Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jak jsme jeli vlastní míle

Už po čtvrté jsme se letos vydali sledovat 1000 mil československých po celé trase, respektive po jednotlivých úsecích, podle toho, co nám čas dovolil. Stíhat posádky, které jedou neustále dopředu není vůbec jednoduché.

Z Prahy vyjíždíme v půl šesté po dálnici do Humpolce a pokračujeme do Havlíčkova Brodu. Hned kousek za městem máme vytipované první místo v táhlém kopci. Asi po půl hodině přijíždí s číslem tři Jawa Minor dvojice Ivan a Max Nečesánkovi a za ním další. Asi po dvou kilometrech zastavujeme na druhé „štaci“ a pak pokračujeme směr Šlapanov a Věžnice. Tento úsek je plný krásných horizontů. Míjíme kontrolu v Polné a vydáváme se na Zábornou a Jarovice. Nacházíme další dvě místa těsně za sebou, ve vykáceném lese a těsně před odbočkou na Rudolec.


Tady se s mílemi loučíme, nenecháme se odradit přeškrtnutou cedulí Dálnice a míříme do Měřína. Najíždíme na dálnici, cesta probíhá v klidu až asi dva kilometry před Ostrovačicemi, kde nás čeká „stau“. Netrpělivě vyhlížíme výjezd, v Truck Centru rychle obědváme, abychom stihli co nejvíce posádek v tradičních ostrovačických zatáčkách, tedy v místech kudy vedla kdysi trať Velké ceny Brna. Nemůžeme být všude, tak jsme vynechali zkoušku akcelerace v bývalém depu Masarykova okruhu v Bosonohách.


Výsledky zkoušky akcelerace

1.Petr KožíšekMG TA Speciál484
2.Stephan GolmBMW 319/1506
3. Miloš Vránek jr.BMW 328509





Po poslední posádce se vracíme opět na dálnici a kolem Brna náš čeká opět popojíždění. V Hustopečích se napojujeme na trať mílí a přes Nové mlýny, pokračujeme na Dolní Věstonice. Zastavujeme pod Pavlovem, pod zříceninou Děvičky, kde čekáme zhruba na posledních třicet posádek. Dál už nepokračujeme, mezitím už totiž první přijíždějí do cíle v Bratislavě a my jedeme na Vrbici za vinařiny.
Páteční etapa je úplně nová, tentokrát bez slovenské spoluúčasti. Přes Babu, přes kterou letos trasa nevedla se napojujeme v Pezinku a jedeme směr Modra až do Dolan. Ani tady není zastávka ve Vinárstve Dolany, jako před třemi lety. Tak aspoň pořizujeme několik snímku se zátiším parníku na suchu. Kde se tady, vzal je nám záhadou. Voda široko daleko žádná. Odtud je to už kousek na motokárovou dráhu za obci Dlhá. Tady máme možnost sledovat celé startovní pole a kochat se pohledem na ty, kteří pořádně šlapají na plyn a nezáleží jim na výsledku.


Nejrychlejší kola zajel Němec Peter Michal s Bugatti 35 (73,129/72.507). Druhé nejrychlejší kolo zajel Josef Kiška s BMW 328 (78,882/81.48´), třetí čas si připsal Jan Profeld s Bugatti (79,802/79,103).

Výsledky pravidelnosti
1.Roedel JensVEB AUDI F8 125120,535125,454
2.Grenda RobertSALMSON GSS120,639120,795
3.Zítek TomášAERO 662152,159152,366




Z Dlhé vedla trať opět po nezáživné rovině do Šamorína, kde čekala na posádky ještě před obědem další zkouška, tentokrát slalom na čas na šotolinovém a štěrkovém podkladě.

1.Michael PeterBUGATTI 35 B00:43.070 431
2.Stanislav ProfeldBUGATTI T3700:45.395 454
3.Jiří HlavsaMG TA00:45.537 455




Poté se posádky přesunuli do Bratislavy, aby si odpočinuly před sobotní etapou do Prahy, která měřila čtyři sta kilometrů.My jsme si zatím odskočili na Děvín a vrátili na Vrbici.
V sobotu jsme chtěli na zkoušku k zámku Holíč, ale vzhledem k slavnostem se bohužel nemohla uskutečnit. Tak jsme si na posádky počkali nejdříve mezi vinicemi za obcí Čejč a poté ve sjezdu (po trati závodu do vrchu) do Násedlovic.



Po posledním jsme pokračovali po trase až do Slavkova, kde jsme najeli na dálnici, vynechali jsme Brno a pospíchali do Velké Bíteši, kudy měli soutěžící projíždět. Skutečně projížděli, ale ne přes náměstí, jak se diváci domnívali a posádek se bohužel nedočkali. Trasa do Přibyslavi přes Vysočinu patřila opět k nejkrásnějším na mílích. Vedla přes Vlkov, Ořechov, Křižanov, Pikárec, Bobrůvku, Radešín, Bohdalec, Ostrov nad Oslavou Kotlasy, Březí, Nové Veselí na zemskou hranici Čechy- Moravy. Bohužel nebyl čas zastavit se u Stráže a přes Sirákov a Nížkov jsme dorazili na oběd v Přibyslavi.
Opěr rychle zhltnout, abychom ještě stihli asi pětadvacet posledních automobilů, ale hodně zajímavých.



Tady pro nás míle de facto skončily. Škoda, tak zase za rok.



JL 21.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar