Italové milují rallye historiků
Včera jsme přinesli reportáž z historické Rallye San Martino di Castrozza a dnes se k ní ještě vracíme, ale trochu z jiného pohledu. První ročník se uskutečnil již v roce 1964 a s menšími přestávky se pro soudobé automobily pořádá dodnes, letos už po třicáté.
Mezi vítězi najdeme řadu věhlasných jezdců, pětkrát vyhrál Sandro Munari, dále třeba Bernard Darniche, Rafaello Pinto, Harry Källström nebo Fulvio Bacchelli. Poslední ročník se jel v roce 1977, pak následovala pausa do roku 2005, kdy se začala psát novodobá historie.
Rallye v podstatě organizovalo jen pár nadšenců, když nepočítáme traťové komisaře podél rychlostních zkoušek. Přesto všechno fungovalo bez problému. Přejímka probíhala v pátek odpoledne u hotelu Dolomiti až do deváté hodiny večer.
U nás často slýcháváme, že uspořádat pouze veteránskou rallye je prakticky nemožné, protože na takovou akci nelze sehnat sponzory. Jak jsme viděli v San Martinu žádného velkého sponzora nemají, ale přesto už pět let pořádají Revival a letos poprvé k tomu přidali ještě Historic Rallye se vším všudy. Možná bude problém někde jinde.
Uzavřít tratě rychlostních zkoušek není v Dolomitech asi žádný velký problém, protože stačí dát zákaz vjezdu ke startu a k cíli, protože jinak se vlastně ani nedostanete. Z jednoho důvodu, ke zkouškám nevedou žádné příjezdové trasy, protože vysoko v horách ani žádné cesty už nejsou. Ke čtyřem rychlostním zkouškám bylo možné přijet pouze dvěma silnicemi, a tak není třeba nic hlídat. Na Paso Bronco jsme šli asi dva kilometry od cíle, než jsme našli zajímavý a bezpečný úsek a pak jsme tam byli úplně sami, nikde široko daleko ani živáčka.
Po shlédnutí Rallye San Martino jsme také dospěli k názoru, že se italským jezdcům nedivíme, že nevyjíždějí startovat do zahraničí (a nebo jen v případě, že si nechají zaplatit). Nemají prostě potřebu, protože v Itálii se pořádá pro historická soutěžní vozidla hodně akcí s krásnými a náročnými zkouškami. Celá soutěž měřila 320 kilometrů, z nichž bylo 72 kilometrů rychlostních zkoušek. Často i úseky mezi zkouškami připomínaly erzety. V pohodě jsme stihli shlédnout tři zkoušky včetně části startovního pole pravidelnosti. V San Martinu se začínalo už v 8 hodin a s jednou půlhodinovou přestávkou na servis se končilo v sedm večer, bez žádných průtahů ani zpoždění.
J.Lasík, 21.9.2010
Rallye v podstatě organizovalo jen pár nadšenců, když nepočítáme traťové komisaře podél rychlostních zkoušek. Přesto všechno fungovalo bez problému. Přejímka probíhala v pátek odpoledne u hotelu Dolomiti až do deváté hodiny večer.
U nás často slýcháváme, že uspořádat pouze veteránskou rallye je prakticky nemožné, protože na takovou akci nelze sehnat sponzory. Jak jsme viděli v San Martinu žádného velkého sponzora nemají, ale přesto už pět let pořádají Revival a letos poprvé k tomu přidali ještě Historic Rallye se vším všudy. Možná bude problém někde jinde.
Uzavřít tratě rychlostních zkoušek není v Dolomitech asi žádný velký problém, protože stačí dát zákaz vjezdu ke startu a k cíli, protože jinak se vlastně ani nedostanete. Z jednoho důvodu, ke zkouškám nevedou žádné příjezdové trasy, protože vysoko v horách ani žádné cesty už nejsou. Ke čtyřem rychlostním zkouškám bylo možné přijet pouze dvěma silnicemi, a tak není třeba nic hlídat. Na Paso Bronco jsme šli asi dva kilometry od cíle, než jsme našli zajímavý a bezpečný úsek a pak jsme tam byli úplně sami, nikde široko daleko ani živáčka.
Po shlédnutí Rallye San Martino jsme také dospěli k názoru, že se italským jezdcům nedivíme, že nevyjíždějí startovat do zahraničí (a nebo jen v případě, že si nechají zaplatit). Nemají prostě potřebu, protože v Itálii se pořádá pro historická soutěžní vozidla hodně akcí s krásnými a náročnými zkouškami. Celá soutěž měřila 320 kilometrů, z nichž bylo 72 kilometrů rychlostních zkoušek. Často i úseky mezi zkouškami připomínaly erzety. V pohodě jsme stihli shlédnout tři zkoušky včetně části startovního pole pravidelnosti. V San Martinu se začínalo už v 8 hodin a s jednou půlhodinovou přestávkou na servis se končilo v sedm večer, bez žádných průtahů ani zpoždění.
J.Lasík, 21.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















