku měli veteránisté na zámku Potštejn, odkud pokračovali na České Libchavy a tady začínaly ty pravé silničky. Minuli Žampach s krásných arboretem, aby se zastavili na oběd spojený s návštěvou muzea řemesel v Letohradě. A dále kolem přehrady Pastviny až do Klášterce nad Ohří a pomalu se začalo stoupat do Orlických hor přes Bartošovice. U kostela sv.Jana Nepomuckého si dali malé občerstvení a vzhůru k Neratovu. Kdo chtěl, mohl se podívat do zdejšího unikátního kostela s prosklenou střechou.



A pak přišel zlatý hřeb etapy. Nejdříve podél polské hranice a pak vzhůru ke Komářímu vrchu se svými 992 metry nad mořem. Od parkoviště Mezivrší následoval několikakilometrový prudký sjezd až do Rokytnice v Orlických horách. Tady jsme si uvědomili, jak kvalitní jsou stále i více než sto let staré automobily. Cíl byl opět u Studánky a druhý den směr Hradec Králové, nejdříve severně od silnice číslo jedenáct, po obědě naopak jižně přes Borohrádek.



Už pohled do seznamu přihlášených automobilů sliboval pěknou podívanou, i když nás už dnes asi jen těžko může něco překvapit. Ale pohled na některé automobily jako je třeba dvanáctiválcová Lagonda Saloon De Ville v původním stavu z roku 1939 nebo šestiválcový Walter Super 6 z roku 1930 Petra Volfa. To je prostě balzám na duši jako další český šestiválec Praga Mignon.



Nejstarším automobilem byl opět, stejně jako před týdnem v Přelouči, Buick Model 10 z roku 1908, s nímž celou soutěž absolvoval Zdeněk Stuna. O deset let mladší byl Chevrolet série 490. Se vzácným kabrioletem Ford A z roku 1930 přijel Zdeněk Touš z Karlových Varů. Mimochodem jeden z hlavních pořadatelů Karlovarské Veteran Rallye. Nechyběly různé modely tatřiček od modelu 12 z roku 1931 až po šestikolovou Tatru 26/30 z roku 1928 nebo šestimístnou Tatru 75 z roku 1936.



Královehradecká veteran rallye je vyloženě soutěží na pohodu, při níž zapomenete na starosti všedního dne. A dostanete se do míst, často krásných a zajímavých, kam byste se třeba nikdy nepodívali. Škoda, že jsme nemohli zůstat i v sobotu. Snad za rok.


Pochvalu určitě zaslouží i organizace s přesně a jasně vypracovaným itinerářem, doplněným mapkou. Na důležitých místech byly směrové šipky, že snad nikdo nemohl bloudit.





JL 5.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar