Informace ze zasedání FIVA
Koncem listopadu se uskutečnilo výroční zasedání FIVA General Assembly 2021. Předkládáme Vám zprávu, kterou připravili společně ing.Jiří Franci z Asociace klubů historických vozidel s Tomášem Barnetem z Federace klubů historických vozidel ČR z.s. Výkonný výbor FIVA (General Committee) zasedal v centrále ADAC v Mnichově, odkud řídil celou on-line konferenci.
Shrnutí výsledků:
- FIVA snížila i na r. 2022 výši členských příspěvků o 15 % stejně jako pro rok 2021, aby ulehčila členům, kteří se dostali do svízelné situace z důvodu omezení způsobených prevencí proti Covid 19.
- přestože po celé Zemi docházelo k výrazným omezením akcí pro větší počty lidí, uskutečnilo se mnoho akcí pro historická vozidla vč. Světové motocyklové rally.
Nové cíle:
- zachovat historické benzínové stanice jako součást dopravní historie
- umožnit dostupnost paliv pro historická vozidla
- řešit elektromobilitu vč. rozvoje pravidel pro přestavby pohonu historických vozidel na elektrický pohon
- umožnit provoz historických vozidel v přicházející éře autonomně řízených vozidel
Výsledky práce za poslední období:
- nové složení společné Relationship FIVA & FIA CHI komise má přispět ke zlepšení spolupráce obou organizací
- nová kritéria pro historická vozidla umožňují i evidování tzv. youngtimerů starších 20 let
- definice pravidel pro přestavbu historických vozidel na elektrický pohon
Andrew Turner, který je EU poradce pro veřejné záležitosti prezentoval některé strategie udržitelné a chytré mobility. Obecně Green Deal byl na konferenci často skloňován, protože EU se zavázala, že:
- do roku 2030 bude v Evropě 30 milionů auto s nulovými emisemi
- do roku 2050 budou mít téměř všechna vozidla (90 %) nulové emise
- se zaměří na využití digitalizace, aby se zlepšilo bezpečí, čistota a efektivita mobility
- do roku 2030 se zasadí o nasazení automatizované dopravy ve velkém měřítku
Vzhledem k výše řečenému se FIVA snaží lobbovat v EU parlamentu, ale také apeluje na Národní autority, potažmo na každého příznivce a vlastníka historického vozidla, který zná osobu zasedající v EU parlamentu a tím ji tak pozitivně ovlivnit. Faktem je, že FIVA se nyní začíná prezentovat stylem: Neprezentujeme mobilitu, prezentujeme kulturu a historická vozidla jsou součástí kulturního dědictví, proto musí být zachována.
Proběhla poměrně vyhrocená diskuze nad navrženou úpravou stanov FIVA, podle které by "profesionální" členové FIVA získali hlasovací právo v počtu každý jeden hlas na rozhodování ve FIVA. Týká se to firem Glasurit (autolaky), Motul (maziva), Pirelli (pneumatiky), které dodávají výrobky pro historická vozidla. Hlasování o navržené úpravě stanov nakonec bylo odloženo na příští výroční konferenci.
FIVA má v současnosti přes 5 milionů členů po celém světě.
Spolupráce s UNESCO pokračuje. FIVA ambasador Rony Karam je v permanentním kontaktu s UNESCO.
FIVA přijímá nové členy do svých řad. Důležitými podmínkami pro přijetí jsou:
- prokazatelná historie přihlašujícího se spolku
- souhlas národní autority FIVA ze země, kde působí a sídlí přihlašující se klub
Novými členy FIVA se staly:
Irán - Historical Vehicle Association of Iran
Macao (Čína) - Automobile General Association Macao
HongKong - Vintage Vehicle Club
Saudská Arábie - Saudi Automobile and Motorcycle Federation
Černá Hora - Montenegran Association of Oldtimer Vehicles
Pákistán - Vintage and Classic Car Club
Rusko - Nasledye
Katar - Gulf Qatari Classic Car Club
Na vyhodnocení přihlášky čekají kluby:
Tunis, FIVE Ivory Coast, Alžír, Fondaclub of Uruguay
Příští výroční konference FIVA se uskuteční v listopadu 2022 v Sofii
AKHV 31.12.2021
- FIVA snížila i na r. 2022 výši členských příspěvků o 15 % stejně jako pro rok 2021, aby ulehčila členům, kteří se dostali do svízelné situace z důvodu omezení způsobených prevencí proti Covid 19.
- přestože po celé Zemi docházelo k výrazným omezením akcí pro větší počty lidí, uskutečnilo se mnoho akcí pro historická vozidla vč. Světové motocyklové rally.
Nové cíle:
- zachovat historické benzínové stanice jako součást dopravní historie
- umožnit dostupnost paliv pro historická vozidla
- řešit elektromobilitu vč. rozvoje pravidel pro přestavby pohonu historických vozidel na elektrický pohon
- umožnit provoz historických vozidel v přicházející éře autonomně řízených vozidel
Výsledky práce za poslední období:
- nové složení společné Relationship FIVA & FIA CHI komise má přispět ke zlepšení spolupráce obou organizací
- nová kritéria pro historická vozidla umožňují i evidování tzv. youngtimerů starších 20 let
- definice pravidel pro přestavbu historických vozidel na elektrický pohon
Andrew Turner, který je EU poradce pro veřejné záležitosti prezentoval některé strategie udržitelné a chytré mobility. Obecně Green Deal byl na konferenci často skloňován, protože EU se zavázala, že:
- do roku 2030 bude v Evropě 30 milionů auto s nulovými emisemi
- do roku 2050 budou mít téměř všechna vozidla (90 %) nulové emise
- se zaměří na využití digitalizace, aby se zlepšilo bezpečí, čistota a efektivita mobility
- do roku 2030 se zasadí o nasazení automatizované dopravy ve velkém měřítku
Vzhledem k výše řečenému se FIVA snaží lobbovat v EU parlamentu, ale také apeluje na Národní autority, potažmo na každého příznivce a vlastníka historického vozidla, který zná osobu zasedající v EU parlamentu a tím ji tak pozitivně ovlivnit. Faktem je, že FIVA se nyní začíná prezentovat stylem: Neprezentujeme mobilitu, prezentujeme kulturu a historická vozidla jsou součástí kulturního dědictví, proto musí být zachována.
Proběhla poměrně vyhrocená diskuze nad navrženou úpravou stanov FIVA, podle které by "profesionální" členové FIVA získali hlasovací právo v počtu každý jeden hlas na rozhodování ve FIVA. Týká se to firem Glasurit (autolaky), Motul (maziva), Pirelli (pneumatiky), které dodávají výrobky pro historická vozidla. Hlasování o navržené úpravě stanov nakonec bylo odloženo na příští výroční konferenci.
FIVA má v současnosti přes 5 milionů členů po celém světě.
Spolupráce s UNESCO pokračuje. FIVA ambasador Rony Karam je v permanentním kontaktu s UNESCO.
FIVA přijímá nové členy do svých řad. Důležitými podmínkami pro přijetí jsou:
- prokazatelná historie přihlašujícího se spolku
- souhlas národní autority FIVA ze země, kde působí a sídlí přihlašující se klub
Novými členy FIVA se staly:
Irán - Historical Vehicle Association of Iran
Macao (Čína) - Automobile General Association Macao
HongKong - Vintage Vehicle Club
Saudská Arábie - Saudi Automobile and Motorcycle Federation
Černá Hora - Montenegran Association of Oldtimer Vehicles
Pákistán - Vintage and Classic Car Club
Rusko - Nasledye
Katar - Gulf Qatari Classic Car Club
Na vyhodnocení přihlášky čekají kluby:
Tunis, FIVE Ivory Coast, Alžír, Fondaclub of Uruguay
Příští výroční konference FIVA se uskuteční v listopadu 2022 v Sofii
AKHV 31.12.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout