Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Infiniti slaví dvacet let

Značka Infiniti se objevila téměř před 20 lety v souvislosti s představením nové luxusní značky, která vstoupila na trh v listopadu 1989 – tehdy s pouhými 51 prodejními místy a dvěma modely ve výrazně odlišných předváděcích centrech.

Infinity Q45

Infinity Q45

Infinity Q45

Infinity Q45

Infinity J30

Infinity J30

Infinity I30

Infinity I30

Infinity QX4

Infinity QX4

Infinity EX37

Infinity EX37

Infinity F37

Infinity F37

Obchodní zastoupení se vyznačovala skutečným luxusem, který je dnes u obchodníků s auty obvyklý: byla vybavena recepcí, otevřenými kancelářemi a kladla stejný důraz na prodej i na služby zákazníkům. Samotné vozy byly rovněž jedinečné – vyznačovaly se japonskou nápaditostí, tichým luxusem a nepřekonatelnými jízdními vlastnostmi.
Za dvě uplynulá desetiletí se mnohé změnilo. Předváděcí centra se zvětšila, aby mohla pojmout úplnou nabídku luxusních výkonných automobilů včetně kabrioletů, sedanů, vozů třídy coupé a SUV. Původní inspirace zůstala zachována dodnes, kdy se z hrstky původních prodejních míst v USA stala vyspělá síť prodejců Infiniti v 35 zemích po celém světě.
A jaké jsou plány pro nejbližší budoucnost? Stále se rozšiřující nabídka modelů se na jaře 2010 rozroste o sedan nové generace Infiniti M, který bude následován novým modelem Infiniti QX SUV. Společnost Infiniti navíc nedávno ohlásila svůj první hybridní vůz – model Infiniti M Hybrid připravovaný na rok 2012 a budoucí řadu Infiniti EV.


Stručná historie
Historie Infiniti sahá až do roku 1985, kdy ve společnosti Nissan vznikla přísně tajná skupina Horizon Task Force, jejímž cílem bylo vytvořit koncepci nové výkonné a luxusní značky. Existující americké a evropské luxusní značky byly v té době v USA dobře zavedené. Hrozilo, že investiční náklady budou velké a rizika značná. Skupina Horizon Task Force se proto chopila šance a načrtla velkolepou vizi luxusních vozů, u nichž by se luxus netýkal jen samotného výrobku, ale celého procesu nákupu a vlastnictví.
Skupina Horizon Task Force přizvala ke spolupráci několik předních společností zaměřených na služby mimo automobilový průmysl, jako např. Federal Express, Four Seasons Hotels a obchodní síť Nordstrom. Výsledky spolupráce měly vliv na celou koncepci značky Infiniti, od návrhu prvních předváděcích center, která více než prodejny automobilů připomínala luxusní hotely, až po takové detaily, jako je vzhled vizitek nebo obaly dílů a příslušenství vozů.
Název nové luxusní značky, který vznikl v roce 1987, symbolizoval neustálý pohled vpřed k novým horizontům. Tak se zrodila značka Infiniti – se čtyřmi písmeny „i“ v názvu a dvěma liniemi v logu, které ukazují do bodu v nekonečnu na horizontu.
Pokud jde o vlastní výrobky, značka Infiniti se na americkém trhu uvedla dvěma modely: revolučním výkonným a luxusním sedanem Infiniti Q45 a luxusním coupé M30 zcela orientovaným na řidiče.
Zásadní význam pro úspěch v prvních letech měla její koncepce komplexní zákaznické zkušenosti. Za prvních deset let své existence získala značka Infiniti vedoucí postavení ve spokojenosti zákazníků včetně řady ocenění.
První roky působení na americkém a kanadském trhu se nesly ve znamení soustavného a koncepčního rozšiřování modelové řady i obchodní sítě. K modelu Q45 během dalších let přibyl kompaktní sportovní sedan Infiniti G20, výrazně stylizovaný luxusní sedan J30, výkonný sedan I30 a luxusní SUV QX4. Na konci prvního desetiletí společnost Infiniti prodávala každým rokem přibližně 75 000 vozů.
V březnu 2002 byl uveden sedan Infiniti G, po něm následoval G Coupe a v lednu 2003 kultovní crossover Infiniti FX SUV.
Začátek druhého desetiletí se v Severní Americe nesl ve znamení dvou nových modelů – luxusního SUV plné velikosti Infiniti QX vyráběného v USA, které spatřilo světlo světa v lednu 2004, a výkonného luxusního sedanu Infiniti uvedeného na trh v květnu 2005. Ve druhé polovině roku 2007 byla nabídka rozšířena o Infiniti EX následovanou druhou generací verzí G a FX. Výrazný kabriolet G Cabrio debutoval v létě 2009. Na jaře 2010 můžeme očekávat druhou generaci modelu Infiniti M a rok 2011 bude ve znamení prvního hybridního vozu s označením Infiniti M Hybrid.
Aktivity společnosti Infiniti byly v prvních letech soustředěny na oblast Severní Ameriky. Již v roce 1996 však začala její globální obchodní expanze vstupem do oblasti Blízkého východu. V roce 1997 následoval Tchaj-wan, v roce 2005 Jižní Korea, v roce 2006 Rusko a v roce 2007 Ukrajina a Čína. Na západoevropském trhu se značka Infiniti objevila v druhé polovině roku 2008. V současné době se vozy Infiniti prodávají ve 35 zemích, což představuje 93 procent globálního trhu luxusních automobilů.

JL, 11.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar