Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Janota bojuje o titul v ME historiků

Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem se z italské Elby, kde devátým podnikem pokračovalo mistrovství Evropy v automobilových soutěžích historiků, vrátili nejen s třemi krásnými poháry, ale hlavně na dosah týmového úspěchu.

Šampionát starého kontinentu má před sebou poslední tři soutěže. Druhý říjnový víkend je na pořadu Historic Vltava Rallye v Klatovech a v listopadu španělská Rallye Costa Brava a pak francouzská Rallye du Var. Miroslavu Janotovi s Pavlem Dreslerem v dramatickém finále skupiny 2 stačí s vozem Opel Kadett C-GTE na jedné ze soutěží skončit do druhého místa, nebo nechat za sebou italské trio pronásledovatelů Parisi, Corredig a Pasutti. Říká se sice, že polední krok je ten nejtěžší, ale naše dvojice právě v Udine a na Elbě dokázala, že nechce prodat kůži lacino.


Na Elbě jako u nás v zimě
Série dvou zářijových soutěží pod Alpami, která odstartovala podzimní program mistrovství historiků, byla očekávána v radotínském týmu s určitým napětím. Na jihu ležel klíč k evropskému zlatu a přitom loni se v Udine nedařilo a na Elbě nikdy nestartoval. Nakonec z toho bylo v Udine sedmé místo absolutně, druhé ve skupině 2 a tradiční vítězství ve třídě C3 do dvou litrů. Na Elbě to tak dramaticky nezačalo, ale ukázalo se, že i středomořský ostrov má své specifikum. Místy neuvěřitelně kluzký asfalt byl velice zrádný a páté místo po první etapě naznačilo, že premiéra právě tady snadná nebude.
„Asfaltový povrch se měnil a klouzat začínal většinou za zatáčkou nebo v její polovině na výjezdu. Domácí byli v obrovské výhodě. Věděli dobře, kde to je zrádné. Parisi, kterého jsme letos pokaždé s velkým náskokem poráželi, byl najednou po první etapě před námi. Široké Porsche s motorem vzadu sedělo jak přibité. Proti našemu Opelu to byla motokára. Navíc šestnáctiventilový dvoulitr kadetu má výkon až ve vysokých otáčkách, takže jsme v úvodu jeli neustále ve smyku a já měl, co dělat, abych se udržel vůbec na trati. Řada posádek měla stejné problémy a havárií přibývalo. My jsme se učili poměrně rychle. Už v pátek jsme dokázali zvolit správnou kombinaci pneumatik, vzadu jsem měl měkčí široké michelinky, vpředu tvrdší dunlopy. Změnil jsem i jezdecký styl. Jel jsem asi tak, jako když u nás vládne zima. Hodně míst jsme projížděli táhlým smykem. Diváci byli nadšeni. V pátek jsme zrychlili, dostali se do první desítky absolutně, a v sobotu jsme si to užívali. Na prvním místě jezdil zcela suverénní Salvini a my jsme si stříbrnou pozici už jen hlídali,“ řekl Miroslav Janota po skončení soutěže.
„Obě italské soutěže byly náročné na psychiku. Museli jsme dohánět pokaždé ztrátu. V Udine jsme se doslova rvali o výsledek až do cíle, na Elbě jsme poslední den už mohli jet v klidu. Zvládli jsme to, ale i díky přípravě s Honzou Možným. Tohle byl výsledek jeho „terapie“. Naučil jsem se koncentrovat za každé situace na další průběh soutěže, i když se nedaří, a jet to svoje a bojovat,“ dodal Miroslav Janota.


1.Bianchini – BaldacciniLancia Rally 0371:44'28
2.Salvini – DsalernoPorsche 911 RS+2'12
3.Ambrosoli – CorbelliniPorsche 911 RS+2'18
4.Domenicali – MancusoPorsche 911ES+2'27
5.“'Pedro''- MattanzaLancia Rally 037+2'27
6.Carissimi – CecchiPorsche 911 RS+4'26
7.Migliara – VercelliOpel Ascona 400+5'02
8.Montini – SoragniPorsche 911 SC+5'03
9.Alfonzo – GiannonePorsche 911 SC+6'01
10.Janota – DreslerOpel Kadett GTA+6'49





Goodwill Media



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar