Janota bojuje o titul v ME historiků
Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem se z italské Elby, kde devátým podnikem pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích historiků, vrátili nejen s třemi krásnými poháry, ale hlavně na dosah týmového úspěchu.
Šampionát starého kontinentu má před sebou poslední tři soutěže. Druhý říjnový víkend je na pořadu Historic Vltava Rallye v Klatovech a v listopadu španělská Rallye Costa Brava a pak francouzská Rallye du Var. Miroslavu Janotovi s Pavlem Dreslerem v dramatickém finále skupiny 2 stačí s vozem Opel Kadett C-GTE na jedné ze soutěží skončit do druhého místa, nebo nechat za sebou italské trio pronásledovatelů Parisi, Corredig a Pasutti. Říká se sice, že polední krok je ten nejtěžší, ale naše dvojice právě v Udine a na Elbě dokázala, že nechce prodat kůži lacino.
Na Elbě jako u nás v zimě
Série dvou zářijových soutěží pod Alpami, která odstartovala podzimní program mistrovství historiků, byla očekávána v radotínském týmu s určitým napětím. Na jihu ležel klíč k evropskému zlatu a přitom loni se v Udine nedařilo a na Elbě nikdy nestartoval. Nakonec z toho bylo v Udine sedmé místo absolutně, druhé ve skupině 2 a tradiční vítězství ve třídě C3 do dvou litrů. Na Elbě to tak dramaticky nezačalo, ale ukázalo se, že i středomořský ostrov má své specifikum. Místy neuvěřitelně kluzký asfalt byl velice zrádný a páté místo po první etapě naznačilo, že premiéra právě tady snadná nebude.
„Asfaltový povrch se měnil a klouzat začínal většinou za zatáčkou nebo v její polovině na výjezdu. Domácí byli v obrovské výhodě. Věděli dobře, kde to je zrádné. Parisi, kterého jsme letos pokaždé s velkým náskokem poráželi, byl najednou po první etapě před námi. Široké Porsche s motorem vzadu sedělo jak přibité. Proti našemu Opelu to byla motokára. Navíc šestnáctiventilový dvoulitr kadetu má výkon až ve vysokých otáčkách, takže jsme v úvodu jeli neustále ve smyku a já měl, co dělat, abych se udržel vůbec na trati. Řada posádek měla stejné problémy a havárií přibývalo. My jsme se učili poměrně rychle. Už v pátek jsme dokázali zvolit správnou kombinaci pneumatik, vzadu jsem měl měkčí široké michelinky, vpředu tvrdší dunlopy. Změnil jsem i jezdecký styl. Jel jsem asi tak, jako když u nás vládne zima. Hodně míst jsme projížděli táhlým smykem. Diváci byli nadšeni. V pátek jsme zrychlili, dostali se do první desítky absolutně, a v sobotu jsme si to užívali. Na prvním místě jezdil zcela suverénní Salvini a my jsme si stříbrnou pozici už jen hlídali,“ řekl Miroslav Janota po skončení soutěže.
„Obě italské soutěže byly náročné na psychiku. Museli jsme dohánět pokaždé ztrátu. V Udine jsme se doslova rvali o výsledek až do cíle, na Elbě jsme poslední den už mohli jet v klidu. Zvládli jsme to, ale i díky přípravě s Honzou Možným. Tohle byl výsledek jeho „terapie“. Naučil jsem se koncentrovat za každé situace na další průběh soutěže, i když se nedaří, a jet to svoje a bojovat,“ dodal Miroslav Janota.
Goodwill Media
Na Elbě jako u nás v zimě
Série dvou zářijových soutěží pod Alpami, která odstartovala podzimní program mistrovství historiků, byla očekávána v radotínském týmu s určitým napětím. Na jihu ležel klíč k evropskému zlatu a přitom loni se v Udine nedařilo a na Elbě nikdy nestartoval. Nakonec z toho bylo v Udine sedmé místo absolutně, druhé ve skupině 2 a tradiční vítězství ve třídě C3 do dvou litrů. Na Elbě to tak dramaticky nezačalo, ale ukázalo se, že i středomořský ostrov má své specifikum. Místy neuvěřitelně kluzký asfalt byl velice zrádný a páté místo po první etapě naznačilo, že premiéra právě tady snadná nebude.
„Asfaltový povrch se měnil a klouzat začínal většinou za zatáčkou nebo v její polovině na výjezdu. Domácí byli v obrovské výhodě. Věděli dobře, kde to je zrádné. Parisi, kterého jsme letos pokaždé s velkým náskokem poráželi, byl najednou po první etapě před námi. Široké Porsche s motorem vzadu sedělo jak přibité. Proti našemu Opelu to byla motokára. Navíc šestnáctiventilový dvoulitr kadetu má výkon až ve vysokých otáčkách, takže jsme v úvodu jeli neustále ve smyku a já měl, co dělat, abych se udržel vůbec na trati. Řada posádek měla stejné problémy a havárií přibývalo. My jsme se učili poměrně rychle. Už v pátek jsme dokázali zvolit správnou kombinaci pneumatik, vzadu jsem měl měkčí široké michelinky, vpředu tvrdší dunlopy. Změnil jsem i jezdecký styl. Jel jsem asi tak, jako když u nás vládne zima. Hodně míst jsme projížděli táhlým smykem. Diváci byli nadšeni. V pátek jsme zrychlili, dostali se do první desítky absolutně, a v sobotu jsme si to užívali. Na prvním místě jezdil zcela suverénní Salvini a my jsme si stříbrnou pozici už jen hlídali,“ řekl Miroslav Janota po skončení soutěže.
„Obě italské soutěže byly náročné na psychiku. Museli jsme dohánět pokaždé ztrátu. V Udine jsme se doslova rvali o výsledek až do cíle, na Elbě jsme poslední den už mohli jet v klidu. Zvládli jsme to, ale i díky přípravě s Honzou Možným. Tohle byl výsledek jeho „terapie“. Naučil jsem se koncentrovat za každé situace na další průběh soutěže, i když se nedaří, a jet to svoje a bojovat,“ dodal Miroslav Janota.
| 1.Bianchini – Baldaccini | Lancia Rally 037 | 1:44'28 |
| 2.Salvini – Dsalerno | Porsche 911 RS | +2'12 |
| 3.Ambrosoli – Corbellini | Porsche 911 RS | +2'18 |
| 4.Domenicali – Mancuso | Porsche 911ES | +2'27 |
| 5.“'Pedro''- Mattanza | Lancia Rally 037 | +2'27 |
| 6.Carissimi – Cecchi | Porsche 911 RS | +4'26 |
| 7.Migliara – Vercelli | Opel Ascona 400 | +5'02 |
| 8.Montini – Soragni | Porsche 911 SC | +5'03 |
| 9.Alfonzo – Giannone | Porsche 911 SC | +6'01 |
| 10.Janota – Dresler | Opel Kadett GTA | +6'49 |
Goodwill Media
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











