Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní Sosnění - závodění pro radost

Jarní Sosnění proběhlo tentokrát v trochu jiném formátu, protože bylo součástí nové akce Sosnová Classic. Po dlouhých diskuzích, co a jak, nakonec proběhlo ve stejném duchu, na který jsou pravidelní účastníci z vyklí a podařilo se i zachovat systém závodu s hromadným startem. A to je určitě dobře.

Poprvé se závodilo na prodloužené variantě a bez tradičního „esíčka“ u depa. Vyzkoušet se má všechno, ale většina účastníků se jednoznačně přiklání ke kratší variantě s technickými zatáčkami u depa. Delší varianta také rapidně zvýhodňuje majitele silných automobilů. Tak například ve skupině závodních automobilů zvítězil v obou jízdách Michal Štangl s Jaguarem XK 140 XJR 3.6 s náskokem 18 s, resp. 15 s (v součtu jízd o 33 s) před Hansem Joswigem s Citroënem SM. Ve formulích byl rozdíl ještě markantnější. Michal Čermák s MTX 1-06 porazil pravidelného vítěze Radka Kincla s MTX 1-03 o 26 s, resp. 24 sekund.



Tentokrát bylo Sosnění vypsané ve čtyřech kategoriích. Ve skupině Klasických sportovních automobilů vyhrál první jízdu Filip Lapka s Maserati Biturbo před Ondrou Pavlíkem se Škodou Rapid a Barborou Bucharovou na Š 120 S. V druhé jízdě si pořadí prohodili a v součtu obou jízdu zvítězil teprve sedmnáctiletý Ondra Pavlík o půldruhé sekundy. Zámecký pán Jaromír Šimonek měl jistě tam nahoře radost ze svého vnuka i ze svého autíčka.



Skupina dvě byla vyhrazena závodním vozům Škoda, respektive měla být, ale nějak se v ní asi nedopatřením objevil sériový rapid. Obě jízdy s přehledem vyhrál Pavel Moravec s pohárovou Škoda 120 před Petrem Chmatilem se Škodou 130 LR/H. Třetí skončil vždy, a tedy i celkově Petr Polcer se zmíněným Rapidem.



Poté přišla na řadu kategorie závodních automobilů s vítězným Michalem Štanglem, o kterém už byla řeč. Za Hansem Joswigem dojel Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth. V prvním závodě s přehledem a velkým náskokem před Leošem Prokopcem s Mini a Jiljí Chmelařem. V druhé jízdě předvedl Šipka a Chmelař nádherný souboj o třetí místo. V cíli byl o něco rychlejší Jan Šipka.



Škoda, že nestartovali Jan Horálek s atraktivní prodejní verzí Fordu RS 200 ani Jiří Šarocha s rychlým BMW 2002. Oba ale na autodrom dorazili.



Také formule měli jasného vítěze, kterým se stal Karel Čermák s MTX 1_06. Druhý Radek Kincl uhájil třetí místo před Janem Šustrem s MTX 1.01. Vítěz dosáhl průměru 92,89 km/h. Tentokrát jediná žena ve startovními poli Pavla Stránská Vovsová skončila šestá a pátá, což jí vyneslo pátou příčku.





JL 16.2.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar