Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jarda Štauber to dokázal

Vyhráli jsme. Fakt je to tak. Neuvěřitelné se stalo skutkem, my jsme vyhráli absolutně. Vyhráli jsem soutěž, kterou před lety vymysleli nadšenci a prima lidi z Rallye klubu historických automobilů Plzeň, a která během let získala značný kredit, věhlas a uznání.

Máme radost, že naše posádka Jaroslav Štauber – Václav Štauber se s vozem BMW 2002 Ti stala vítězem IC West Historic Nostalgie Rallye 2009, za účasti 121 posádek, z nichž polovinu tvořili historici.
Náš úspěch přišel v závěru roku, ve kterém nás až do tohoto víkendu provázela neskutečná smůla. Na jaře jsme ani neodstartovali do Rallye Vltava, na kterou jsme se celou zimu těšili. Všechny přípravy a investice do soutěžního BMW vzaly za své během jediné noci. Během noci před technickou přejímkou, když už jsme měli za sebou náročné najíždění tratě a večer jsme jeli naposled projet bavoráka. Rozletěl se přítlačák, následovalo půlnoční rozebírání a noční shánění poškozeného dílu, pak zoufalství za ranního svítání, poslední marné pokusy s posunutým časem přejímky a beznadějného hledání dílu po kamarádech, a pak jen zoufalství a slzy. Šedesát super historiků z celé Evropy, přiznám se, že jsem nedokázal se jít ani podívat, i když se jelo v Plzni, kde žiji. Prostě bych u trati brečel.
Chtěli jsme si spravit náladu v Českém Krumlově a začátek soutěže se nám vydařil. Všechny pozitivní pocity byly zvýrazněny nádhernými a těžkými rychlostkami, postupně jsme začali zajíždět dobré časy a zdálo se, že se nám konečně podaří na třetí pokus Krumlov dokončit. Ale ani zde jsme se nedočkali. Předposlední zkouška z Rožmitálu a střihly se nám šrouby na poloose zřejmě natažené po agresivní jízdě na druhých Malostech. Konec a opět zoufalství stupňované ještě poruchou našeho doprovodného vozidla s naloženým závoďákem, takže jsme na opuštěné vložce opravovali až do tmy, abychom se vůbec nějak dostali domů.
Snad je to všechno, říkal jsem si před Příbramí, teď už se nám povede jen dobře. Ale kdepak. Po zmatkování v úvodu přichází opět tvrdá stopka a opět je to porucha součástky za pár korun, utržený kondenzátor na rozdělovači a motor nejede.
Teď jsem šťastný z výsledku z Historic Nostalgie Rallye. Mám radost nejen ze zisku putovního poháru určeného pro vítěze této soutěže, přede mnou ho měli rok doma např. Holub (BMW 2002 Ti), Tichý (Opel Kadett), Petrášek (Opel Ascona) nebo Sýkora (BMW 2002 Ti), ale také cítím velkou satisfakci za roky, kdy po malých krůčcích posunujeme naše BMW 2002 Ti pomalu dopředu. Je na něm ještě hodně práce, ale již teď funguje dobře a je radost s ním jet po rychlostní zkoušce. Radost z jízdy je o to větší, když se jede taková zkouška, jako ta u Švihova, protože tohle je legendární kousek asfaltu, který pamatuje před čtyřiceti lety průjezdy soutěžních vozidel při Rallye Wiesbaden a při Rallye Vltava. Dobře si to pamatuji, shodou okolností jsem se ve Švihově narodil a jako malý kluk jsem tohle vše viděl na vlastní oči.
Rallye historiků je krásný sport a každého, kdo dokáže jít usilovně za svým cílem a kdo bude dostatečně trpělivý, určitě odmění také takovými příjemnými zážitky, které jsem si z tohoto víkendu odnesl já.

Jaroslav Štauber, 1.10.2009
Foto Jaroslav Pytlík, RallyeJournal.cz.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar