Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní rallye v Máchově kraji

Od pátku do neděle křižovaly silničky Máchova kraje posádky 33. ročníku Jarní Rallye, pořádané Veteran a Vintage Clubem Praha. Pod vedeném ředitelky Petry Navrátilové se vydalo na trať 26 českých a 17 rakouských a německých dvojic.

Startovní pole bylo tentokrát hodně pestré. Nejstarší kategorii zastupovaly například nádherný McLaughlin Buick 8_87 sedan z roku 1931. U nás by vyhrál soutěž elegance. Ale důstojnými partnery mu byly Buick Roadmaster (1934) nebo Chevrolet Superior (1925). Právě zahraniční účastníci přivezly velice pěkné a u nás poměrně málo vídané automobily Opel Opympia Rekord (1962), nerestaurovaný Fiat 2300 (1962) nebo Opel Rekord (1959). jeden krásnější než druhý, nesmíme zapomenout na Fiat Dino Coupé z roku 1971.



Mezi zajímavé automobily patřil bezpochyby Lloyd z roku 1956.Německou automobilku Lloyd založil v roce 1906 Joseph Vollmer. První vozy byly v licenci vyráběné elektromobily Kriéger, později přišly modely s benzínovými motory. V roce 1914 došlo ke spojení se společností Hansa a nová firma byla pojmenována Hansa-Lloyd Werke AG. Po první světové válce výroba automobilů pokračovala, než je Borgward ukončil.



V roce 1950 byla výroba vozů Lloyd obnovena v nově vytvořené společnosti Lloyd Motoren Werke GmbH pod patronací firmy Borgward. Malé automobily poháněly motory o objemu od 250 do 900 cm³. Značka Lloyd zanikla roku 1963 po zhroucení koncernu Borgward.



První páteční etapa vedla od hotelu Bezděz ve Starých Splavech nejdříve přes rázovitou vesničku Žďár s mnoha roubenými chalupami do Skalska. Tady bylo přichystané malé občerstvení a svezení unikátní zahradní parní železnicí. Ani se z příjemného prostředí moc nikomu nechtělo.



Další přestávka byla v Muzeu cukru a lihu v Dobrovicích a pak už na všechny čekal oběd na zámku v Lobči a malý odpočinek. Poslední část zahrnovala návštěvu hradu Houska s úchvatným výkladem kastelána pana Konopáska. Poté už zbývalo přes Žďár dojet opět do hotelu a do noci si vyměňovat zážitky.



Sobota byla ve znamení jízdy pravidelnosti po okruhu v rámci Sosnová Classic. Tady si vedl nejlépe Milan Bumba s broukem, která zajel dva časy s rozdílem osmi desetin sekundy. Po obědě v České Lípě ještě prohlídka zámku Zákupy, kde se na tamním nádvoří krása historických automobilů vyjímala. Kdo vydržel až do neděle, ten se mohl ještě podívat na Bezděz, který až do té doby během pátku a sobory sledovali z větší či menší vzdálenosti.



Zase jednou se potvrdilo, že kvalita je důležitější než kvantita. Mezi čtyřmi desítkami historických automobilů jsme napočítali dvacítku různých značek, včetně čtyř českých. Teď se už pořadatelé soustředí na přípravu říjnové Noblesy.






JL16,5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar