Jarní rallye aneb pohoda v jižních Čechách
Na mezinárodní veteránskou Jarní rallye, pořádanou Veteran Vintage Clubem Praha, jezdíme už mnoho let. Každý rok dokáží pět desítek posádek nadchnout nejen příjemnou atmosférou, ale také pěkně zvolenou trasou, při níž vždy navštíví nějakou tu pamětihodnost.
Musíme přiznat, že letos se nám Jarní rallye líbila dvojnásob. Možná to bylo i tím, že do sobotní etapy vložili dvě přestávky, první v Purkarci, druhou v Českých Budějovicích, a tak nebylo kam pospíchat a s ohledem na nízký jízdní průměr si mohly posádky vychutnat krásy jižních Čech do sytosti. Vzhledem k tomu, že se letos jelo z Červené nad Vltavou jižním směrem, tak jsme často jezdili po silničkách kudy vedla v minulosti Rallye Křivonoska nebo i Jarní rally, ale třeba v opačném směru. Jižní Čechy zase nejsou tak velké, aby se dalo vymyslet něco nového, ale na druhou stranu, když vyjde počasí, tak je tu krásně všude.
Už úvodní pausa v Purkavci s návštěvou Vorařského muzea se vydařila, i když obsluha místní restaurace trochu nestíhala. Také pausa v Českých Budějovicích u slepého rameno Malše, jen pár kroků od náměstí, neměla chybu. Kromě oběda se posádky podívaly i do muzea motocyklů známého nadšence a cestovatele Petra Hošťálka. Odpolední etapu pak zkropil i deštík, ale to na dobré náladě nikomu neubralo, a navečer se takřka všichni zase setkali v hotelu Vltavan v Červené nad Vltavou.
V neděli si pak zajeli ještě na výlet do poutního místa Klokota u Tábora a po roční pause se projeli po řetězovém Stádleckém mostě.
Jako první se vydal zdolávat jihočeské silničky Franz Hofer se svým tradičním Olsmobilem z roku 1904. Několikanásobný účastník slavného závodu London – Brighton musel ale po třech kilometrech opravovat, a do Purkarce přijel za velkého jásotu všech posádek poslední. Rakušák je však velký bojovník, nevzdal se a ukrajoval další kilometry. Je až obdivuhodné, co všechno malý jednoválec zvládne. Za ním vyrazil pan Michal Pomahač s rychlým Renaultem VI (a), který je pouze o rok mladší. Třetím do party byl ing. Jiří Kalista s Hudsonem 20 Touring, rok výroby 1910. Z automobilů české výroby byla nejstarší Praga Alfa Cabrio (1030), kterou řídil pan Václav Průcha.
Startovní pole představovalo pestrou směsici historických automobilů domácí a zahraniční výroby až do roku 1972 (Jensen Healey), respektive 1981 (Excalibur MK IV). A zapomenout nesmíme ani na paní Libušku Šulcovou a její BSA side. Tahle paní, která před 14 dny slavila na Křivonosko narozeniny, nechybí prakticky na žádné větší veteránské akci. Jestliže musíme smeknout před panem Hoferem, tak před paní Šulcovou přímo pokleknout. A ještě se dokáže za jízdy usmívat a zamávat vám.
Jarní rallye se vydařila, parta pořadetelů pod vedením ing. Jana Täubela a Petra Navrátila opět dokázala připravit pěknou soutěž a jen nám bylo tak trochu líto, že o ní prakticky nikdo nevěděl. Jen náhodní kolemjdoucí, a to je určitě škoda.
J.Lasík, 23.5.2011
Už úvodní pausa v Purkavci s návštěvou Vorařského muzea se vydařila, i když obsluha místní restaurace trochu nestíhala. Také pausa v Českých Budějovicích u slepého rameno Malše, jen pár kroků od náměstí, neměla chybu. Kromě oběda se posádky podívaly i do muzea motocyklů známého nadšence a cestovatele Petra Hošťálka. Odpolední etapu pak zkropil i deštík, ale to na dobré náladě nikomu neubralo, a navečer se takřka všichni zase setkali v hotelu Vltavan v Červené nad Vltavou.
V neděli si pak zajeli ještě na výlet do poutního místa Klokota u Tábora a po roční pause se projeli po řetězovém Stádleckém mostě.
Jako první se vydal zdolávat jihočeské silničky Franz Hofer se svým tradičním Olsmobilem z roku 1904. Několikanásobný účastník slavného závodu London – Brighton musel ale po třech kilometrech opravovat, a do Purkarce přijel za velkého jásotu všech posádek poslední. Rakušák je však velký bojovník, nevzdal se a ukrajoval další kilometry. Je až obdivuhodné, co všechno malý jednoválec zvládne. Za ním vyrazil pan Michal Pomahač s rychlým Renaultem VI (a), který je pouze o rok mladší. Třetím do party byl ing. Jiří Kalista s Hudsonem 20 Touring, rok výroby 1910. Z automobilů české výroby byla nejstarší Praga Alfa Cabrio (1030), kterou řídil pan Václav Průcha.
Startovní pole představovalo pestrou směsici historických automobilů domácí a zahraniční výroby až do roku 1972 (Jensen Healey), respektive 1981 (Excalibur MK IV). A zapomenout nesmíme ani na paní Libušku Šulcovou a její BSA side. Tahle paní, která před 14 dny slavila na Křivonosko narozeniny, nechybí prakticky na žádné větší veteránské akci. Jestliže musíme smeknout před panem Hoferem, tak před paní Šulcovou přímo pokleknout. A ještě se dokáže za jízdy usmívat a zamávat vám.
Jarní rallye se vydařila, parta pořadetelů pod vedením ing. Jana Täubela a Petra Navrátila opět dokázala připravit pěknou soutěž a jen nám bylo tak trochu líto, že o ní prakticky nikdo nevěděl. Jen náhodní kolemjdoucí, a to je určitě škoda.
J.Lasík, 23.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout