Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní Sosnění naplnilo očekávání

Majitelé historických závodních a sportovních automobilů nemají moc příležitostí k tomu, aby si zajezdili rychle a přitom bezpečně, případně si i zazávodili na uzavřené trati. Jednou z mála akcí tohoto druhu je Sosnění – jarní a podzimní – na autodromu v Sosnové.

První letošní Sosnění bylo dvoudenní, podzimní bude už jen jednodenní, ale kdo bude chtít, může se druhý den svézt v jízdě pravidelnosti do vrchu v Nosálově. V takřka letním počasí si všichni během dvou dnů mohli vyzkoušet svoje řidičské umění a změřit síly s konkurencí. Pár jedinců ale spíš jen smutně přihlíželo, když jim nevydržela technika, jiní zase naříkali na opotřebované pneumatiky.
Automobily byly rozděleny do několika skupin, podle toho, kdo si chtěl jen zajezdit v jízdě pravidelnosti, nebo naopak pořádně sešlápnout pedál plynu. Škoda jen, že několik přihlášených jezdců nedorazilo, a na druhou stranu je škoda, že na Sosnění zatím nenašli cestu i další majitelé zajímavých rychlých automobilů.
Z pohledu diváka patřila určitě mezi nejzajímavější skupina škodovek, v níž se představil například Petr Daníček s prototypovou Škodou 130 LR/Evo a během dvou dnů vozil na místě spolujezdce svoji manželku Ivetu. Zvláště jeho souboj třeba s Petrem Kratinou se Škodou 130 RS se musel líbit každému. Pěkná podívaná byla i na další stotřicítku řízenou Tomášem Hervertem a s níž nedávnou vyhrál Vladimír Berger veteránskou Rallye Praha Revival.
Nejpestřejší byla rozhodně pátá skupina a hlavně zásluhou několika soutěžních automobilů jako byla dvě Audi Sport Quattro. S jedním jezdil Petr Žáček, který však tentokrát do dravosti vložil i kus takticky. V druhém se střídali Jiří Ulip (sobota) a Lukáš Valenta (neděle). Zvláště souboj Petra Žáčka s Jiljím Chmelařem s Mini Cooperem patřil k vyvrcholení Jarního Sosnění. Bohužel v neděli v poledne musel závodění ukončit Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth (těsnění pod hlavou). Zajímavé bylo i srovnání vozů BMW 2002 z roku 1970 s BMW325, který byl o čtvrt století mladší.
Samostatnou skupiny tvořily formule 3, kterých se tentokrát sjelo do Sosnové šest a opět nechyběli jezdci, jenž s těmito vozy startovali už v šedesátých letech – pánové Zdeněk Křivohlavý, Zdeněk Buchar nebo Rudolf Böhm. Nejméně se tentokrát povozil právě Zdeněk Křivohlavý, který v sobotu půjčil formuli Katce Trojanové a ta se mu odvděčila jak jinak než vítězstvím. V neděli se pak střídal za volantem s Michalem Velebným, jenž nad těmito pány drží jakousi ochranou ruku a snaží se jim vyjednat co nejvíce možností ke svezení na uzavřené dráze. Monoposty F3 doplňuje tradičně několik Formulí Škoda (MTX 1-01), s níž jezdila mj. Markéta Profeldová, ale jen do doby než jejímu manželovi „klekla“ Magda a pak mu přenechala volant. Nechyběla ani Pavla Vovsová, která pak zůstala mezi pány nakonec osamocena.
Jarní Sosnění si všichni pochvalovali, zajezdili si víc než dost, také časový harmonogram se dařilo dodržovat. Možná rozdělení automobilů do skupin by mělo přeci jen zůstat víc v rukou pořadatelů. Nechceme nikomu radit, ale třeba kategorie škodovek by měla být určena pouze pro okruhové, vrchařské nebo soutěžní speciály, a „tuningové“ úpravy přeřadit jinam nebo pro ně vypsat samostatnou kategorii. Zvláštní třídu by si jistě zasloužily i sportovní automobily britských značek jako jsou MG, Triumph, Austin Healey a nemíchat je s Porsche, Fiatem nebo Škodou.


J.Lasík, 10.5.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar