Jihočeský pohár HV začíná v Petrovicích
Vážení, v únoru 2022 jsem oslovil s nabídkou zapojit se do obnoveného seriálu s názvem Jihočeský pohár historických vozidel několik pořadatelů veteránských akcí pořádaných na území Jihočeského kraje. V době před covidem proběhlo jeho šest ročníků (2014-2019), poté následovala dvouletá přestávka.
Cílem aktuálně vyhlášeného 7. ročníku Autosport Klasik Jihočeského poháru historických vozidel pro rok 2022 je:
nabídnout účastníkům jihočeských veteránských akcí celosezónní aktivitu
dát jednotlivým soutěžím rámec a jihočeskou veteránskou scénu zpřehlednit a zviditelnit
uzavřít sezónu slavnostním ceremoniálem s vyhlášením nejúspěšnějších ve vypsaných kategoriích
Jaké zásady jsou ctěny:
každá ze zařazených soutěží zůstává svébytnou akcí včetně obsahu, úkolů a způsobu vyhodnocení (= každý pořadatel si vyhodnocuje svou soutěž sám podle svých pravidel)
nejedná se o vznik nějakého spolku nebo organizace, v níž by bylo povinné členství, žádný z pořadatelů neplatí jakýkoliv poplatek za zařazení do poháru
každý z pořadatelů může svou akci zařadit i do jiných pohárů (např. národní šampionát apod.)
Co je úkolem pořadatelů jednotlivých soutěží a jak proběhne vyhodnocení:
řádně zaznamenat jméno a příjmení účastníka, uvést co nejpřesnější název vozidla, rok jeho výroby a poznávací značku
předat po ukončení akce vyhlašovateli poháru výsledky v dohodnuté formě ke zpracování průběžných pohárových tabulek
vyhlašovatel převede výsledky do tabulek s pořadím podle jednotlivých vypsaných kategorií (kategorie viz níže) a přidělí body dle pravidel poháru
Vypsané kategorie Jihočeského poháru historických vozidel a bodování vycházejí z kategorizace historických vozidel FIVA, tedy:
A - Ancestor (vozidla vyrobená do 31. prosince 1904)
B - Veteran (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1905 a 31. 12. 1918)
C - Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1919 a 31. 12. 1930)
D - Post Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1931 a 31. 12.1945)
E - Post War I (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1960)
F - Post War II (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1961 a 31. 12. 1970)
G - Post War III (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let stará)
Kategorie pro Autosport Klasik Jihočeský pohár jsou v souladu s tím vypsány následovně:
M1 = A+B+C+D (motocykly vyrobené do 31. prosince 1945)
M2 = E+F (motocykly vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970)
M3 = G (motocykly vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
A1 = A+B+C+D (automobily vyrobené do 31. prosince 1945)
A2 = E+F (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1970)
A3 = G (automobily vyrobené mezi 1.1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
Hodnocení proběhne v každé kategorii samostatně podle tohoto schématu:
body budou přiděleny deseti pořadatelem nejlépe hodnoceným vozidlům
1.místo = 10 bodů, 2. místo = 9 bodů, 3. místo = 8 bodů … 10. místo = 1 bod
pokud se do určité kategorie přihlásí méně než 10 vozidel, příděl bodů se úměrně tomu sníží … příklad: hodnoceno je 6 vozidel, pak se přidělí body za 1. místo = 6 bodů, 2. místo = 5 bodů … 6. místo = 1 bod
body se vážou k vozidlu, ne k jezdci (tímto opatřením se vytváří prostor k tomu, aby majitel více vozidel mohl nasazovat své stroje s různými posádkami a současně je mohl střídat) při rovnosti bodů v konečném pořadí rozhoduje rok výroby (čím starší, tím lepší umístění), dalším hlediskem je pak počet absolvovaných soutěží (čím více, tím lepší umístění)
Kalendář Autosport Klasik Jihočeského poháru v roce 2022:
M.Gause 26.4.2022
nabídnout účastníkům jihočeských veteránských akcí celosezónní aktivitu
dát jednotlivým soutěžím rámec a jihočeskou veteránskou scénu zpřehlednit a zviditelnit
uzavřít sezónu slavnostním ceremoniálem s vyhlášením nejúspěšnějších ve vypsaných kategoriích
Jaké zásady jsou ctěny:
každá ze zařazených soutěží zůstává svébytnou akcí včetně obsahu, úkolů a způsobu vyhodnocení (= každý pořadatel si vyhodnocuje svou soutěž sám podle svých pravidel)
nejedná se o vznik nějakého spolku nebo organizace, v níž by bylo povinné členství, žádný z pořadatelů neplatí jakýkoliv poplatek za zařazení do poháru
každý z pořadatelů může svou akci zařadit i do jiných pohárů (např. národní šampionát apod.)
Co je úkolem pořadatelů jednotlivých soutěží a jak proběhne vyhodnocení:
řádně zaznamenat jméno a příjmení účastníka, uvést co nejpřesnější název vozidla, rok jeho výroby a poznávací značku
předat po ukončení akce vyhlašovateli poháru výsledky v dohodnuté formě ke zpracování průběžných pohárových tabulek
vyhlašovatel převede výsledky do tabulek s pořadím podle jednotlivých vypsaných kategorií (kategorie viz níže) a přidělí body dle pravidel poháru
Vypsané kategorie Jihočeského poháru historických vozidel a bodování vycházejí z kategorizace historických vozidel FIVA, tedy:
A - Ancestor (vozidla vyrobená do 31. prosince 1904)
B - Veteran (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1905 a 31. 12. 1918)
C - Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1919 a 31. 12. 1930)
D - Post Vintage (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1931 a 31. 12.1945)
E - Post War I (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1960)
F - Post War II (vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1961 a 31. 12. 1970)
G - Post War III (vozidla vyrobená mezi 1. 1.1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let stará)
Kategorie pro Autosport Klasik Jihočeský pohár jsou v souladu s tím vypsány následovně:
M1 = A+B+C+D (motocykly vyrobené do 31. prosince 1945)
M2 = E+F (motocykly vyrobené mezi 1.1. 1946 a 31. 12. 1970)
M3 = G (motocykly vyrobené mezi 1. 1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
A1 = A+B+C+D (automobily vyrobené do 31. prosince 1945)
A2 = E+F (automobily vyrobené mezi 1. 1. 1946 a 31. 12. 1970)
A3 = G (automobily vyrobené mezi 1.1. 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1, tj. minimálně 30 let staré)
Hodnocení proběhne v každé kategorii samostatně podle tohoto schématu:
body budou přiděleny deseti pořadatelem nejlépe hodnoceným vozidlům
1.místo = 10 bodů, 2. místo = 9 bodů, 3. místo = 8 bodů … 10. místo = 1 bod
pokud se do určité kategorie přihlásí méně než 10 vozidel, příděl bodů se úměrně tomu sníží … příklad: hodnoceno je 6 vozidel, pak se přidělí body za 1. místo = 6 bodů, 2. místo = 5 bodů … 6. místo = 1 bod
body se vážou k vozidlu, ne k jezdci (tímto opatřením se vytváří prostor k tomu, aby majitel více vozidel mohl nasazovat své stroje s různými posádkami a současně je mohl střídat) při rovnosti bodů v konečném pořadí rozhoduje rok výroby (čím starší, tím lepší umístění), dalším hlediskem je pak počet absolvovaných soutěží (čím více, tím lepší umístění)
Kalendář Autosport Klasik Jihočeského poháru v roce 2022:
1.5.Veteráni prvomájových Petrovic | M1, M2, M3, A1, A2, A3 |
18.6.XXII. Písecká jízda | M1, M2, A1, A2 |
16.7.Křenovická jízda | M3, A3 |
6.8.Chotovinské zatáčky | M1, M2, M3, A1, A2, A3 |
20.8.Selské baroko Veselí nad Lužnicí | M1, M2, M3, A1, A2, A3 |
10.9.O pohár města Soběslav | M1, M2, M3, A1, A2, A3 |
30.9.Večerní jízda Táborem | kategorie M1, A1 |
1.10.Veteráni Čelkovice | kategorie M1, M2, M3, A1, A2, A3 |
M.Gause 26.4.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout