Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarní Sosnění - amatérské závodění pro každého

Patnáct let pořádá Czech Classic car Club na okruhu v Sosnové závody historických sportovních a závodních automobilů, tzv. Sosnění. Jarní Sosnění proběhlo nyní o víkendu, Podzimní je na programu 24. září.

Do závodu se přihlásilo 65 majitelů historických automobilů, ale dorazilo jich jen 53, ti co nepřijeli pochopitelně ani předem nezaplatili. Pro příště budou muset pořadatelé asi potvrzovat přihlášky až po zaplacení. Ačkoliv předpověď počasí nemohla být lepší, tak je otázkou, proč byl zájem tentokrát menší. Na vině může být několik faktorů, ale určitě ne výše startovného 2000 Kč. Za tuto cenu strávíte na okruhu minimálně jednu hodinu, rozdělenou na dvě tréninkové a dvě závodní jízdy. Pokud nebude k určitému datu zaplacené startovné, tak se může stát, že bude závod zrušen. Protože vše se zdražuje včetně pronájmu okruhu a dalších služeb.


Pro letošní rok došlo k několika změnám, asi největší je vypsání Poháru Laureta, kdy se budou sčítat body za všechny čtyři jízdy v každé skupině. Druhou změnou, která přinesla oživení, je postavení na startu druhé jízdy. Tam se otáčí pořadí prvních šesti z tréninku.


První kategorie (9 vozů na startu, 7 dokončilo) jízdu pravidelnosti vyhrál v obou jízdách Dušan Klein s Caterhamem (1979) pokaždé před Čestmírem Zídkou s MG B (1974).


Nejpočetněji byla zastoupena Skupina 2 (12/10), která byla tentokrát z diváckého pohledu asi nejzábavnější. Přeci jen pohled na dvanáct poměrně vyrovnaných vozů na trati je lepší než na čtyři. První jízdu vyhrál Jaromír Hausner s Porsche 924 (1979) před Kamilem Grygarem s Mini (1972) a Milanem Žílou se Škodou 100 (1968). Také druhá jízda se stala kořistí Jaromíra Hausner, druhou a třetí příčku si vyměnili Žíla s Grygarem. Cílem sice projela první Anna Chmelařová s rychlým Mini, ale byla penalizována třemi sekundami za předčasný start, což jí odsunulo na čtvrtou příčku.
Když už jsme u Mini, Do Sosnové jich přijelo devět, ale jejich majitelé se přihlašují do tří skupin, protože nechtějí na dráze spolu soupeřit, neboť ne všechny vozy jdou stejně silné.


Ve skupině 3 (7/6) se postaral o zpestření, ale jen svým hlukem Pontiac Firebird (1975), na víc, než poslední místo neměl. Tato skupina byla soubojem Fordu Sierra (1988) řízeného Vojtou Krupkou a Mini (1980) s Leošem Prokopcem za volantem. První jízda lépe vyšla Prokopcovi, druhá Krupkovi. Krok s nimi držel zkušený Tomáš Ubl s dalším Mini, který dojel třetí a druhý.


Skupina 4 (6/4) je tradičně vyhrazena škodovkám, které doplnily ještě jedna Lada. Jak se dalo očekávat zvítězil Jaroslav Pešán ml. s tuningovou Škodou 110 R, ale velmi hezký pohled byl na Ladislava Nečase s Ladou 2101 (1976). Čtyři vozy na dráze je hodně málo, což platí také o skupinu 5.
Ve skupině 5 (5/4) zvítězil v první jízdě Jan Šipka s originálním Fiatem 124 Abarth, a ve druhé, v níž startoval z druhé řady se mu nepodařilo v pěkném závodě předjet nestárnoucího mistra republiky v závodech do vrchu ze sedmdesátých let Jiljí Chmelařem s Mini.


Formulí se tentokrát sešlo tolik (15/15), že musely být rozděleny do dvou jízd. V první startovaly F3 a MTX 1-01, v druhé pak silnější Formule Easter apod, doplněné dvěma MTX 1-01.
Tak nejdříve skupina 6 (8/8). První jízdu vyhrál Radek Nečas s MTX 1-01 před Standou Profeldem s Magdou F3 a zcela neznámou Pavlou Kurandovou s F3 Gbelec, s níž vídáme Jaroslava Rezka. Ten tentokrát dělal mechanika. V druhé jízdě se brzy po startu dostala do čela Pavla Stránská (Vovsová), která několik kol odolávala Standovi Profeldovi. Ten se po předjetí ale neradoval dlouho z vedení a po chybě přenechal vedení Pavle Kurandové, která si dojela pro vítězství před Radkem Nečasem a Pavlou Stránskou.


Skupinu 7 (7/5) ovládl Karel Čermák s MTX 1-06 (1983), poprvé před dnes už inventářem a „sběratelem“ pohárků Radkem Kinclem s MTX 1-03 (1974) a Pavlem Kalinou s „ex-Mičánkovým“ MTX 1-06 (1984). V druhé jízdě si Kincl s Kalinou vyměnili pořadí.



Jarní Sosnění se vydařilo, všichni byli spokojeni a kdo neodpadl pro poruchu, ten si pěkně zazávodil i zajezdil. Snad se na podzim sejde více automobilů.




JL 29.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar