Jihočeský pohár historických vozidel začal v Petrovicích
Devátý ročník Jihočeského poháru historických vozidel začal soutěží Veteráni prvomájových Petrovic, odkud si účastníci odvezli první body do průběžného pořadí desetidílného seriálu. Za jeho druhým pokračováním se o čtyři týdny později vydali do Jindřichova Hradce.
Kombinace příznivého počasí se zajímavým termínem přiměla řadu veteránistů vydat se do Petrovic na start úvodní soutěže desetidílného seriálu s názvem Jihočeský pohár historických vozidel. Jistě tomu pomohly i dobré reference z předchozích ročníků, spojených vždy s atraktivně navrženou jízdní trasou na pomezí Středočeského a Jihočeského kraje, s množstvím kvalitních, ale přirozeně vedených silnic půvabnou kopcovitou krajinou Sedlčanska a Jistebnicka a v blízkosti Orlické přehrady.
Z itineráře vyplývalo, že letos posádky absolvují jízdu v délce 60,65 km, během nichž musely projet devíti kontrolními stanovišti, spojenými s plněním soutěžních úkolů. První úsek je nasměroval z Petrovic na Jistebnici. V Chyškách se ovšem obrátily téměř o 180° a přes Hrazany pokračovaly západním směrem do Kovářova. Tady jsme si na ně počkali, protože v centru této obce byla kromě úkolu číslo 5 naplánována kratší přestávka před druhou etapou.
Z příjezdu jednotlivých vozidel do Kovářova bylo zřejmé, že ne každý z účastníků bezchybně trefil předepsanou trasu. Naštěstí nerozhodoval čas příjezdu do průjezdních kontrol, protože jediným časovým omezením soutěžního dne bylo vrátit se do Petrovic nejpozději do půl čtvrté odpoledne. Pokud by někdo tento limit nesplnil, vypadl by z celkové klasifikace. Z Kovářova pokračovaly posádky dále západním směrem k Orlické přehradě přes obce Klučenice, Milešov až do Krásné Hory a odsud zpátky do Petrovic.
Vítězové podle kategorií:
A1 – automobily do roku výroby 1963 včetně
Miluška Dvořáková, Škoda Felicia (1961)
A2 – automobily roku výroby 1964-1993
Ivan Janeček, Renault 6 TL (1971)
M1 – motocykly do roku výroby 1963 včetně …
Vlastimil Koutek, Čechie 600 (1928)
M2 – motocykly roku výroby 1964-1993 …
Monika Krosnářová, Jawa Babetta (1982)
S – speciální vozidla do roku výroby 1993 včetně …
Josef Barinka, Suzuki LJ80 (1983)
Veteráni Jindřichohradeckem.
Jihočeský pohár historických vozidel pokračoval po čtyřtýdenní přestávce druhou soutěží s názvem Veteráni Jindřichohradeckem. Dlouhodobě jí patří závěrečná květnová sobota Na náměstí Míru v Jindřichově Hradci dorazilo 75 posádek. Po dopolední registraci a přehlídce všech přihlášených strojů vyrazili účastníci soutěže na orientační jízdu podle trasy na mapě, která je zavedla na česko-rakouskou hranici do Nové Bystřice. Tam si během přestávky prohlédli expozici vyhlášeného muzea amerických automobilů a pak již zamířili zpět do vnitrozemí s cílem v Kamenici nad Lipou.
Cestou plnily posádky několik dovednostních a znalostních úkolů. V Číměři v lesním zatáčkovitém úseku v délce 1,850 km s převažujícím stoupáním připravili pořadatelé z VCC Jindřichův Hradec pro posádky měřený test pravidelnosti. Předepsaná průměrná rychlost 33 km/h vypadala pro tento úsek na první pohled jako snadno splnitelná, ovšem úzká asfaltka s řadou špatně čitelných zatáček dala zabrat i těm zkušenějším. Odchylka od ideálního času stejně jako body za plnění úkolů rozhodly o stupních vítězů v kategoriích automobilů a motocyklů.
Nejlepší podle kategorií:
A / 1. místo – Miluška Dvořáková, Škoda Felicia (1961)
A / 2. místo – Roman Vlach, Škoda 100 L (1974)
A / 3. místo – Roman Ernst, Ford Mustang GT (1969)
M / 1. místo – Jitka Kovaříková, Jawa 250 typ 11 (1949)
M / 2. místo – Rostislav Vrábek, Jawa 250 Californian (1973)
M / 3. místo – Mirek Popelka, Victoria Kr20en Lux (1939)
Autosport Klasik Jihočeský pohár historických vozidel
Marcel Gause
Z itineráře vyplývalo, že letos posádky absolvují jízdu v délce 60,65 km, během nichž musely projet devíti kontrolními stanovišti, spojenými s plněním soutěžních úkolů. První úsek je nasměroval z Petrovic na Jistebnici. V Chyškách se ovšem obrátily téměř o 180° a přes Hrazany pokračovaly západním směrem do Kovářova. Tady jsme si na ně počkali, protože v centru této obce byla kromě úkolu číslo 5 naplánována kratší přestávka před druhou etapou.
Z příjezdu jednotlivých vozidel do Kovářova bylo zřejmé, že ne každý z účastníků bezchybně trefil předepsanou trasu. Naštěstí nerozhodoval čas příjezdu do průjezdních kontrol, protože jediným časovým omezením soutěžního dne bylo vrátit se do Petrovic nejpozději do půl čtvrté odpoledne. Pokud by někdo tento limit nesplnil, vypadl by z celkové klasifikace. Z Kovářova pokračovaly posádky dále západním směrem k Orlické přehradě přes obce Klučenice, Milešov až do Krásné Hory a odsud zpátky do Petrovic.
Vítězové podle kategorií:
A1 – automobily do roku výroby 1963 včetně
Miluška Dvořáková, Škoda Felicia (1961)
A2 – automobily roku výroby 1964-1993
Ivan Janeček, Renault 6 TL (1971)
M1 – motocykly do roku výroby 1963 včetně …
Vlastimil Koutek, Čechie 600 (1928)
M2 – motocykly roku výroby 1964-1993 …
Monika Krosnářová, Jawa Babetta (1982)
S – speciální vozidla do roku výroby 1993 včetně …
Josef Barinka, Suzuki LJ80 (1983)
Veteráni Jindřichohradeckem.
Jihočeský pohár historických vozidel pokračoval po čtyřtýdenní přestávce druhou soutěží s názvem Veteráni Jindřichohradeckem. Dlouhodobě jí patří závěrečná květnová sobota Na náměstí Míru v Jindřichově Hradci dorazilo 75 posádek. Po dopolední registraci a přehlídce všech přihlášených strojů vyrazili účastníci soutěže na orientační jízdu podle trasy na mapě, která je zavedla na česko-rakouskou hranici do Nové Bystřice. Tam si během přestávky prohlédli expozici vyhlášeného muzea amerických automobilů a pak již zamířili zpět do vnitrozemí s cílem v Kamenici nad Lipou.
Cestou plnily posádky několik dovednostních a znalostních úkolů. V Číměři v lesním zatáčkovitém úseku v délce 1,850 km s převažujícím stoupáním připravili pořadatelé z VCC Jindřichův Hradec pro posádky měřený test pravidelnosti. Předepsaná průměrná rychlost 33 km/h vypadala pro tento úsek na první pohled jako snadno splnitelná, ovšem úzká asfaltka s řadou špatně čitelných zatáček dala zabrat i těm zkušenějším. Odchylka od ideálního času stejně jako body za plnění úkolů rozhodly o stupních vítězů v kategoriích automobilů a motocyklů.
Nejlepší podle kategorií:
A / 1. místo – Miluška Dvořáková, Škoda Felicia (1961)
A / 2. místo – Roman Vlach, Škoda 100 L (1974)
A / 3. místo – Roman Ernst, Ford Mustang GT (1969)
M / 1. místo – Jitka Kovaříková, Jawa 250 typ 11 (1949)
M / 2. místo – Rostislav Vrábek, Jawa 250 Californian (1973)
M / 3. místo – Mirek Popelka, Victoria Kr20en Lux (1939)
Autosport Klasik Jihočeský pohár historických vozidel
Marcel Gause
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout