Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní rallye - kvalita vítězí nad kvantitou

Už 23 let pořádá Veteran Vintage Club Praha mezinárodní veteránskou soutěž Jarní rallye, a letos potřetí našli účastníci „azyl“ v Červené nad Vltavou. Původně připravená trať však doznala vzhledem ke stavu silnic po zimě mnoha změn, ale koncept soutěže se přesto podařilo zachovat.

Jarní rallye je spíš komornější veteránskou soutěží s účasti čtyř desítek posádek, což pořadatel považuje za maximum a nechce ani jejich počet nijak drasticky navyšovat. Svým způsobem je to možná škoda, protože dvacet třicet posádek navíc, by akci rozhodně prospělo, ale na druhé straně i tak vozový park nabídl slušnou přehlídku historických automobilů.
Škoda jen, že nakonec nepřijely dva nejstarší automobily – Laurin Klement 110 Phaeton a Ford T nebo z novějších Packard Standard nebo BMW 327.
Tím se dostala do role nejstaršího vozu Praga Piccolo pana Luboše Němejce z roku 1926. Tento dvoumístný otevřený automobil s hodně nezvyklou karosérií si tehdy objednalo pražské arcibiskupctví a vůz nikdy neměl střechu. Poháněl jej zážehový čtyřválec, mimochodem jeden z nejspolehlivějších té doby, o objemu 824 cm³ a výkonu 12 k. Jen o čtyři roky mladší byl Nash 480 Special. Tento vůz zakoupil jeho současný majitel Josef Falge před třemi roky a od té doby se s ním zúčastňuje nejrůznějších akcí. Řadový šestiválce o objemu 4559 cm³ dosahoval výkonu 84 k a na sto kilometrů spotřeboval v průměru 27 litrů benzinu.
Velice pěkný automobil BMW 349 z roku 1949 a v naší republice nepříliš známý přivezl německý veteránista Jens Rödel. K elegantním tvarům Borgwardu Isabelle Coupe TS, který vloni oslavil padesáté narozeniny, není rozhodně třeba nic dodávat. Zřejmě jediný automobil tohoto typu v ČR vlastní Zdeněk Touš. Kdyby se na Jarní rallye udělovala cena za eleganci, potom by ji určitě získal.
Vedle českých značek Praga, Aero, Tatra nebo Škoda se po jihočeských silnicích pohybovaly třeba ještě Citroën 11, Mercedes Benz 190, Alfa Romeo Gilulia, Chevrolet Corvette Sport Cabrio, Porsche 356, Volvo 222, Austin Healey, Adler Trumpf nebo Jaguar E a další. Zapomenout nesmíme ani na paní Libuši Šulcovou, která snad nevynechá žádnou příležitost, aby se nezúčastnila se svojí sajdkou BSA 770 E28, roku výroby 1928.
Jarní rallye se i přes menší problémy s tratí jinak vcelku vydařila, účastníci nejen jezdili, ale podívali se také na zámek Kratochvíli, do muzea ČZ ve Strakonicích nebo do zámku v Čimelicích.



J.Lasík, 24.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar