Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Informace ze zasedání FIVA

Koncem listopadu se uskutečnilo výroční zasedání FIVA General Assembly 2021. Předkládáme Vám zprávu, kterou připravili společně ing.Jiří Franci z Asociace klubů historických vozidel s Tomášem Barnetem z Federace klubů historických vozidel ČR z.s. Výkonný výbor FIVA (General Committee) zasedal v centrále ADAC v Mnichově, odkud řídil celou on-line konferenci.

Shrnutí výsledků:

- FIVA snížila i na r. 2022 výši členských příspěvků o 15 % stejně jako pro rok 2021, aby ulehčila členům, kteří se dostali do svízelné situace z důvodu omezení způsobených prevencí proti Covid 19.

- přestože po celé Zemi docházelo k výrazným omezením akcí pro větší počty lidí, uskutečnilo se mnoho akcí pro historická vozidla vč. Světové motocyklové rally.



Nové cíle:

- zachovat historické benzínové stanice jako součást dopravní historie

- umožnit dostupnost paliv pro historická vozidla

- řešit elektromobilitu vč. rozvoje pravidel pro přestavby pohonu historických vozidel na elektrický pohon

- umožnit provoz historických vozidel v přicházející éře autonomně řízených vozidel


Výsledky práce za poslední období:

- nové složení společné Relationship FIVA & FIA CHI komise má přispět ke zlepšení spolupráce obou organizací

- nová kritéria pro historická vozidla umožňují i evidování tzv. youngtimerů starších 20 let

- definice pravidel pro přestavbu historických vozidel na elektrický pohon


Andrew Turner, který je EU poradce pro veřejné záležitosti prezentoval některé strategie udržitelné a chytré mobility. Obecně Green Deal byl na konferenci často skloňován, protože EU se zavázala, že:


- do roku 2030 bude v Evropě 30 milionů auto s nulovými emisemi

- do roku 2050 budou mít téměř všechna vozidla (90 %) nulové emise

- se zaměří na využití digitalizace, aby se zlepšilo bezpečí, čistota a efektivita mobility

- do roku 2030 se zasadí o nasazení automatizované dopravy ve velkém měřítku



Vzhledem k výše řečenému se FIVA snaží lobbovat v EU parlamentu, ale také apeluje na Národní autority, potažmo na každého příznivce a vlastníka historického vozidla, který zná osobu zasedající v EU parlamentu a tím ji tak pozitivně ovlivnit. Faktem je, že FIVA se nyní začíná prezentovat stylem: Neprezentujeme mobilitu, prezentujeme kulturu a historická vozidla jsou součástí kulturního dědictví, proto musí být zachována.

Proběhla poměrně vyhrocená diskuze nad navrženou úpravou stanov FIVA, podle které by "profesionální" členové FIVA získali hlasovací právo v počtu každý jeden hlas na rozhodování ve FIVA. Týká se to firem Glasurit (autolaky), Motul (maziva), Pirelli (pneumatiky), které dodávají výrobky pro historická vozidla. Hlasování o navržené úpravě stanov nakonec bylo odloženo na příští výroční konferenci.


FIVA má v současnosti přes 5 milionů členů po celém světě.

Spolupráce s UNESCO pokračuje. FIVA ambasador Rony Karam je v permanentním kontaktu s UNESCO.


FIVA přijímá nové členy do svých řad. Důležitými podmínkami pro přijetí jsou:

- prokazatelná historie přihlašujícího se spolku

- souhlas národní autority FIVA ze země, kde působí a sídlí přihlašující se klub


Novými členy FIVA se staly:


Irán - Historical Vehicle Association of Iran
Macao (Čína) - Automobile General Association Macao
HongKong - Vintage Vehicle Club
Saudská Arábie - Saudi Automobile and Motorcycle Federation
Černá Hora - Montenegran Association of Oldtimer Vehicles
Pákistán - Vintage and Classic Car Club
Rusko - Nasledye
Katar - Gulf Qatari Classic Car Club


Na vyhodnocení přihlášky čekají kluby:
Tunis, FIVE Ivory Coast, Alžír, Fondaclub of Uruguay

Příští výroční konference FIVA se uskuteční v listopadu 2022 v Sofii


AKHV 31.12.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar