Jarní rallye už klepe na dveře
Neuplynulo ještě ani čtrnáct dní od veteránské Rallye Křivonoska, a už se jižní Čechy mohou těšit na další akci – mezinárodní Jarní rallye, kterou ve dnech 22. a 23. května pořádá pražský Veteran Vintage Club. Stejně jako vloni bude centrem soutěže Červená nad Vltavou.
Letošní trať o celkové délce zhruba 240 kilometrů povede malebnou krajinou středního toku Vltavy a Lužnice. Účastníci zavítají mimo jiné na zámek Kratochvíle, dále navštíví hradní areál ve Strakonicích, ve kterém je umístěno muzeum, včetně expozice o historii výroby motocyklů ČZ a nebude chybět přejezd přes Stádlecký most.
Průměrná rychlost 30 nebo 40 km/hod bude přidělena podle FIVA kategorii. U vozidel do roku výroby 1919 bude na přání jezdce rychlost snížena na 20 km/h. Počet startujících je omezen na 35 posádek a přednost mají účastníci s vozidly vyrobenými do roku 1945 a vybavenými v okamžiku startu průkazy FIVA.
Sobotní etapa vede z Červené nad Vltavou přes Záhoří, Albrechtice, Tálin, Protivín, Vodňany, Netolice, Kratochvíle, Měkynec, Třešovice do Strakonic, kde bude polední přestávka. Po obědě se pokračuje přes Štěkeň a Písek zpět do Červené, celkem asi 140 kilometrů.
Nedělní etapa je kratší a vede přes Bernartice, Rataje k zřícenině hradu Dobronice a dále přes Stádlecký most, Bernartice do cíle, zhruba šedesát kilometrů.
A co nám nabídne předběžná startovní listina. Nejstarším automobilem bude Laurin Klement 110 Phateon (1925) pana Michala Hanslíka, a jen o rok mladší Praga Piccolo pana Lubomíra Němejce. Následují Ford A-Tudor z roku 1928, Packard Standard (1929), Praga Alfa Cabrio (1930) a Nash 480 Special (1930).
Z dalších zajímavých vozů mohou diváci vidět například sportovní litrový Adler (1936), Pragu Piccolo P34 (1939) nebo Lady Cabrio (1937), BMW 327 (1938) atd.
Mladší ročníky od roku 1950 do 1970 zastupují například Alfa Romeo Giulia Sprint a GT 1300, MG-B, Volvo 222, Porsche 356 B, Jaguar E-Type nebo Borgward Isabella Coupe TC.
Sobota 22. 5.
Neděle 24. 5.
J.Lasík, 18.5.2010
Průměrná rychlost 30 nebo 40 km/hod bude přidělena podle FIVA kategorii. U vozidel do roku výroby 1919 bude na přání jezdce rychlost snížena na 20 km/h. Počet startujících je omezen na 35 posádek a přednost mají účastníci s vozidly vyrobenými do roku 1945 a vybavenými v okamžiku startu průkazy FIVA.
Sobotní etapa vede z Červené nad Vltavou přes Záhoří, Albrechtice, Tálin, Protivín, Vodňany, Netolice, Kratochvíle, Měkynec, Třešovice do Strakonic, kde bude polední přestávka. Po obědě se pokračuje přes Štěkeň a Písek zpět do Červené, celkem asi 140 kilometrů.
Nedělní etapa je kratší a vede přes Bernartice, Rataje k zřícenině hradu Dobronice a dále přes Stádlecký most, Bernartice do cíle, zhruba šedesát kilometrů.
A co nám nabídne předběžná startovní listina. Nejstarším automobilem bude Laurin Klement 110 Phateon (1925) pana Michala Hanslíka, a jen o rok mladší Praga Piccolo pana Lubomíra Němejce. Následují Ford A-Tudor z roku 1928, Packard Standard (1929), Praga Alfa Cabrio (1930) a Nash 480 Special (1930).
Z dalších zajímavých vozů mohou diváci vidět například sportovní litrový Adler (1936), Pragu Piccolo P34 (1939) nebo Lady Cabrio (1937), BMW 327 (1938) atd.
Mladší ročníky od roku 1950 do 1970 zastupují například Alfa Romeo Giulia Sprint a GT 1300, MG-B, Volvo 222, Porsche 356 B, Jaguar E-Type nebo Borgward Isabella Coupe TC.
Sobota 22. 5.
| 8.30 | Start 1. etapy – Červená nad Vltavou |
| 10.15 | Cíl 1. etapy – Kratochvíle |
| 12.30 | Start 2. etapy – Kratochvíle |
| 13.50 | Cíl 2. etapy – Strakonice |
| 16.30 | Start 3. etapy – Strakonice |
| 17.50 | Cíl 3. etapy – Červená nad Vltavou |
Neděle 24. 5.
| 9.00 | Start 4. etapy |
| 9.45 | Cíl 4. etapy – Dobronice |
| 11.00 | start do přesunovací 5. etapy – Dobronice |
| 12.30 | Cíl 5. etapy – Červená nad Vltavou |
J.Lasík, 18.5.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










