Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jízda historických vozidel okolím Plzně

Již v roce 1914 se do Plzně sjížděli příznivci motoristického sportu ze širokého okolí, aby shlédli 1. ročník Závodu do vrchu Lochotín – Třemošná. Zúčastnili se ho ti nejslavnější závodníci tehdejší doby.

Veteran Car Club Plzeň navázal na tradici a od svého založení v roce 1972 pořádal několik soutěží: Jízda do vrchu Bolevec – Košutka, 100 zatáček okolím Plzně, Lochotínský okruh a další. Největšího počtu pokračování se dočkal závod „Radyně“, který se nyní přejmenoval na Jízdu historických vozidel okolím Plzně. Nový název tak lépe vystihuje povahu celé soutěže. Koná se již její XXI. ročník.
Trasa prvního ročníku v roce 1989 vedla ze Starého Plzence skutečně na vrchol ke zřícenině známého hradu. Závod získával na oblíbenosti a pro stále větší počet účastníků a kvůli špatnému stavu vozovky se postupně přesouval z Plzence do Plzně a jejího okolí. Z jízdy pravidelnosti se stávala pohodová vyjížďka.
Již tuto sobotu se sejdou milovníci oleje a spáleného benzínu na Boleveckou náves v Plzni – Lochotíně. Pořadatelé očekávají účast až 120 posádek a na návštěvníky čeká pestrá přehlídka automobilů a motocyklů všech možných značek, slavných a známých i těch dávno zaniklých.
Například v kategorii do roku 1928 je přihlášeno sedm automobilů (Chevrolet 490 a Opera, Dodge Tourer, Laurin Klement 105, Opel P4, Erskine) a dva motocykly Harley Davidson a BSA Sloper. Třicátá léta zastupují například Mathis QM, Studebaker Director, Nash 480 Special, Z4 sport, BMW 327, Praga alfa a Piccolo, Škoda Rapid 1500 OHV a další. Bohatě zastoupené jsou i mladší kategorie – mj. Jaguar XK120, Rolls Royce Silver Cloud, MGA 1500, Austin Healey, Triumph Spitfire, opel GT až po Rolls Royce Corniche z roku 1979.
Atmosféru časů dávno minulých přiblíží posádky v dobových kostýmech, motocyklisté v kožených rukavicích. Četníci v uniformách budou „dopravu usměrňovati a na pořádek dohlížeti, aby snad vážené obecenstvo k úhoně nepřišlo.“
V 10 hodin odstartuje na trať první vozidlo – Chevrolet 490 Touring z roku 1916, který je zároveň nejstarším strojem celé akce. Na trase dlouhé přibližně 75 kilometrů čeká závodníky několik zastávek, v nichž budou plnit soutěžní úkoly a předvedou tak svoji manuální zručnost, vědomosti, nebo dovednosti při ovládání vozidla.
Cíl první etapy a start do druhé bude před klášterem v Plasích. Diváci a návštěvníci této národní kulturní památky tak mají možnost si v klidu prohlédnout vystavená vozidla.
Trasa vede přes Zruč, Nynice, Chotinou, Jarov, Oboru, Nebřeziny, Plasy, Lomany, Dražeň, Lozu, Bučí, Krašovice, Trnovou, Horní Břízu, Záluží zpět na Boleveckou náves.
Celá tato akce se může uskutečnit díky sponzorům, ať jsou to firmy, drobní živnostníci, nebo některá města a obce. Ale i díky samotným účastníkům závodu, kteří neváhají a vkládají nemalé prostředky do renovace a údržby svých plechových miláčků a věnují tomuto koníčku veliké úsilí a nepředstavitelné množství času. Bližší informace o jízdě historických vozidel okolím Plzně a o dalších akcích pořádaných Veteran Car Clubem Plzeň, včetně fotografií z minulých ročníků získáte na: www.vccplzen.eu



Časový
rozvrh
Start Bolevecká náves10.00 – 12.00 h
Zruč10.10 – 12.10, Nynice , Planá,
Jarov10.45 – 12.45
Plasy 11.30 – 16.00
Trnová14.45 – 16.45
Horní Bříza15.00 – 17.00
Cíl Bolevecká náves15.30 – 17.30



Václav Cipra, 27.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar