Jarní rallye v novém prostředí
Po pěti letech se centrum Jarní rallye, pořádané Veteran Vintage Clubem Praha, přestěhovalo ze Solenice u Orlické přehrady o několik kilometrů proti proudu Vltavy, do Červené nad Vltavou. Ve dnech 24. a 25. května je na programu již 21. ročník.
Letos se poprvé účastníci setkají v hotelovém komplexu Červená nad Vltavou a trať povede nejen podél Vltavy ale i Lužice a měří kolem 200 kilometrů. Krajina středního Povltaví poskytuje široký výběr možných tratí a určitě se bude líbit tak, jako v předchozích letech. Zvláštností letošní rallye bude sobotní polední návštěva vodního hrádku Červená Lhota a v neděli dopoledne zastavení v Písku, kde navštíví místní památku – jednu z prvních vodních elektráren v Čechách. Písek byl prvním městem Království Českého, které zřídilo elektrické veřejné osvětlení, jehož realizace se ujal František Křižík.
Nejstarším automobilem bude Praga Piccolo (1926) ing. Lubomíra Němejce, dále pak Laurin Klement 110 Phaeton (1927) Miroslava Hanslíka a ze stejného roku pocházející také Ford V8. K pravidelným účastníkům patří Gottlieb Stross s BMW Dixi (1928) nebo Volkmar von Schwander se sportovním Adlerem 995 (1936) či ing. Zdeněk Touš s překrásnou Škodou Popular Monte Carlo (1937). Bývalý motocyklový soutěžák Zdeněk Češpiva (člen slavných Trophy Týmů při Šestidenní) pojede s Tatrou 30 (1930). Předválečných automobilů se představí 23 a k tomu jeden motocykl side BSA 770 (1928), s nímž pojede pojed Libuše Šulcová.
Nejmladší generaci zastupují Opel Commodore B (1975) a Alfa Romeo 200 Spider (1977).
Sobota 24. května
Neděle 25. května
Dobová specifikace vozidel
Jindřich Lasík, 21.5.2008
Nejstarším automobilem bude Praga Piccolo (1926) ing. Lubomíra Němejce, dále pak Laurin Klement 110 Phaeton (1927) Miroslava Hanslíka a ze stejného roku pocházející také Ford V8. K pravidelným účastníkům patří Gottlieb Stross s BMW Dixi (1928) nebo Volkmar von Schwander se sportovním Adlerem 995 (1936) či ing. Zdeněk Touš s překrásnou Škodou Popular Monte Carlo (1937). Bývalý motocyklový soutěžák Zdeněk Češpiva (člen slavných Trophy Týmů při Šestidenní) pojede s Tatrou 30 (1930). Předválečných automobilů se představí 23 a k tomu jeden motocykl side BSA 770 (1928), s nímž pojede pojed Libuše Šulcová.
Nejmladší generaci zastupují Opel Commodore B (1975) a Alfa Romeo 200 Spider (1977).
Sobota 24. května
| Start 1 etapy | Červená nad Vltavou | 8.30 h |
| Cíl 1. etapy | Týn nad Vltava | 9.30 |
| Start 2.etapy | Týn nad Vltavou | 10.15 |
| Cíl 2.etapy | Červená Lhota | 11.55 |
| Start 3.etapy | Červená Lhota | 15.00 |
| Cíl 3.etapy | Červená nad Vltavou | 17.00 |
Neděle 25. května
| Start 4.etapy | Červená nad Vltavou | 9.00 |
| Cíl 4.etapy | Písek | 10.40 |
| Start 5.etapy | Písek | 11.40 |
| Cíl 5.etapy | Červená nad Vltavou | 12.10 |
Dobová specifikace vozidel
| Pro účely akcí FIVA jsou vozidla zařazována do následujících tříd: | |
| Třída A | (Ancestor) výroba do 31. prosince 1904 |
| Třída B | (Veteran) výroba mezi 1. lednem 1905 a 31. prosincem 1918 |
| Třída C | ( Vintage) výroba mezi 1. lednem 1919 a 31. prosincem 1930 |
| Třída D | ( Post Vintage) výroba mezi 1. lednem 1931 a 31. prosincem 1945 |
| Třída E | (Post War) výroba mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960 |
| Třída F | Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970 |
| Třída G | Vozidla postavená mezi 1. lednem 1971 a věkovým limitem FIVA |
Jindřich Lasík, 21.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










