Ing.Jan Täubel zamířil do veteránského nebe
Před několika dny nás náhle opustil ve věku 72 let pan ing.Jan Täubel starší, spoluzakladatel a jeden z předsedů pražského Veteran a Vintage clubu. V něm se aktivně podílel například na pořádání Jarní rally nebo Pražské Noblesy.
Nevynechal žádný ročník, ale spolupracoval i při pořádání třeba Auto Štangl rally. Téměř každoročně na motocyklu absolvoval světové motocyklové rally pořádané na mnoha místech evropského kontinentu.
Jan Täubel byl významnou osobností českého veteránského hnutí. Zastával funkci sekretáře, posléze prezidenta Federace klubů historických vozidel ČR. Poté působil jako předseda Technické komise této Federace. Zasloužil se výrazným způsobem o profesionalizaci této organizace včetně definice důležitých procesů v oblasti testování historických vozidel.
Zároveň byl dlouholetým členem Technické komise FIVA. Překládal technické dokumenty FIVA do češtiny, publikoval tyto informace a uváděl je do praxe v ČR. Jako představitel Federace usiloval o dobrou komunikaci s Ministerstvem dopravy, s Asociací klubů historických vozidel a Asociací Veteran Car Clubů v AČR. Svojí pozitivní osobností přispěl ke sjednocení iniciativ v oblasti historických vozidel v ČR.
Už od studentských let opravoval svoji aerovku, kterou miloval a vyjížděl s ní na různé srazy a akce. Další jeho láskou byl Jaguar XK 140, s nímž jsme ho viděli na závodě 1000 mil československých nebo Retro Prague Historic.
Potkávali jsme se několikrát do roka a pokaždé jsme si měli co říct, zasvětil mě do veteránského života. Ochotný pomocník a dobrý rádce. Kamarád, spolehlivý a čestný člověk, dobrý manažér.
V osobě Jana Täubela ztratila veteránská rodina ochotného pomocníka, dobrého rádce, kamaráda, spolehlivého a čestného člověka i dobrého manažéra.
JL 12.11.2019
Jan Täubel byl významnou osobností českého veteránského hnutí. Zastával funkci sekretáře, posléze prezidenta Federace klubů historických vozidel ČR. Poté působil jako předseda Technické komise této Federace. Zasloužil se výrazným způsobem o profesionalizaci této organizace včetně definice důležitých procesů v oblasti testování historických vozidel.
Zároveň byl dlouholetým členem Technické komise FIVA. Překládal technické dokumenty FIVA do češtiny, publikoval tyto informace a uváděl je do praxe v ČR. Jako představitel Federace usiloval o dobrou komunikaci s Ministerstvem dopravy, s Asociací klubů historických vozidel a Asociací Veteran Car Clubů v AČR. Svojí pozitivní osobností přispěl ke sjednocení iniciativ v oblasti historických vozidel v ČR.
Už od studentských let opravoval svoji aerovku, kterou miloval a vyjížděl s ní na různé srazy a akce. Další jeho láskou byl Jaguar XK 140, s nímž jsme ho viděli na závodě 1000 mil československých nebo Retro Prague Historic.
Potkávali jsme se několikrát do roka a pokaždé jsme si měli co říct, zasvětil mě do veteránského života. Ochotný pomocník a dobrý rádce. Kamarád, spolehlivý a čestný člověk, dobrý manažér.
V osobě Jana Täubela ztratila veteránská rodina ochotného pomocníka, dobrého rádce, kamaráda, spolehlivého a čestného člověka i dobrého manažéra.
JL 12.11.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout