Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jindra Štolfa hodnotí Rallye Český Krumlov

Druhý letošní start absolvovala při Rally Český Krumlov s vozem Rover 220 GTI posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel. Ten první lze nazvat nedokončený. Při Historic Rally Vltava byli totiž nuceni pro technickou závadu odstoupit po první etapě soutěže. Ale bez bodů za dokončenou etapu nezůstali.

Co se vlastně stalo?

J.Štolfa: Vltavu jsme měli dobře rozjetou, ale nakonec nás zastavila závada na elektroinstalaci. O to pečlivěji probíhala příprava na druhou vícedenní soutěž Rallye Český Krumlov. Doprovodný tým vyvinul velké úsilí, aby vůz soutěž, o které jsme věděli, že bude náročná, vydržel až do cíl.



Krumlov nabídl posádkám trať dlouhou 465 km se třinácti rychlostními zkouškami. Jindřich Štolfa krumlovskou rally absolvoval po dvaadvacáté, Zdeněk Hawel po jedenácté. Historických vozů se na startu sešlo třiadvacet a boj o nejvyšší příčky probíhal hned od úvodní rychlostní zkoušky na budějovickém výstavišti, kterou však zmíněná posádka v oblibě zrovna nemá.


První den jste zakončili v absolutním pořadí historických vozů na čtvrtém místě.


Z.Hawel: Byla to krásná soutěž a v porovnání s tou loňskou, mimořádně podzimní, bylo přesně opačné počasí. Zejména v pátek velké vedro. A když jsme dojeli do cíle první etapy, spustil se liják, který nás v servisní zóně trochu vytopil. V první etapě nás potrápil intercom, ale umístění v první pětce jsme udrželi.


Které rychlostní zkoušky se vám nejvíc líbily a které sedly?

J.Š: Krumlov opět nezklamal svojí zajímavou tratí, technickými rychlostními zkouškami, bylo to moc pěkné závodění.

Z.Hawel:Krásné a velice náročné byly tradičně Malonty, zejména druhý průjezd se nám hodně vydařil. Ale hezké byly i ostatní erzety.


Jak jste spokojeni s výsledkem?

J.Štolfa: Samozřejmě, že jsme spokojeni, Krumlov patří mezi soutěže, kde se vždy hezky svezeme. A pokud vydrží auto, je z toho zpravidla i pěkný výsledek. Splnili jsme si svůj cíl předpokládaný před soutěží. Zhruba po polovině rally jsme stabilizovali svoji pozici a po odstoupení Freie jsme již dojížděli v poklidu.


Jaký je Váš další program?

Z.Hawel: Původně jsme měli odstartovat při Rally Plzeň se zapůjčenou Škodou Felicia Kit Car, ale z časových důvodů bychom to nedali, protože po menší přestávce následují Rallye Hustopeče a pak jeden z vrcholů sezóny Rally Bohemia. Věřím, že přesto start, třeba ve druhé polovině sezóny, s kit carem absolvujeme.


A bez zajímavosti není postřeh Miroslava Krčmáře, který je otcem myšlenky vzniku Roveru 220 GTI: „Jsem naprosto spokojen s tím, jak Jindra s autem srostl a podle videí je jeho jízda moc pěkná a dynamická. Z toho mám velkou radost a taky z toho, že to vypadá, že si to Jindra konečně opravdu užívá.“


Posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel se při Rally Český Krumlov dobře vypořádala s nástrahami technické trati a ve třídě F6 vyhráli deset erzet a dvakrát byli druzí. V absolutní pořadí HA byli dvakrát druzí a třikrát třetí. Celkově to v cíli dalo na vítězství ve třídě, druhé místo ve skupině a třetí celkově v Mistrovství ČR HA. Po dvou soutěžích, které absolvovali, jsou Štolfa s Hawlem ve skupině K5 druzí za vedoucím Neumanem, jedoucím se silným vozem Ford Escort Cosworth.
Foto: archiv posádky


Pavel Vydra 31.5.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar